וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את השבוע

מרצים באוניברסיטה העברית יצאו נגד הימין, בוגרי ישיבות תיכוניות התלוננו נגד "עזרא לנדרובר", גורמי צבא הזהירו כי חמאס הגביר את חפירת המנהרות ובליין במסיבת רווקים טוען שנפצע לאחר שחשפנית הכניסה קרח לתחתוניו. אלה הכותרות שעשו את השבוע

הקלטות: אביב אברמוביץ', צילום: קורונוס צילומי אוויר בע"מ, אבי כהן, יותם רונן, זוהר גואטה; עריכת וידאו: אביב אירגז

השר כץ: יוזלו המחירים בתחבורה הציבורית שהתייקרו בשל הרפורמה

שר התחבורה ישראל כץ הנחה ביום חמישי את הרשות הארצית לתחבורה לפעול מידית להוזלת מחירי הכרטיסים באותם מקומות שהתייקרו במסגרת הרפורמה בתעריפים. זאת בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS שלפיו בשל התכנית החדשה שנכנסה לתוקף ב-1 בינואר ייאלצו חלק מהנוסעים לשלם עשרות שקלים יותר מדי חודש.

לחצו כאן לכתבה של דנה ירקצי ואביב אברמוביץ

השר ישראך כץ עם רוה"מ בנימין נתניהו בסיור מוסק מעל הגבול עם ירדן, ספטמבר 2015. ראובן קסטרו
הורה לפעול להורדת מחירי הכרטיסים בתחבורה הציבורית. כץ/ראובן קסטרו

"ליטף את כפות רגלינו": מאות בוגרי ישיבות מחפשים את "עזרא לנדרובר"

מאות בוגרי ישיבות תיכוניות המזוהות עם הציונות הדתית פתחו באחרונה בחיפושים אחר "עזרא לנדרובר" – כינוי לאדם שלטענתם נגע בהם בכפות רגליהם באופן מיני, בזמן שנתן להם לנהוג בג'יפ יוקרתי ולאחר ששתו משקאות אלכוהוליים ועישנו סיגריות ונרגילה. בימים האחרונים הצטרפו עשרות אנשים לקבוצת פייסבוק שנפתחה בנושא, שמונה כ-300 בני אדם שלמדו בישיבות תיכוניות מוכרות מאוד במחנה הדתי-לאומי.

לחצו כאן לכתבה של יקי אדמקר

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
עזרא "לנדרובר". פייסבוק, אתר רשמי
עזרא לנדרובר/אתר רשמי, פייסבוק

חקלאים בצפון: "לא זוכרים מתיחות כזו מאז מלחמת לבנון השנייה"

על רקע הנאום התקיף שנשא מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, נראתה השבוע תנועה ערה של כלי רכב צבאיים בקרבת יישובים רבים בגבול הצפון, גם ליד אלו המרוחקים מהגבול. חקלאי יישובי הגדר העידו כי מאז מלחמת לבנון השנייה לא נראתה מתיחות ביטחונית גבוהה כל כך לאורך הגבול. "אביבים במצור וכולם שותקים. הבוקר נעלו לנו גם את השער האחורי של המושב וגם לקחו לנו את המפתחות", מספר חיים ביטון, חקלאי ממושב אביבים.

לחצו כאן לכתבה של עדי חשמונאי

מטעים סמוך לקיבוץ יפתח, 28 בדצמבר 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
מטע באזור קיבוץ יפתח/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

תעלומה בירושלים: מי הם לובשי מדים שהסירו דגלי פלסטין במזרח העיר?

תושבי מזרח ירושלים הבחינו בימים האחרונים באנשים שהסירו את דגלי הרשות הפלסטינית שנתלו כחוק בכמה מוקדים בשכונות מזרח הבירה. התושבים צילמו כמה מהמקרים, ובחלקם נראה כי מסירי הדגלים הם לובשי מדים הנושאים תג על הזרוע, בדומה לפקחי עירייה או משטרה.

לחצו כאן לכתבה של משה שטיינמץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

כך הפכו מרצים באוניברסיטה העברית למובילי מחאת השמאל באקדמיה

השבוע האחרון היה רצוף באירועים שנקשרו באוניברסיטה העברית שבירושלים: ד"ר עופר כסיף כינה את שרת המשפטים איילת שקד "חלאה ניאו-נאצית" ופרופ' אלון הראל לימד כשעל גבו תלוי שלט "שתול" כמחווה לקמפיין "השתולים" של "אם תרצו" נגד פעילי השמאל ו"שוברים שתיקה". במוסד האקדמי מסבירים כי בחלוף השנים השתנה מעמדם של אנשי האקדמיה, והתהליכים שהרחיקו אותם הן מהציבור והן מהשלטון – מביאים אותם ליצירת פרובוקציות. ולא, הציבור יישאר אדיש לעמדותיהם.

לחצו כאן לכתבה של משה שטיינמץ

פרופ אלון הראל מהפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית. פייסבוק, אתר רשמי
פרופסור אלון הראל נושא את השלט "שתול"/אתר רשמי, פייסבוק

תיעוד מרגש: אחמד דוואבשה מצליח ללכת במחלקה השיקומית בתל השומר

אחמד דוואבשה בן הארבע, הניצול היחיד מפיגוע ההצתה בבית משפחתו בכפר דומא בחודש יולי, החל לפני כשבועיים בתהליך השיקום שלו וביות רביעי פורסם סרטון ובו הוא מצליח ללכת במסדרת הטיפולים שלו במחלקה השיקומית בבית החולים שיבא בתל השומר. בפיגוע איבד אחמד את עלי, אחיו הקטן בן השנה וחצי, ואת שני הוריו, ריהאם וסעד.

לחצו כאן לכתבה של דנה ויילר-פולק

אחמד דוואבשה, דצמבר 2015. מען, אתר רשמי
אחמד דוואבשה/אתר רשמי, מען

גורמי צבא מזהירים: "חמאס הגביר את חפירת המנהרות לעבר עוטף עזה"

גורמים בפיקוד הדרום מזהירים כי מאז סיום מבצע "צוק איתן" חמאס מגביר את מאמציו ההתקפיים לקראת סבב לחימה נוסף מול ישראל. לטענת הגורמים, למרות הפגיעה הקשה בארגון במהלך המבצע, לוחמיו ממשיכים לחפור מנהרות לכיוון היישובים הסמוכים לגדר בנגב המערבי, והם אף הגבירו את קצב החפירה. עם זאת, לדבריהם, עד כה הופסקה החפירה בשטח הפלסטיני ולא נמשכה אל מעבר לגדר המערכת, מחשש שהטכנולוגיה הישראלית תחשוף את פעילות ההקמה.

לחצו כאן לכתבה של אמיר בוחבוט

פעילי חמאס בתוך מנהרת טרור – רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
ממשיכים בחפירת המנהרות. לוחמי חמאס בתוך מנהרת טרור במהלך "צוק איתן"/רויטרס

בליין במסיבת רווקים: "חשפנית הכניסה לי קרח לתחתונים, נפלתי ונפצעתי"

תיעוד של מסיבת רווקים שהתקיימה לפני כשלוש שנים במועדון החשפנות "בייבידולס" שבתל אביב הוא הראייה המרכזית שהוגשה לבית המשפט כדי להחליט אם המועדון אחראי לפציעתו של בליין ששבר את רגלו במהלך ריקוד. ביום חמישי נפתח המשפט המסקרן, שייבחן את טענותיו של ש', שהשתתף במסיבת הרווקים של חברו במועדון, נפצע ושבר את הרגל לאחר שנפל מהבמה במהלך ריקוד חושני, כאשר אחת החשפניות, כך לדבריו, הכניסה לתחתוניו קוביות קרח.

לחצו כאן לכתבה של יוסי אלי ודנה ירקצי

מסיבת הרווקים במועדון החשפנות שהסתיימה בתביעה ובשבר ברגל. ספק 500
ש' על הבמה/ספק 500

יאיר רמתי למקורבו על העבירה שביצע: "הרבה פחות ממה שזה נשמע"

משה אורטס, שמינה ב-1991 את יאיר רמתי לראש פרויקט "החץ" בתעשייה האווירית, מתח ביקורת חריפה על החלטת מנכ"ל משרד הביטחון דן הראל להדיח מתפקידו את ראש מנהלת חומה יאיר רמתי ואת האופן שבו עשה זאת. רמתי פוטר השבוע משום שעבר עבירת ביטחון מידע. אורטס, שכיהן בעבר כמנכ"ל אלתא מערכות וכמנהל חטיבת האלקטרוניקה, מערכות נשק וחלל בתעשייה האווירית, סיפר כי הוא שוחח עמו והעיד כי הוא נפגע עמוקות. "'זה הרבה פחות ממה שזה נשמע בעיתונות', הוא אמר לי", שיתף אורטס

לחצו כאן לכתבה של אמיר בוחבוט

IFB עם ד"ר יצחק בן ישראל + ד"ר טל פבל, על יאיר רמתי. מערכת וואלה
"זה הרבה פחות ממה שזה נשמע בעיתונות". רמתי/מערכת וואלה

מחשש לעימותים עם הימין הקיצוני: בוטל מפגן תמיכה של הציונות הדתית בשב"כ

הפגנת תמיכה של הציונות הדתית בשב"כ ובצה"ל שתוכננה לערב יום שלישי בירושלים, תחת הכותרת: "מאמינים בשב"כ ובצה"ל – חייבים כוחות ביטחון חזקים מול הטרור" – בוטלה בשל פחד מעימותים בין פעילי ימין. זאת על אף שההפגנה אושרה והמשטרה הודיעה למארגנים כי היא עומדת לתגבר כוחות מחשש התנגשויות.

לחצו כאן לכתבה של שבתי בנדט

כרזת הזמנה להפגנת תמיכה של הציונות הדתית בשבכ. ללא קרדיט, ספק 500
כרזת ההפגנה/ספק 500, ללא קרדיט

מלחמות השליטה החדשות: כך הולידה פרשה 512 את דור הפשע הבא

פרשה 512, שבה נעצרו והואשמו עשרות מראשי ארגוני הפשיעה בישראל ובכירים מתוכם, הייתה אמורה ליצור שינוי משמעותי בעולם הפשע, ליצור הרתעה נרחבת שתעביר מסר ברור לציבור ולעבריינים לפיו לא יימשכו מלחמות הדמים בין הארגונים במרכזי הערים בישראל. ואולם, שבעה חודשים לאחר גל המעצרים המטלטל, נדמה כי מעגל האלימות לא רק שלא רוסן – אלא שבחודשים האחרונים גדלה כמות האירועים העברייניים, כמו גם עוצמתם ומסוכנותם. התוצאה החמורה של גל המעצרים היא למעשה יצירת ואקומים בערים המרכזיות, שאליהם מנסים להיכנס עכשיו ארגונים חדשים שמסוכסכים ביניהם.

לחצו כאן לכתבה של אבי אשכנזי ויוסי אלי

זירת פיצוץ הרכב בראשון לציון. 28 בדצמבר 2015. ראובן קסטרו
זירת פיצוץ רכב בראשון לציון, השבוע/ראובן קסטרו

מפסיקים לשתוק: ישראל תנקוט צעדים נגד ברזיל בשל עיכוב מינוי השגריר

לאחר שלושה חודשים של סחבת מכוונת מצד ברזיל, ישראל תתחיל להגיב לעיכוב במינויו של דני דיין לשגריר במדינה. בדיון שהתקיים בראשון האחרון בנושא, הוחלט על שורת צעדי תגובה ישראליים אל מול ההתנהלות הברזילאית. ישראל מתכננת להתחיל מצעדים קלים יחסית ולהחריף את תגובתה לאורך זמן, אלא אם הברזילאים ישנו את עמדתם ויסכימו לאשר את המינוי של דיין.

לחצו כאן לכתבה של אמיר תיבון

דני דיין: לבנט חסר עדיין את הניסיון כדי לכהן כראש ממשלה. נועם מושקוביץ
מחכים לאישור. דני דיין/נועם מושקוביץ

"תסמן עם האצבעות אם ניסית לרצוח": החקירה החריגה של המחבל בבית שמש

בשבוע שעבר הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד מקדאד אל-חיח, צעיר כבן 20 תושב הכפר צוריף שבאזור חברון, שפצע קל צעיר חרדי בן 18 בפיגוע דקירה בבית שמש בחודש אוקטובר השנה ונפצע באורח קשה מירי שוטרים. מחקירתו של אל-חיח, שביצע את הפיגוע יחד עם חברו מחמוד גנימאת, שנורה למוות בזירה, עולה כי מערכת הביטחון השתמשה בשיטה שונה מהרגיל

לחצו כאן לכתבה של אמיר תיבון

זירת פיגוע הדקירה בבית שמש. אוקטובר 2015. AP
זירת הפיגוע בבית שמש בחודש אוקטובר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully