וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לעימותים עם הימין הקיצוני: בוטל מפגן תמיכה של הציונות הדתית בשב"כ

29.12.2015 / 19:55

מארגני ההפגנה שביקשו לגלות תמיכה בכוחות הביטחון בתקופה של גל טרור קיבלו במהלך היום הודעות משמיצות ומכפישות: "אתם שותפים לפירוד. ביזיון, אנשים רשעים שכל מטרתם להילחם ביהודים". למרות ההיענות הרבה ואישור המשטרה, הם החליטו לבטלה

צילום: ארגון חוננו, עריכה: מתן חדד

הפגנת תמיכה של הציונות הדתית בשב"כ ובצה"ל שתוכננה הערב (שלישי) בירושלים, תחת הכותרת: "מאמינים בשב"כ ובצה"ל – חייבים כוחות ביטחון חזקים מול הטרור" – בוטלה בשל פחד מעימותים בין פעילי ימין. זאת אף שההפגנה אושרה והמשטרה הודיעה למארגנים כי היא עומדת לתגבר כוחות מחשש התנגשויות.

מאז פיגוע ההצתה בכפר דומא, מתקשים רבים בקרב הציבור הדתי-לאומי להאמין כי משורותיו יצאו הרוצחים. עם התפתחות החקירה ומעצר פעילי ימין קיצוני, השמיעו רבנים ומנהיגי ציבור מתונים ביקורת על הרשויות, החוקרות את הפרשה, לנוכח הטענות על עינויים שטענו פרקליטי החשודים בכלי התקשורת. לאחר פרסום סרטון "חתונת השנאה" בערוץ 10 נחלק הציבור הדתי-לאומי לשניים. מצד אחד ישנם את תומכי העצורים שבטוחים כי הם נחקרים ללא כל הצדקה ושהם חווים התעללות, לבין הציבור הדתי-ממלכתי שהחליט לתת גב מלא לשב"כ ולמשטרה במטרה לדכא את הקיצוניות במגזר.

ההפגנה הערב הייתה חלק מאותה מגמה ומארגני ההפגנה – צעירי הציונות הדתית היו חתומים על כרזותיה – רצו לקרוא לתמיכה מלאה בכוחות הביטחון כדי שלא ייחלשו לנוכח הביקורת במיוחד בתקופה של גל טרור. ההפגנה תוכננה להתקיים בגשר המיתרים בירושלים, נקודת ציון בבירה שבה הפגינו כמה פעמים תומכי העצורים.

לקריאה נוספת:
"חתונת השנאה": החתן ושני אורחים נוספים נעצרו בחשד להסתה
אימהות חשודי דומא פנו לנשות המפכ"ל וראש השב"כ: "הנערים עונו"

כרזת הזמנה להפגנת תמיכה של הציונות הדתית בשבכ. ללא קרדיט, ספק 500
כרזת ההפגנה/ספק 500, ללא קרדיט

יצחק שיזגל, ממארגני ההפגנה וסטודנט באוניברסיטה העברית, סיפר כי במהלך היום קיבל, כמו גם שאר מארגני ההפגנה, הודעות נאצה שבהן הותקף על ארגון ההפגנה. "תגידו השתגעתם?! מי מאמין לשב"כ השקרן!", נכתב באחת ההודעות, "יש שם אנשים רשעים שכל מטרתם להילחם ביהודים. מתי תקלטו שיש הבדל בין יהודי לגוי, בין אויב לאוהב. אכזבתם אותי. יהודי מזועזע!".

בהודעה אחרת נכתב: "למקרה שאתם באמת תינוקות שנשבו ולא פעילים אשר מגבים בזדון פשעים חמורים של השב"כ, אני שולח לכם את המכתב ששלחתי ליועץ המשפטי לממשלה ובו סיכום של המצב המשפטי. בשלב זה אתם צריכים לבחור מה תוכלו לספר בעוד שנים רבות לילדים ולנכדים שלהם שעשיתם בעת פרשת דומא. האם תספרו להם שגיביתם את הפושעים שעינו חפים מפשע, לפחות חלקם לא יכלו לקחת חלק ברצח בדומא, או שיצאתם נגד הפשעים. בידיכם הבחירה".

הודעה נוספת שקיבל שיזגל כללה השמצות אחרות: "תתבייש לך! נערים חפים מפשע מהציבור שלך במעצר והעינויים קשים ואתה שותף לפירוד ולהשמצה. ביזיון. אתה וחבריך מסייעים לשונאים את הציבור הדתי-לאומי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הודעת טקסט היוצאת נגד תמיכה בשבכ מטעם הציונות הדתית. ללא קרדיט, ספק 500
אחת ההודעות שקיבלו מארגני ההפגנה/ספק 500, ללא קרדיט

בעקבות ההודעות, ולמרות אישור ההפגנה, ההיענות הרבה והודעת המשטרה כי תתגבר כוחות מחשש להתנגשויות ועימותים, החליטו המארגנים לבטל את הפגנת התמיכה בשעות הבוקר. לדברי שיזגל, "חבר'ה קיצוניים תכננו להפגין במקביל, וסביר שהיו התנגשויות ועימותים. גם לא רצינו אחריות על זה - אף שהמשטרה אמרה שתתגבר כוחות. הבנו שברגע שכבר יש עימותים ומריבות המטרה נפגעת ומוטב לוותר".

לאחר ההחלטה על ביטול ההפגנה המשיך שיזגל לקבל עוד הודעות מבני אדם שכלל לא הכיר. באחת מהן נכתב בעוקצנות: "זה לא בסדר שביטלתם את ההפגנה! מי ייתן כוח לשב"כ לחקור באסרטיביות אנשים מסוכנים כאלו אם לא אתם?! רק אתמול הזדעזענו לשמוע שאחרי שלושים ימי עינויים קשים שוחרר מישהו שהיה שותף בקטטה לפני שנתיים! אתה קולט!?. כשאנשים כמוהו מסתובבים ברחובות, איך נוכל אנחנו ללכת בהם בלי לחשוש שידקרו אותנו?".

השולח הוסיף: "אני חושב שאתם צריכים להפגין בדרישה שכל מתנחל עם כיפה וגוזמבות (פאות רחבות - ש"ב) יעבור עינויים במשך 60 יום ולילה ללא הפוגה וללא שינה, על מנת לוודא שלא היה שותף חלילה להפרת חוק כזו אחרת בעברו. שלא יהיה מצב שבו מתנחל שלא נתן זכות קדימה לזקנה במעבר חצייה יוכל להמשיך להסתובב ברחובות, להכפיש את שם כל הימין, ולגרום לכולנו לפחד לצאת מהבית מפחד נקמת הערבים".

מאות מפגינים בגשר במיתרים למען החשודים בפרשת כפר דומא, דצמבר 2015. יואב דודקביץ'
הפגנה למען עצורי דומא, לפני שבוע בגשר המיתרים/יואב דודקביץ'

השולח חתם לבסוף את הודעתו: "בשורה התחתונה אחרי כל הציניות: יהי רצון מלפני אבינו שבשמיים, שאתה, חבריך ומשפחתך הקרובה תעברו חקירות ועינויים כאלו בשב"כ, כי יש חוק אחד לכולם - ואני מקווה שאלו שממונים על החוק יתבלבלו בינך לבין נער עם גוזמבות".

שיזגל הסביר כי הוא וחבריו בסך הכול רצו להביע תמיכה בתקופה של הסלמה. "רצינו לומר שחשוב לתמוך בכוחות הביטחון בטח בעת כזו שיש פה כל כך הרבה פיגועים". שיזגל הדגיש: "אין ולא היה כאן עניין לעשות דווקא. כולנו אנשי ימין ורוצים סך הכול שהביקורת תישאר ברמה של ביקורת ולא תגיע לפסים מעשיים של אלימות נגד כוחות הביטחון".

מאות מפגינים בגשר במיתרים למען החשודים בפרשת כפר דומא, דצמבר 2015. יואב דודקביץ'
גשר המיתרים/יואב דודקביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully