וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רון חולדאי על אישור חוק סימון העמותות: "סירוס של הדמוקרטיה"

27.12.2015 / 23:27

ראש עיריית תל אביב ענד תג שעליו נכתב "גם אני אזרח של מדינה המקבלת מימון ממדינה זרה", במחאה על אישור חוק סימון העמותות בהובלתה של שרת המשפטים. "ההחלטה מסמנת את המשך הידרדרותה של ישראל למדינה מסתגרת"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, ענד הערב (ראשון) בטקס פרסי סוקולוב לעיתונות תג שעליו נכתב "גם אני אזרח של מדינה המקבלת מימון ממדינה זרה". זאת, במחאה על פגיעה לטענתו בחופש הביטוי, נוכח האישור שהתקבל היום בוועדת השרים לענייני חקיקה לגבי "חוק סימון העמותות", שמובילה שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי). במסגרת החוק, פעילי עמותות שעיקר מימונן מגיע ממדינות זרות יצטרכו להסתובב בכנסת עם תג מיוחד שבו ייכתב שמם ושם הארגון שאותו הם מייצגים.

"הדמוקרטיה הישראלית ספגה היום מכה קשה, נוספת, מידי ממשלה שחרטה על דגלה את הצרת צעדיהם של אלה הנושאים קול אחר, אופוזיציוני", אמר חולדאי ופירט: "מתקפות על בית המשפט העליון; איסור על ארגונים מכניסה לבסיסי צה"ל; שינוי ושכתוב תכני לימוד; ועכשיו גם סימון עמותות שנהנות מתמיכה כספית ממדינות זרות".

קריאה נוספת:
חוק סימון העמותות: המסר של הימין לשמאל ולאירופה - אנחנו כאן כדי לשלוט
תג מיוחד וקנס כספי: השרים אישרו את "חוק סימון העמותות"
"מסיט הדיון מאלימות המתנחלים": "שוברים שתיקה" מגיבים לחוק העמותות

רון חולדאי בטקס הענקת פרסי סוקולב, 27 בדצמבר 2015. כפיר סיוון,
"סירוס הדמוקרטיה". חולדאי, הערב/כפיר סיוון

לדברי חולדאי, "החלטת ממשלת ישראל אינה רק סירוס הדמוקרטיה, היא מסמנת את המשך הידרדרותה של ישראל למדינה מסתגרת - בבחינת "עם לבדד ישכון". מדינה שהולכת ומתרחקת מערכי הדמוקרטיה והחופש, שהזוכים הערב מבטאים היטב בעשייתם העיתונאית".

פרס סוקולוב לעיתונות הכתובה הוענק השנה לפרשן הצבאי של עיתון "הארץ" עמוס הראל, ולעיתונאי ותחקירן עיתון "הארץ" גידי וייץ. פרס סוקולוב לעיתונות האלקטרונית הוענק השנה ליוצרת תכנית התחקירים "עובדה" של חדשות 2, ד"ר אילנה דיין, ולמגישת רשת ב' של קול ישראל, קרן נויבך. עוד בטקס הוענק פרס דוש לקריקטורה לקריקטוריסט שלמה כהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרט לחולדאי, גם יו"ר מרצ זהבה גלאון גינתה היום את ההחלטה ואמרה כי "תמיכת הממשלה בחוק מהווה את המשך הרדיפה הפוליטית וסתימת הפיות כלפי ארגוני שמאל שמבקרים את מדיניות הממשלה". לטענתה, "מטרת הצעת החוק היא לפגוע בלגיטימיות ובפעילות של עמותות שמזוהות עם השמאל הפוליטי וארגוני זכויות אדם כצעד ראשון של סימון לפני הוצאה מחוץ לחוק ועצירת פעילותן. לעומת זאת, אין שום ניסיון להגביר את השקיפות בקרב עמותות המקדמות אג'נדה ימנית, המקבלות תרומות מארגונים ומאנשים פרטיים זרים, שבמקרים רבים אף נשארים חסויים".

גם יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), פרסמה אמש הודעת גינוי: "החוק מייצג ומדגיש את הימים השחורים שבהם נמצאת הדמוקרטיה הישראלית. הממשלה בחרה לקחת את הצעת החוק הפרטית של ח"כ סמוטריץ' ולקדם אותה כאמירה ברורה נגד חופש הביטוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully