וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים פלסטיניים: הרשות סיכלה הקמת תא טרור פרו-איראני בגדה

על פי הדיווח ב"א-שרק אל-אווסט", מנגנוני הביטחון הפלסטיניים עצרו חמישה חברים בתא של הארגון השיעי "א-סאברין", הפועל בעיקר בעזה בגיבוי איראני. מטרת הפעילים, תושבי אזור בית לחם, הייתה לעשות פיגועים נגד מטרות ישראליות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפחות שהמירו לשיעה מהוות את בסיס התמיכה בבית לחם. פעילי "א-סאברין" ברצועת עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית בגדה המערבית סיכלו ניסיון להקים תא של ארגון הטרור השיעי "א-סאברין", הפועל בעיקר ברצועת עזה בגיבוי איראני – כך מסרו אמש (שישי) גורמים ביטחוניים פלסטיניים לעיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. לדברי המקורות, נעצרו חמישה פעילים בבית לחם, שקיבלו סיוע כלכלי מהנהגת הארגון בעזה. תכניתם של הפעילים, על פי הדיווח, הייתה להשיג נשק ולעשות פיגועים נגד מתנחלים ישראלים וחיילי צה"ל.

המקורות הוסיפו כי אין זה הניסיון הראשון של איראן להפעיל תשתית טרור בגדה המערבית, וניסיונות דומים נעשו כבר במהלך האינתיפאדה השנייה, לרוב על ידי תמיכה בתאים הכפופים לג'יהאד האיסלאמי ובתיווך חיזבאללה בלבנון. לדברי הגורמים הביטחוניים, ניסיונות אלה סוכלו במלואם "בזכות ערנותם של מנגנוני הביטחון" של הרשות הפלסטינית.

עוד בוואלה! NEWS:
המצור שלא היה על רמאללה: מסר מגומגם לפלסטינים ולישראלים
מזכ"ל האו"ם לישראל: "אני רק השליח, כוח צבאי לא יעצור את האלימות"
מאנשי ביטחון פלסטינים – למפגעים מבפנים: המדרון החלקלק של גל הטרור

שוטרים פלסטינים מחוץ לכנסיית המולד בבית לחם, 24 בדצמבר 2013. רויטרס
ניסיונות קודמים סוכלו "בזכות ערנותם של מנגנוני הביטחון". שוטרים פלסטיניים בבית לחם/רויטרס

על פי העיתון הפלסטיני "דוניא אל-ווטן", מנהיג תנועת "א-סאברין" ברצועת עזה, הישאם סאלם, היה בעברו פעיל הג'יהאד האיסלאמי, והתפצל מהארגון. הגורמים הביטחוניים הוסיפו כי סאלם נמצא בקשר עם משמרות המהפכה האיראניים ועם חיזבאללה. גורמים ברצועת עזה טוענים כי סאלם ואנשיו פועלים להפצת השיעה ברצועה, בין היתר באמצעות הסרטונים שמפרסם הארגון.

סאלם הכחיש את הטענות בדבר השאיפות הדתיות שלו, אולם כבר לפני כמה שנים המירו כמה משפחות סוניות מאזור בית לחם את אמונתן לשיעה, והן מהוות ככל הנראה את הבסיס להקמת השלוחה הפרו-איראנית בגדה. במקביל, דווח כי חלק מבני משפחותיהם של העצורים היו בקשר עם חיזבאללה.

במאי 2004 החלה א-סאברין לפעול ברצועה. דגלה זהה כמעט לזה של חיזבאללה, אך צבעו כתום ולא צהוב. התנועה הוקמה בהסכמת חמאס ברצועה כחלק מהסכם בין איראן לבין התנועה, שזכתה בתמורה למימון נרחב מהמדינה. מטרת ההסכם הייתה בעיקרה גיוס תומכים באמצעות פעולות צדקה, אולם בהמשך התרחבה הפעילות גם למישור הצבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully