וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: ישראל לא יודעת על כל מנהרה שחמאס חופר

שר האנרגיה התייחס לדיווחים כי חמאס חידש את חפירת המנהרות מרצועת עזה ואמר כי "יש לנו גם תכניות התקפיות בעזה". עם זאת, הוא הוסיף כי "לא ניתן לאטום לחלוטין את הגבולות". על הצפת המנהרות בידי מצרים, טען: "אנחנו הפעלנו את הלחץ"

ספק 500

(צה"ל חופר בגבול הרצועה בניסיון לאתר מנהרות, השבוע)

שר האנרגיה, יובל שטייניץ, התייחס היום (שבת) לדיווחים כי חמאס חידש את חפירת המנהרות מרצועת עזה ואמר כי ישראל אינה יודעת מה מיקומן של כל המנהרות. באירוע "שבתרבות" בבאר שבע בהנחיית רועי כ"ץ, הוסיף שטייניץ כי במהלך מבצע "צוק איתן" הייתה התלבטות בממשלה לגבי הפעולות שיש לנקוט. "התלבטנו והחלטנו לא להגיע להכרעה בעזה ולא ללכת עד הסוף, להכרעה יש מחירים כבדים כמו חיי אדם ושליטה בעזה, היו מקרים בודדים בישראל שהגענו להכרעה", אמר.

הוא הוסיף כי "אנחנו לא מעוניינים בסבב נוסף בעזה, אנחנו לא כובשים את עזה, יש לנו גם תכניות התקפיות בעזה. נעשה מאמץ אדיר להתמודד עם התת קרקע, אבל בסוף אתה לא יכול לאטום לחלוטין את גבולותיך, אין הגנה מוחלטת". לדבריו, "אזרחי ישראל יכולים להיות רגועים. אכן יש איומים, ישראל לא בהכרח יודעת על כל מנהרה ועל כל פיר, כבר כמה שנים שאנחנו מתעסקים במנהרות באופן רציני, נעשים דברים מאוד משמעותיים".

על הצפת המנהרות בין עזה לסיני בידי מצרים אמר: "זה פתרון טוב לגזרה הזאת, אבל לא טוב לגזרה גדולה כמו שלנו, ושסיסי עשה זאת לאחר לחצים שלנו". לאחר מכן ביקש השר להבהיר כי בניגוד למה שעשוי להשתמע מדבריו, הטיפול המצרי במנהרות אינו נובע מפנייה ישראלית: "רושם זה אינו נכון ואינו משקף את המציאות".

עוד בוואלה! NEWS:
כשצה"ל מרחיב חיפושים - חמאס חופר עמוק יותר: קרב המוחות שלא נגמר
בתום הערכת מצב: צה"ל הרחיב את הפעולות לאיתור מנהרות חמאס
חמאס מחדש חפירת מנהרות, אך בישראל עדיין לא סיימו לחקור את "צוק איתן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החלטנו לא להגיע להכרעה בעזה". שטייניץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

שטייניץ התייחס גם למלחמת האזרחים בסוריה ואמר כי "מה שקורה שם עלול להשפיע עלינו יותר ממנהרות בעזה וממה שקורה בלבנון". לדבריו, הסיכון של אנשי משמרות המהפכה בסוריה גבוה מהסיכון מצד חמאס בעזה. "אנחנו צריכים למנוע את זה, מה שקורה בסוריה זה תהליך מסוכן. זה יכול להסתיים בגבול ברמת הגולן ואיראן זו מעצמה.

"הרצון של העולם הערבי להילחם בדאעש גורם להתעלם מאיראן, האינטרס שלנו הוא שאיראן לא תהיה נוכחת בסוריה, ועכשיו נראה שהרוסים מאפשרים את זה ואפילו המערב", הוסיף. "אני חושש שמחיר הניצחון על דאעש יהיה נוכחות צבאית איראנית בסוריה, המצב בפועל היום הוא שאסד זה שלטון בובות של איראן".

"חברי בל"ד משתמשים בחסינות הפרלמנטרית לתמיכה בטרור והסתה"

באירוע "שבתרבות" בתיאטרון "הבימה" בתל אביב, אמר יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כי "מיד בצאת השבת ישוגר מכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה כנגד חברי הכנסת הערבים על הסתה ותמיכה בטרור. צריך לעמוד מול הדבר הזה ולהוקיע אותו". לדבריו, "חברי בל"ד משתמשים בחסינות הפרלמנטרית לתמיכה בטרור והסתה. אין ספק כי יש פה שימוש לרעה בהיותם חברי כנסת בעלי חסינות פרלמנטרית במדינה דמוקרטית, אסור להשלים עם זה, זוהי חציית קו אדום. עצם הפגישה עם משפחות המחבלים היא קריאה לעידוד טרור ורצח".

ח"כ יאיר לפיד, מליאת הכנסת, 28 בדצמבר 2015. יואב דודקביץ'
"הפגישה עם משפחות המחבלים היא קריאה לעידוד טרור ורצח". לפיד/יואב דודקביץ'

במענה לשאלה על היוזמות החדשות לשינוי מפת ירושלים, תקף לפיד בחריפות את היוזמות השונות. "בשום משא ומתן אסור לדבר על ירושלים", טען. "כל דיבור שמתייחס לירושלים מחליש את מדינת ישראל. במשא ומתן לא אדבר על ירושלים כי את ירושלים לא מחלקים". עוד הוסיף לפיד: "השמאל לא באמת רוצה להיפרד מהפלסטינים בשם השלום. הימין לא רוצה להיפרד מהפלסטינים בשם ההיפרדות. המרכז הישראלי שמכיל את רוב הציבור הישראלי מבין שלא יהיה כאן שלום בזמן הקרוב ושהגיע הזמן להוציא את הפלסטינים מחיינו, לבנות חומה גבוהה יותר ולהיפרד מהם".

ראש השב"כ לשעבר ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) התייחס באירוע "שבתרבות" בגבעת שמואל לגל הטרור ואמר כי "הממשלה והעומד בראשה נכשלים בהבנת המצב ובניסיון לתת תשובות לגל הטרור מהארוכים שידענו בשילוב של פעילות מבצעית וצעדים מדיניים מתוחכמים בכדי לשנות את האווירה ולהחזיר את תחושת הביטחון לאזרחי ישראל". פרי הוסיף כי "הממשלה הזאת, והעומד בראשה, לא יוזמים דבר מלבד צעדי הישרדות. הממשלה הזאת פסיבית, והמציאות מוכיחה את כישלונה המוחץ".

לדברי פרי, חבר בוועדת החוץ והביטחון, רק שילוב של מודיעין מדויק, פגיעה קשה בתשתית הטרור ובהתארגנויות מקומיות ויוזמה של צעדים מדיניים, יביאו לסיומו של גל הטרור. "כדי למנוע את פיגוע הטרור הבא על ראש הממשלה להתעורר ולייצר תכנית פעולה מבצעית ומדינית למאבק בטרור. כל עוד נמשיך בכיוון הנוכחי, המצב יכול רק להסלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully