וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי: "נשים וילדים נהרגים בהמוניהם בהפצצות הרוסים בסוריה"

לדבריו, הרוסים משתמשים בטילים לא מוכוונים שגורמים לפגיעה באוכלוסייה אזרחית רבה. "זה חייב להיפסק", אמר, והוסיף כי בז'נבה נמשכים הדיונים על הפסקת אש בסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(שלשום: "השעיה זמנית" בשיחות הפיוס בז'נבה)

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, תקף אמש (שישי) בחריפוץ את ההתערבות הצבאית הרוסית בסוריה, ואמר כי היא משתמשת בטילים לא מוכוונים שגורמים לפגיעה באוכלוסייה אזרחית, הכוללת נשים וילדים, "במספרים גדולים".

בשיחה עם כתבים בוושינגטון אמר קרי כי הפצצותיה של רוסיה "חייבות להיפסק". על רקע קריסת שיחות השלום בז'נבה שבשוויץ, אמר כי הדיונים לגבי הפסקת אש וגישה לסיוע הומניטרי בסוריה עדיין נמשכים, וכי בימים הקרובים יתברר אם ניתן להגיע להסכמה בנושאים אלה.

"פרטי הפסקת האש נידונים והרוסים העלו כמה רעיונות לגבי יישומה", הוסיף קרי. עם זאת, הבהיר: "אם אלה רק דיבורים לשם דיבורים כדי להמשיך בהפצצות, אף אחד לא הולך לקבל זאת ואנחנו נדע אם זה המצב בימים הקרובים".

עוד בוואלה! NEWS:
שיחות השלום קרסו - במערב ובאופוזיציה מאשימים את אסד ופוטין
חשש ממשבר הומניטרי בחאלב: "מרגישים שהמצור עומד להתחיל"
ביידן על שיחות השלום בנושא סוריה: אם ייכשלו נפנה לפתרון צבאי

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ועמיתו הרוסי סרגיי לברוב בתום פגישה בציריך, 20 בינואר 2016. רויטרס
קרי/רויטרס

ביום רביעי הודיע שליח האו"ם לסוריה, סטפן דה מיסטורה, על השהיית שיחות השלום בין הממשלה לאופוזיציה בז'נבה, שלדבריו יתחדשו ב-25 בחודש. שני הצדדים האשימו אחד את השני בכישלון לפתוח במשא ומתן עקיף חרף הכנות ארוכות שנעשו בנושא בשבועות האחרונים. "יש עוד עבודה לעשות", הודה דה מיסטורה, והתעקש כי לא מדובר בסוף המשא ומתן, באומרו: "אין זה אומר שהשיחות נכשלו".

"הוועד העליון למשא ומתן", גוף האופוזיציה המרכזי שבסיסו בערב הסעודית, הבהיר כי נציגיו לא ישובו לשיחות אם התנאים על הקרקע לא ישתפרו. הם האשימו את כוחותיו של הנשיא בשאר אסד בהפצצת אזורים מאוכלסים ובהרעבה מכוונת של התושבים. "כל העולם ראה מי גרם למשא ומתן להיכשל, מי מפציץ אזרחים ומי מרעיב אנשים למוות", אמר המתאים הראשי של הוועד, ריאד חיג'אב.

מנגד, בדמשק הטילו את האחריות על הפארסה הדיפלומטית על האופוזיציה. שגריר סוריה באו"ם ונציג המשטר בשיחות, בשאר ג'עפרי, צוטט בטלוויזיה הממלכתית במדינה כי השהיית השיחות נגרמה בעקבות לחץ של ערב הסעודית, קטאר וטורקיה.

הריסות בצפון העיר חאלב שבסוריה בעקבות מתקפות אוויריות של צבא אסד ורוסיה, פברואר 2016. רויטרס
"ההפצות נמשכות יום ולילה". הריסות באחד הכפרים מצפון לחאלב/רויטרס

אתמול הודיעו כלי תקשורת בסוריה והארגון הסורי לזכויות אדם כי כוחות הממשל השתלטו על כפר נוסף הנמצא מצפון לעיר חאלב, תוך ירי פגזים ותקיפות אוויריות, בין היתר של מטוסים רוסיים. כחלק מהמתקפה המשמעותית, שהחלה מוקדם יותר השבוע, כבשו כוחות הממשל מחדש כמה כפרים בסמוך לגבול עם טורקיה.

בנוסף, לפי דיווחים מהמקום, ביממה האחרונה כיתרו הכוחות לחלוטין את פרבריה הצפוניים של חאלב, וקטעו את קו האספקה הראשי של המורדים המקשר בין העיר לטורקיה. אנקרה כבר גינתה את המהלך ואמרה כי הוא נועד "להרעיב את התושבים עד לכניעתם" .

"ההפצצות של רוסיה נמשכות יום ולילה, היו יותר מ-250 תקיפות באזור ביום אחד", אמר חסן חאג' עלי, ראש ארגון מורדים הנמצא בארגון הגג של האופוזיציה "צבא סוריה החופשי". "הממשל מנסה כעת להרחיב את השטח הנמצא בשליטתו. הפרברים בצפון העיר מכותרים לחלוטין והמצב ההומניטרי קשה מאוד". לדברי חאג' עלי , רוב הלוחמים מכוחות הממשל הם איראנים, אפגנים ולוחמי חיזבאללה. ואכן, מוקדם יותר הודיעה איראן כי קצין בכיר מכוחותיה נהרג באזור חאלב יחד עם שישה לוחמים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully