וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמות השליטה החדשות: כך הולידה פרשה 512 את דור הפשע הבא

בנתניה אנשי אברג'יל ושירזי השאירו ואקום עם מעצרם, ובמקומם נלחמים ברוך בוקל וכנופיית זוארץ על השליטה. בתל אביב מנסה מוסלי לתפוס את מקומו של אברג'יל, ובחולון ובת ים שלושה ארגונים הולכים ראש בראש. "אנדרלמוסיה ברחובות"

צילום: צילומי אבטחה, תיעוד מבצעי מד"א, כיבוי והצלה זבולון, עריכה: שניר דבוש

פרשה 512, שבה נעצרו והואשמו עשרות מראשי ארגוני הפשיעה בישראל ובכירים מתוכם, הייתה אמורה ליצור שינוי משמעותי בעולם הפשע, ליצור הרתעה נרחבת שתעביר מסר ברור לציבור ולעבריינים לפיו לא יימשכו מלחמות הדמים בין הארגונים במרכזי הערים בישראל. ואולם, שבעה חודשים לאחר גל המעצרים המטלטל, נדמה כי מעגל האלימות לא רק שלא רוסן – אלא שבחודשים האחרונים גדלה כמות האירועים העברייניים, כמו גם עוצמתם ומסוכנותם. התוצאה החמורה של גל המעצרים היא למעשה יצירת ואקומים בערים המרכזיות, שאליהם מנסים להיכנס עכשיו ארגונים חדשים שמסוכסכים ביניהם.

"פרשה 512 הכניסה לכלא בין היתר את יצחק אברג'יל, מוטי חסין, אבי רוחן וריקו שירזי, אבל הביאה לאנדרלמוסיה ברחובות", אמר קצין בכיר במשטרה. "אם דרג הביניים היה מוטי חסין, היום אנשים מתחת לדרג הביניים מנסים להשתלט על מה שנשאר והתוצאה היא הרבה מאוד ניסיונות חיסול בלתי מרוסנים על ידי הבוסים הגדולים".

זירת פיצוץ הרכב בראשון לציון. 28 בדצמבר 2015. ראובן קסטרו
"מנסים להשתלט על מה שנשאר". זירת ניסיון חיסול בוקל בראשון לציון/ראובן קסטרו

ניסיון החיסול של העבריין ברוך בוקל ביום שני בראשון לציון, סומן על ידי המשטרה כמלחמת כנופיות על ירושת הפשע של העיר בעקבות מעצר בני משפחת אבוטבול ובני משפחת שירזי, שנהגו לפעול בעיר. בוקל, בן 25, נפצע באורח בינוני ושני חבריו, גבי ובני פאלח, נפצעו באורח קשה ואנוש בפיצוץ מכונית שאירע לאור יום בשכונת פרס בעיר.

שני מתמודדים ניסו להשתלט על החלל שהותירו אבוטבול ושירזי מאחר ששי שירזי לא מתפקד עוד כראש ארגון פשע מאז ששוחרר מהכלא לפני כחודש. כנופיה אחת שבראשה עומד בוקל שנפצע אתמול, והשנייה היא כנופיית זוארץ. ארבע פעמים ניסו בשנה החולפת לחסל את בוקל, כשבאחד הניסיונות אף נהרג ישראל מהרט, צעיר מנתניה שנהג במכוניתו של הראשון. בניסיון נוסף, התפוצץ האופנוע של בוקל ובמקרה השלישי מתנקש ניסה לירות בו מטווח אפס – אך בוקל נאבק בו והשתלט על האקדח.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תל אביב הפכה גם היא לזירת קרב בין עבריינים, עם מעצרו של יצחק אברג'יל ששקוע עמוק באישומים במסגרת פרשה 512. משפחת מוסלי ספגה אמנם מכה קשה בשנה האחרונה עם הגשת כתבי אישום נגד שמונה מחברי הארגון, אך זה לא מנע מאנשיה לנסות ולהשתלט על החלל שהותיר אברג'יל. ב-9 בדצמבר התפוצצה מכוניתו של גבי "הקווקזי" ישראלוב. בשני האירועים, המשטרה סבורה כי מדובר בסכסוך על רקע קשריו של "הקווקזי" לארגונו של מוסלי.

בחולון ובת ים בולטים לאחרונה שלושה ארגונים שמנסים לתפוס את מקומו של העבריין מוטי חסין, שנחשב לאיש הביצוע של אברג'יל באזור. שניים מהארגונים מתמודדים חזיתית זה מול זה: בצד אחד עומדים האחים התאומים משה ודוד אברג'יל, המכונים "האחיינים של האברג'ילים", ובצד השני – העבריין דור שמש, שאותו ניסו לחסל לא אחת. שלושה מטעני חבלה ורימון הושלכו לעבר ביתו של שמש בשלושת החודשים האחרונים. ב-20 באוקטובר אף נמצא מטען חבלה רב עוצמה בארון חשמל בכניסה לגן ילדים בנס ציונה סמוך לביתו. מטען נוסף התפוצץ בסמוך לביתו של משה אברג'יל, בשכונת נחלת יהודה בראשון לציון.

מטען חבלה התפוצץ בבניין מגורים בן 4 קומות ברחוב הופיין בחולון, 28 באוקטובר 2015. ראובן קסטרו
מאבקי שליטה על מקומו של חסין. נזקים מפיצוץ מטען חבלה בבניין בעיר, באוקטובר האחרון/ראובן קסטרו

הגוף השלישי שמנסה לסמן טריטוריה באזור חולון הוא ארגון העבריינים אייל ומשה בן משה. המשטרה הצליחה לעלות על עקבותיהם של השניים לאחר פיצוץ עז ב-28 באוקטובר, שהחריד את דרי הבניין ברחוב הופיין בעיר. לפי כתב האישום שהוגש נגדם בנובמבר האחרון, השניים ניסו להשתלט על שוק ההימורים ועל קווי סחיטה של עסקים ומסעדות ביפו חולון ובת ים, עם הסתלקותו של אברג'יל.

ובינתיים: הצפון, הדרום והכנופיות העדתיות

בצפון, כאב הראש המרכזי של המשטרה הוא שמואל הרוש, יוצא הארגון של מיכאל מור שפועל בנהריה ושמו נקשר בחיסול של אחיו של מור, בדרי, שנחשב ליד ימינו. הרוש מנהל מאבק עקוב מדם על שליטה בצפון, שכבר גבה לא מעט קורבנות – כך למשל נמצא בחודש אוגוסט גופתו של מי שנחשב לאיש הסוד של מור, דני וקסמן, בחוף אכזיב. גם באוקטובר נאלץ מור ללקק את הפצעים, לאחר שחוסל אחד מחייליו כשנורה בידי אופנוען אלמוני שהצליח להימלט. החומר המודיעיני במשטרה עדיין לא מספיק על מנת לעצור חשודים, אך הסימנים כולם מותירים הערכה אחת - הרוש בכבודו ובעצמו. ניסיונות החיסול לא פסחו גם על משפחתו של הרוש. לפני כשבועיים גילתה המשטרה מטען חבלה גדול במכוניתה של אחותו של הרוש בנהריה. גילוי המטען, מעריכים במשטרה, עלול היה להביא למוות אם היה מתפוצץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסיון חיסול נגד אנשיהם של מוסלי בנס ציונה, החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בגזרת הדרום נותרו בעיקר סימני שאלה. חיסולו של שלום שלמה, אחיו של ראש ארגון הפשיעה בני שלמה, עדיין מהדהד. עד היום לא הצליחה המשטרה לפענח מי חיסל אותו, אולם ההערכה היא כי מאחורי המעשה עומד יריבו שלום דומרני, או מישהו מאנשיו.

ברקע עליית הארגונים ברחבי הארץ, נאלצים במשטרה לפעול כדי להתמודד על כנופיות עדתיות זוטרות שמנסות להשתלט על טריטוריות ברחבי הארץ. בין היתר, מדובר בכנופיה המרוקאית בראשות יוסי אדרי, הכנופיה הגרוזינית בראשות דאטו קריחלי, והכנופיה הרוסית בראשות מיכאל טנסקי. על אף שטנסקי מחכה למשפט בגין מעורבותו ברצח של אחד מחיילי הכנופיה, במשטרה סבורים כי אנשיו ממשיכים לקבוע גבולות גזרה ולסמן טריטוריות באזור הדרום.

שלום שלמה, העבריין הדרומי שחוסל בלכיש. ניב אהרונסון
החיסול עדיין מהדהד. שלום שלמה/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully