וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילת שקד על חוק סימון העמותות: "לא פוגע באף זכות בסיסית"

דב גיל-הר

28.12.2015 / 14:19

שרת המשפטים טענה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי הביקורת על החוק מוגזמת, והוא "אינו מדבר על שמאל וימין". לטענתה, התורמים הזרים שלה "אינם מייצגים אינטרסים אישיים, מפני שסכום תרומתם מוגבל בחוק"

עריכה: ניר חן

שרת המשפטים איילת שקד טענה היום (שני) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי הביקורת על חוק סימון העמותות מוגזמת. היא טענה כי "גם לוביסטים צריכים לענוד תג זיהוי, והחוק לא מדבר על דעות פוליטיות או על שמאל וימין". לדבריה, "עמותות שעיקר מימונן מגיע ממדינות זרות צריכות להיות שקופות. כשמדינה מחליטה לממן או לתמוך במדינה אחרת זה צריך להיעשות בצינורות המקובלים".

הצעת החוק התקבלה אתמול בוועדת השרים לענייני חקיקה, ובין היתר תחייב פעילי עמותות שעיקר מימונן מגיע ממדינות זרות להסתובב בכנסת עם תג מיוחד, שבו ייכתב שמם ושם הארגון שאותו הם מייצגים. היא אף הצדיקה את חוק סימון העמותות בדוגמה שהביאה מהתקופה שלאחר מבצע "צוק איתן", שבה לטענתה "מדינת ישראל החליטה לא לשתף פעולה עם גופי החקירה של האו"ם, אך עמותות שממומנות על ידי גורמים זרים שיתפו איתם פעולה". עוד הוסיפה שמשרד המשפטים מצדד בחוק בין היתר כי "אינו פוגע "באף זכות בסיסית - לא בחופש הביטוי ולא בזכות להתאגדות".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
חוק סימון העמותות: המסר של הימין לשמאל ולאירופה - אנחנו כאן כדי לשלוט
רון חולדאי על אישור חוק סימון העמותות: "סירוס של הדמוקרטיה"
תג מיוחד וקנס כספי: השרים אישרו את "חוק סימון העמותות"

השרה איילת שקד תעביר שיעור בנושא מניעת הפצת תכנים אינטימיים ברשת, בי"ס רוז מצקין ת"א , יוני 2015. יותם רונן
"גם לוביסטים צריכים לענוד תג זיהוי"/יותם רונן

כשהוקראה לה רשימת התורמים שלה, שרבים מהם אזרחי מדינות זרות, אמרה כי מדובר במצב שונה מזה שאליו נוגע החוק לסימון עמותות, "מפני שמותר לקבל מאדם זר עד 11 אלף שקלים. זה נעשה בשקיפות מלאה, התורם לא מייצג את האינטרסים של עצמו והסכום מוגבל בחוק כדי שגם אני לא ארגיש מחויבת לייצג אותם".

לכן, טענה כי ההקבלה בין רשימת התורמים שלה לבין העמותות שאליהן מתייחס החוק היא "שקרית ומעוותת". זאת, "משום שמימון אישי לא משקף יחסים בין מדינות ברמה הפוליטית או הדיפלומטית". עוד הוסיפה כי החוק משקף את האידאולוגיה של ממשלת הימין שבשלטון, "שבאה ליישם מדיניות של ימין". לדבריה, "זאת הסיבה שבגללה נבחרנו. אנחנו לא מסתתרים מאחורי מפלגת שמאל, זאת מהות הדמוקרטיה".

שקד הגיבה גם לטענות שלפיהן שב"כ מענה את העצורים בפרשת דומא, סיפרה כי קיבלה דיווח מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה שנפגש עם החשודים והצהירה כי למיטב ידיעתה "הכל נעשה לפי החוק". עוד הוסיפה כי "עבודת שב"כ מתועדת ומפוקחת. אמנם לא מדובר באמצעי חקירה פשוטים ונפוצים, אבל גם האירוע עצמו היה חריג והכל חוקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully