וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום הערכת מצב: צה"ל הרחיב את הפעולות לאיתור מנהרות חמאס

4.2.2016 / 19:45

כלי הנדסה הועברו לאוגדת עזה לצורכי חפירה בקרקע ותוגברה פעילות החיילים לאורך גבול רצועת עזה. לא ידוע אם מדובר בפעילות מבוססת מודיעין או הערכות על רקע שינויים בקרקע בעקבות הגשמים

ספק 500

חיילי אוגדת עזה הרחיבו את היקף הפעולות לאיתור מנהרות סמוך לגדר המערכת בגבול רצועת עזה. מצה"ל לא נמסר אם מדובר בפעילות המבוססת על מודיעין ממוקד או הערכות על רקע השינויים שנוצרו בקרקע בעקבות הגשמים. בימים האחרונים צולמה פעילות הכוחות על ידי צוותי פלסטיניים, שעוקבים בדריכות אחרי התקדמות החפירות.

ההחלטה על הרחבת פעולות האיתור הגיעה בתום הערכות מצב שבוצעו בפיקוד הדרום. במהלכן הוחלט לתגבר את האוגדה בכלי הנדסה נוספים, במטרה לחשוף את המנהרות של חמאס לשטח ישראל. "כלי הנדסה נוספים, שהועברו לאוגדת עזה לצורכי חפירה בקרקע, מאפשרים לנו להגדיל את היקף החיפושים", נמסר מגורמים בפיקוד.

לקריאה נוספת:
חרף הדיווחים על חפירת מנהרות, חמאס מבהיר: "לא רוצים מלחמה"
לאחר מותם של שני פעילים: מנהרה נוספת של חמאס קרסה בעזה
כחלון לתושבי עוטף עזה: "תקציב לא יהווה חסם לביטחונכם"

פעילי חמאס בתוך מנהרת טרור – רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
מתגברות הפעולות לאיתור המנהרות. אנשי חמאס/רויטרס

מבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף שפירא, הורה להעביר עוד היום את טיוטת דוח הביקורת על איום המנהרות של חמאס. הפנייה הועברה לגורמים הבכירים הנוגעים בדבר: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל גדי איזנקוט.

בהודעת לתקשורת מטעם משרד מבקר המדינה נטען כי יש להעביר את טיוטת הדוח "היערכות מערכת הביטחון לאיום המנהרות בהיבטי מודיעין, בנין הכוח והפעלתו", נוכח "הדחיפות המסתמנת בנושא המנהרות בכל החזיתות". לפי ההודעה, ביקורת ראשונה בנושא המנהרות החלה במשרד מבקר המדינה לפני שנתיים, בפברואר 2014, כלומר כחצי שנה לפני מבצע "צוק איתן".

"טיוטת הדוח שהועברה מצביעה על פערים וליקויים, חלקם חמורים, בהיערכות לאיום המנהרות ובטיפול בהן. זאת בשנים שקדמו למבצע 'צוק איתן' ובמהלכו, כולל התייחסות למרכיבי הביטחון ביישובים", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully