וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשמאל ובימין מתאחדים נגד לה פן: צרפת הולכת לסיבוב שני

לאחר שבסיבוב הראשון זכתה מפלגת "החזית הלאומית" ברוב הקולות, אזרחי צרפת יכריעו אם התוצאות חסרות התקדים יחזרו על עצמן. המשימה של לה פן לא צפויה להיות קלה - המפלגות של הולנד וסרקוזי פועלות כדי למנוע הישג נוסף מהימין הקיצוני

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אזרחי צרפת יצאו היום (ראשון) בפעם השנייה לקלפיות, במסגרת הסבב השני של הבחירות המחוזיות. זאת, לאחר שבסבב הראשון זכתה מפלגת הימין הקיצוני בראשות מארין לה פן, "החזית הלאומית", במרב הקולות. סבב זה יקבע למעשה אם המפלגה תשמר את כוחה במחוזות שבהם ניצחה בסבב הראשון, והמשימה לא תהיה קלה – המועמדים מהמפלגה הסוציאליסטית של הנשיא פרנסואה הולנד פרשו מכמה מחוזות שבהם השיגו תוצאות מאכזבות, והמפלגה קראה לבוחריה להצביע למועמדי מפלגת "הרפובליקנים" של הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי, במטרה להחליש את הימין הקיצוני.

בשבוע שעבר זכתה "החזית הלאומית" ב-27.73% מהקולות בסבב הראשון, ובמקום השני זכתה מפלגתו של סרקוזי עם 26.65%. המפלגה הסוציאליסטית של הולנד זכתה ב23.12% בלבד. סקרי דעת הקהל האחרונים הראו כי הבוחרים ככל הנראה יישמעו לקריאה של המפלגה הסוציאליסטית ויבחרו במועמדי מפלגתו של סרקוזי. עם זאת, הסקרים לא נערכו בכל המחוזות וכמה סקרים, במיוחד בדרום-מזרח המדינה, חזו הפרש קטן בין המועמדים כך שהתוצאות עדיין לא ברורות.

"הדבר היחיד שוודאי הוא שיהיה מרוץ צמוד מאוד", אמר ג'ואל גמבין, פרשן פוליטי המתמחה במפלגת "החזית הלאומית". לדבריו, רב הנסתר על הגלוי, והתוצאות תלויות מאוד גם באחוזי ההצבעה, אשר לא צפויים להיות גבוהים.

עוד כתבות בנושא:
צרפת: ניצחון למפלגת הימין הקיצוני בבחירות המחוזיות
לה פן ניצלה את בהלת הטרור וסחפה את צרפת, אך הדרך לנשיאות עוד רחוקה
ראש ממשלת צרפת: ניצחון הימין הקיצוני בבחירות יוביל למלחמת אזרחים

מארין לה פן, מנהיגת החזית הלאומית, בבחירות האזוריות בצרפת. אי-פי, AP
לה פן לאחר הסבב הראשון של הבחירות/AP, אי-פי

התוצאות למעשה יהוו אינדיקציה משמעותית לקראת הבחירות לנשיאות ב-2017, שם יתמודדו הנשיא הנוכחי הולנד, הנשיא לשעבר סרקוזי ולה-פן. "החזית הלאומית" מעולם לא זכתה לרוב במחוזות, וניצחון אפילו במחוז אחד יהווה כלי מפתח לשכנוע הציבור בכך שהמפלגה יכולה לנהל את המדינה.

בבחירות המקומיות שנערכו במרץ, שאירעו באזורי בחירה הקטנים מהמחוזות, לא הצליחה החזית הלאומית לזכות ברוב באף אזור בסבב השני, למרות שבסבב הראשון הציגה תוצאות מרשימות. הסיבה העיקרית הייתה שהמצביעים ממפלגת השמאל שפרשה לא הצביעו למפלגת הימין הקיצוני.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
בצל מתקפת הטרור: הבחירות האזוריות בצרפת יצאו לדרך. רויטרס
הנשיא הולנד בוחר בבחירות המקומיות בשבוע שעבר/רויטרס

יש לציין כי למרות שהמפלגה הסוציאליסטית הסירה את מועמדותם את נציגיהם ממחוזות שבהם הפסידו בהפרש משמעותי, מפלגתו של סרקוזי סירבה לעשות את אותו הדבר, מה שעשוי לתרום ללה-פן. בנוסף לכך, במחוז אלזס-שמפיין-ארדן-לורן המועמד מהמפלגה הסוציאליסטית דחה את קריאת מפלגתו לפרוש מהמרוץ בשל התוצאות המאכזבות בסבב הראשון. כמו כן, הפיגועים שגבו את חייהם של 130 בני אדם בשורת מוקדים ברחבי פריז, ומשבר הפליטים החמור ביותר ביבשת מאז מלחמת העולם השנייה, עשויים להגביר את התמיכה במפלגה של לה-פן ולהגדיל את סיכוייה לגבור על מועמדי יתר המפלגות.

שלשום הזהיר ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, מפני אפשרות של "מלחמת אזרחים" במדינה, במקרה שהחזית הלאומית תנצח בסיבוב השני. "הגענו לרגע היסטורי, השורה התחתונה עבור המדינה שלנו היא בחירה בין שתי אפשרויות", אמר ואלס בריאיון ברדיו. "אפשרות אחת היא מפלגת ימין קיצוני שדוגלת בפילוג, פילוג שיכול להוביל למלחמת אזרחים". האפשרות השנייה, לדבריו, היא להצביע עבור "ערכיה של הרפובליקה" – מדינה הפתוחה לאנשים מתרבויות שונות, כל עוד הם מקבלים את הכללים ואת סמכותה של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully