וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייוואן: 13 הרוגים, בהם תינוקת בת שבוע, ברעידת אדמה

6.2.2016 / 15:05

רעש האדמה בעוצמה 6.4 בעיר טיינאן שבדרום המדינה הוביל לקריסת מגדל בן 17 קומות שבו נפצעו 475 בני אדם. כוחות ההצלה פועלים לחילוץ לכודים נוספים. "הרגשתי רעידות, פתחתי חלון וראיתי את הבניין מולי מתמוטט"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

לפחות 13 בני אדם נהרגו הלילה (שבת) בקריסת מגדל בן 17 קומות בעיר טיינאן שבדרום טייוואן, עקב רעידת אדמה בעוצמה 6.4 שפקדה את האזור. בין ההרוגים, תינוקת בת עשרה ימים. כמו כן, 475 בני אדם נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי. כוחות ההצלה, בעזרת מנופים, פועלים לחילוצם של עוד עשרות בני אדם שעדיין לכודים בין ההריסות. כמאה בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים.

"צפיתי בטלוויזיה ופתאום הרגשתי רעידות. פתחתי את החלון וראיתי את הבניין מולי מתמוטט", סיפר צ'אנג בן ה-71, אחד השכנים. לדבריו, הוא שמע זעקות של אישה ולכן לקח כמה כלי עבודה וניגש לבניין כדי לנסות ולחץ אותה. "היא ביקשה ממני להציל את בעלה, אבל פחדתי מפיצוץ גז אז לא נכנסתי לאזור ההריסות", הוא הוסיף. "עוד אנשים קראו לעזרה, אבל הסולם שהבאתי לא היה מספיק גבוה כדי לחלץ לכודים".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
נגיף הזיקה נמצא ברוק: "חשבו פעמיים לפני שאתן מתנשקות עם זר"
סכנה לגוף, טראומה לנפש: 200 מיליון עברו מילת נשים - והמספרים גדלים
מהפך במרוץ הדמוקרטי? סנדרס הדביק את הפער עם קלינטון בסקרים

רעידת אדמה בטייוואן 06 פברואר 2016. רויטרס
"נבדוק את האחריות אחר כך". כוחות ההצלה מחלצים ילד קטן מההריסות בטייוואן/רויטרס

ראש עיריית טיינאן, ויליאם לאי אמר שמוקדם לקבוע אם כשלים בבניית המגדל הם שהובילו לאסון. "נבדוק את האחריות אחר כך", אמר לכתבים. נשיא טייוואן מא יינג-ג'יו, הגיע לבית החולים לבקר את הפצועים. כמו כן, סין הציעה סיוע לטייוואן סיוע במאמצי החילוץ ושלחה מכתב תנחומים למדינה. זאת, חרף העובדה כי בין שתי המדינות מתנהל סכסוך ארוך שנים. גם ישראל הציעה סיוע לטייוואן, כאשר ארגון "ישראייד" הודיע על כוונתו לשלוח הערב צוות של 12 חברים לסייע בפינוי ההריסות ובחילוץ הלכודים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
רעידת אדמה בטייוואן 06 פברואר 2016. רויטרס
הבניינים נטו בצורה מסוכנת/רויטרס

אחד מהכבאים עדכן כי באזורים אחרים בעיר, שבה שני מיליון תושבים, הבניינים נטו בצורה מסוכנת עקב רעש האדמה, מה שמדאיג את הצוות מפני קריסות נוספות של מבנים. בסך הכל קרסו עד כה 92 בתים וזרימת החשמל הופסקה ביותר מ-168 אלף בתים. לצרכי החילוץ גויסו בצו חירום 810 חיילים נוספים. מהמכון הגיאולוגי האמריקני נמסר כי מוקד הרעש היה 43 ק"מ דרום-מזרח מטאינאן ובעומק 23 ק"מ.

(עדכון ראשון: 9:05)

רעידת אדמה בטייוואן 06 פברואר 2016. רויטרס
רעידת אדמה בטייוואן 06 פברואר 2016/רויטרס
רעידת אדמה בטייוואן 06 פברואר 2016. רויטרס
רעידת אדמה בטייוואן 06 פברואר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully