וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצה באוניברסיטה העברית נגד השרה שקד: "חלאה ניאו-נאצית"

28.12.2015 / 18:00

עופר כסיף, מרצה בחוג למדעי המדינה באוניברסיטה, שיתף פוסט שעסק במקורות המימון של שרת המשפטים, והאשים אותה בפשעים נגד האנושות ו"פשיזציה של ישראל". מהמוסד האקדמי נמסר: "איננו אחראיים להתבטאויות מרצים"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

(שקד על חוק העמותות: "יגביר את השקיפות")

מרצה באוניברסיטה העברית בירושלים כינה היום (שני) את שרת המשפטים איילת שקד "חלאה ניאו נאצית" בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו, זאת בעקבות חוק סימון העמותות שיזמה שקד ואושר אתמול בכנסת. המרצה, ד"ר עופר כסיף מהחוג למדע המדינה, כתב על שקד בפוסט שבו שיתף פרסום אחר של פרופ' עמירם גולדבלום, חוקר מבית הספר לרוקחות באותה האוניברסיטה, שעסק במקורות המימון של שרת המשפטים.

בפוסט שכתב, האשים כסיף את שקד בסיוע לפשעים נגד האנושות, ואף כינה אותה "טינופת". בפרסום נכתב: "בארץ בושתי השקד צורח. החלאה הניאו-נאצית הזו לא רק אחראית שותפה לפשיזציה של ישראל, אלא גם שותפה עקיפה לרצח עם באפריקה ולפשעים נגד האנושות. כבר כלו המילים במילון באמצעותן ניתן להגדיר את הטינופת הזו".

לקריאה נוספת:
במחאה על חוק העמותות: הרצוג ענד בכנסת תג "יהודי לא מסמן יהודי"
איילת שקד על חוק סימון העמותות: "לא פוגע באף זכות בסיסית"
סאגת השגריר: גם ישראל אשמה בסחבת המינוי של דני דיין

לראשונה מאז הבחירות: התכנסה הוועדה לבחירת שופטים. עומר מירון
"נחצה קו בין חופש הביטוי לחופש השיסוי". שקד/עומר מירון

בפרסום המקורי, שאותו שיתף כסיף, התייחס גולדבלום למקורות מימון הפריימריז של שקד וטען כי מדובר ב"כספי דמים" שנאספו תמורת מכירת נשק לרוצחים. "מסע הבחירות של אילת שקד היה מבוסס בין השאר על כספים שנאספו תמורת נשק שנמכר לרוצחים בסיירה ליאון ובדרום אמריקה, בידי תומך של איילת שקד", כתב גולדבלום בפוסט. "התומך הנדיב עצור עתה בבלגיה לאחר שהוחזק בידי האינטרפול במשך כשמונה חודשים במונטנגרו. מאז מרץ 2015, סרג' מולר הוא יהודי דתי, איש מתועב שמוכר נשק לכמה מהרוצחים הגרועים בעולם. אבל איילת שקד זקוקה לכספו, היא דורשת שקיפות ואני מספק את דרישתה", הוסיף.

מאוחר יותר היום הסיר גולדבלום את הפוסט וכתב כי "מאחר שקמה סערה סביב הפוסט שהיה כאן על איילת שקד ומקור מימון שלה - הסרתי את הפוסט בינתיים מתוך כוונה לחזור אל רוב הטקסט, שמגובה בעיתונות בינלאומית וישראלית, שנוגע לשקיפות שדורשת מאתנו איילת שקד". הוא הוסיף: "אני מגנה כל שימוש בביטויים קיצוניים בעקבות הפוסט שלי. אני מבקש מכל מי ששיתף את התמונה שעוררה סערה -להסיר אותה".

"אני נדהם מהתאווה של ההתנפלות על פוסט שלא יכול לגרום לתזוזה של שערה אחת בראשו של מישהו", המשיך גולדבלום. הוא הוסיף כי "לעומת אלפי ועשרות אלפי הפוסטים שמאיימים ישירות על אנשים, כולל סרטון ההסתה שהעלתה 'אם תרצו' ואשר בו נעזרה שקד כדי לתקוף את ארגוני זכויות האדם, שאני רואה עצמי חלק מהם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט שכתב כסיף/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היום נחצה הקו העדין בין חופש הביטוי לחופש השיסוי, אשר מזהם את השיח הציבורי והרשת החברתית", אמרה השרה שקד שהודיעה כי תגיש תלונה למשטרה. "אני בטוחה שרשויות אכיפת החוק יטפלו במקרה בצורה הראויה", הוסיפה. דברי המרצים זכו לגינויים נוספים במערכת הפוליטית, כך ח"כ מוטי יוגב אמר כי "מלבד תלונה במשטרה נגד פה מלוכלך והתבטאות עלובה ומסיתה, ראוי היה שהאוניברסיטה העברית תתנער מדבריו, תנזוף בו או אף תפטרו".

הנהלת האוניברסיטה העברית מסרה בתגובה: "האוניברסיטה איננה אחראית להתבטאויות של מרציה ואין זה מתפקידה לטפל בהן, כל עוד אין מדובר בניצול של הבמה האקדמית להפצתן. ככל שמישהו סבור שיש בהתבטאות זו או אחרת הסתה או עבירה על חוקי המדינה עליו לפנות לרשויות אכיפת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully