וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחכה למשפחה": הסורים שנמלטו מחאלב השאירו את יקיריהם מאחור

אלפי סורים שברחו מהקרבות עברו את הגבול לטורקיה השכנה. אולם, עקב העומס במעבר הגבול, הוא נסגר ועשרות אלפים נותרו בסוריה. "רוסיה מפציצה בסוריה כל הזמן ואם היא תצליח - כולנו נמות"

צילום: רויטרס:, עריכה: שניר דבוש

אלפי סורים שנמלטו מאזור חאלב עקב חשש ממשבר הומניטרי שעלול לפרוץ במקום הגיעו היום (שבת) לטורקיה. ואולם, עקב הביקוש הרב של פליטים להיכנס למדינה, מעבר הגבול בקיליס נסגר. עשרות אלפים נותרו בצד השני של הגבול, מה שעורר את דאגתם של אלו שהצליחו להיכנס ונאלצו להשאיר את בני משפחותיהם מאחור.

"אני מחכה למשפחה שלי שתיכנס לטורקיה", אמר עבדאללה, אחד מאזרחי סוריה שכבר הספיק לחצות את הגבול, "אני לא יודע מתי זה יקרה", הוסיף. לדבריו, אשתו ושלושת ילדיהם נותרו מאוחר. אום חאלד, גם היא אימא לשלושה, מיררה בבכי בסמוך לגבול וסיפרה שאחד מבניה נותר בסוריה. "אני רק מבקשת שיניחו לו להיכנס", התחננה. אישה אחרת סיפרה שילדיה נותרו בגבול והם ישנים בסמוך אליו משום שביתם הופצץ ונהרס.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
קרי: "נשים וילדים נהרגים בהמוניהם בהפצצות הרוסים בסוריה"
חשש ממשבר הומניטרי בחאלב: "מרגישים שהמצור עומד להתחיל"
רוסיה מזהירה: טורקיה מתכננת לפלוש לצפון סוריה

פליטים סורים נמלטו למחוז קיליס שבטורקיה 06 פברואר 2016. רויטרס
"אלפים נמלטו". פליטים סורים שעברו את הגבול לטורקיה/רויטרס

אחמד סדול בן ה-43 ישב במכונית עם ארבעת ילדיו בצד הטורקי של הגבול וסיפר כי הוא מקווה לשוב יום אחר לסוריה כדי למצוא את קרוביו שלא הצליחו להיכנס לטורקיה. סדול נולד בעיר עזאז שנמצאת בתוך סוריה ולדבריו "יש שם אלפי אנשים שנמלטו מהרוסים ומחכים להגיע לטורקיה".

"אני רוצה ללכת להביא אותם. רוסיה מפציצה את הסורים כל הזמן. הרבה אנשים עזבו את חאלב, אבל עדיין יש שם אזרחים רבים", הוסיף סדול. "אם רוסיה הייתה מצליחה במשימה שלה – כולנו היינו מתים", אמר בהתייחסו לתקיפות האוויריות של חיל האוויר הרוסי שתומך בצבא אסד ופועל באזור.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פליטים סורים בגבול עם טורקיה. רויטרס
כוחות צבא אסד הגיעו לחאלב ומאיימים במצור. פליטים סורים בגבול עם טורקיה/רויטרס

ראש ממשלת טורקיה, אחמט דאווטאולו אמר כי לטורקיה הגיעו כבר 15 אלף בני אדם שנמלטו מחאלב. עם זאת, כלי תקשורת במדינה טענו כי הוא הפריז במספרים. באנקרה נהוגה מדיניות של דלת פתוחה לפליטים, ואכן יותר מ-2.5 מיליון אזרחי סוריה כבר נקלטו בטורקיה. עם זאת, שער הגבול בקיליס כבר נסגר כמה פעמים בשל חשש ביטחוני, ונפתח לסירוגין לקליטת פליטים.

עקב המתיחות הגואה בחאלב, בשל הגעת כוחות צבא אסד לאזור, אזרחים רבים החלו לנוס מבתיהם ולעבור למדינה השכנה. התושבים חוששים ממצור שעלול צבא אסד להטיל על העיר במהלך הקרבות. דייויד אוונס, מנהל של ארגון סיוע, אמר אתמול כי קו אספקת הסיוע ההומניטרי לחאלב נפגע קשות.

כמו כן, כוחות הממשל השתלטו אתמול על כפר נוסף הנמצא מצפון העיר חאלב, תוך ירי פגזים ותקיפות אוויריות, בין היתר של מטוסים רוסיים. כחלק מהמתקפה המשמעותית, שהחלה מוקדם יותר השבוע, כוחות הממשל כבשו מחדש כמה כפרים בסמוך לגבול עם טורקיה.

פליטים סורים נמלטו למחוז קיליס שבטורקיה 06 פברואר 2016. רויטרס
15 אלף סורים הגיעו לטורקיה. פליטים בגבול/רויטרס
פליטים סורים נמלטו למחוז קיליס שבטורקיה 06 פברואר 2016. רויטרס
פליטים סורים נמלטו למחוז קיליס שבטורקיה 06 פברואר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully