וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מזהירה: טורקיה מתכננת לפלוש לצפון סוריה

ברקע המשבר בין המדינות, מוסקבה טוענת כי פעולותיה של אנקרה מעידות על כך שהיא מתכננת מבצע צבאי באזור שבו איבדו לאחרונה המורדים שטחים רבים. ארדואן על קריסת המו"מ בז'נבה: "אין טעם כשרוסיה הורגת ילדים"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

רוסיה טוענת כי טורקיה מתכננת פלישה צבאית לסוריה – כך מסר היום (חמישי) משרד ההגנה במוסקבה. זאת, לטענת דובר מטעם המשרד, בעקבות ההתפתחויות האחרונות של אנקרה לאורך גבולה הדרומי עם סוריה. בין שתי המדינות שורר משבר מאז החלה מוסקבה להילחם לצדו של המשטר בדמשק, שהחריף לאחר הפלת המפציץ הרוסי בחודש נובמבר.

"יש לנו חשד מבוסס להאמין שטורקיה מתכננת פלישה לשטחה הריבוני של סוריה", אמר גנרל איגור קונשנקוב לכתבים במוסקבה. "אנחנו רואים יותר ויותר סימנים להכנות החשאיות שעורך צבא טורקיה". הוא הוסיף כי לאחרונה העבירה רוסיה עדויות מוקלטות לכך שטורקיה הפגיזה בירי ארטילרי אזורים מאוכלסים בצפון מחוז לטקיה, הגובל בשטחה.

הוא ביקר את החלטתה של אנקרה לבטל את ההסכם שלפיו יתאפשר לרוסיה לערוך טיסות ריגול בשמי המדינה וטען כי מטרתה להסתיר את הפעולות שנוקט הצבא לקראת המבצע הקרקעי. זה זמן רב שישנן הערכות שלפיהן משטרו של רג'פ טייפ ארדואן ישלח כוחות לאזורים הסמוכים לגבול, שבחלקים גדולים מהם שולטים הכורדים הסוריים ובאחרים מחזיק ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

טנקים של צבא טורקיה בדרכם לגבול עם סוריה, נובמבר 2015. AP
טנקים של צבא טורקיה מובלים לאזור הגבול עם סוריה, בשנה שעברה/AP

גם טורקיה השמיעה היום האשמות קשות נגד רוסיה. ראש הממשלה אחמט דאווטאולו אמר בכינוס בינלאומי שנערך בלונדון לטובת גיוס כספים עבור הפליטים הסורים כי עוד עשרות אלפי תושבים עושים את דרכם לשטחה בשל המתקפה הנרחבת במחוז חאלב. דאווטאולו קרא לארצות הברית לנקוט יד קשה יותר נגד מעורבותה של רוסיה בסוריה.

כוחות משטרו של בשאר אסד, בסיוע אווירי מאסיבי של מוסקבה, התקדמו בימים האחרונים באזור ואתמול שברו מצור בן שלוש שנים וחצי על שתי עיירות שיעיות בחאלב. זאת בזמן שהתנהלו שיחות השלום בז'נבה, שקרסו בשעות הערב. במערב, בטורקיה ובאופוזיציה האשימו בכך את רוסיה ואת סוריה.

הנשיא ארדואן התייחס אף הוא למשא ומתן שנמצא מבוי סתום, ואמר כי הוא חסר משעמות כל עוד אסד ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין ממשיכים לתקוף את המורדים ברחבי המדינה. "רוסיה ממשיכה להרוג אנשים בסוריה, אז איך יכול להיות משא ומתן לשלום?", תהה במהלך ביקורו בפרו. "בזמן שילדים ממשיכים לההירג, לניסיונות כאלו אין שום משמעות פרט להפוך את הדברים לקלים יותר עבור הדיקטטור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully