וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסיט הדיון מאלימות המתנחלים": "שוברים שתיקה" מגיבים לחוק העמותות

27.12.2015 / 11:57

הארגון, שיהיה אחד מנפגעי החוק במידה שיאושר, פרסם סרטון שבו מוצגים מקרי אלימות של מתנחלים נגד פלסטינים בתגובה להצעת החוק השנויה במחלוקת. "עיתוי הדיון בחוק דווקא עכשיו הוא ספין בוטה"

ספק 500

"חוק סימון העמותות" שיעלה היום (ראשון) להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה, נועד להסיט את הדיון הציבורי מאלימות המתנחלים הקשה שאליה נחשף הציבור בשבוע האחרון – כך טוענים בארגון "שוברים שתיקה" בסרטון שפרסמו בתגובה להצעת החוק השנויה במחלוקת. על פי ההצעה, עמותות שעיקר המימון שלהן מקורו במדינות זרות יחויבו לציין זאת בפרסומים ובדוחות שהן עורכות ומיועדים לציבור או זמינים לו, ובבואם לכנסת יהיה עליהם להסתובב עם תג מיוחד שבו ייכתב שמם ושם הארגון שאותו הם מייצגים.

לטענת "שוברים שתיקה", במקום לטפל בימין הקיצוני נטפלים בממשלה לארגוני זכויות האדם. "הממשלה ממשיכה לפמפם את השקר שמקור הביקורת של העולם על ישראל הוא בארגוני זכויות אדם ולא בכיבוש והתנחלויות", אומרים בארגון. "עיתוי הדיון ב'חוק סימון העמותות' בוועדת השרים דווקא עכשיו, הוא ספין בוטה. תזמון העלאת החוק כעת נועד להציג מצג שווא כאילו ארגוני זכויות האדם הם הבעיה, ולהסיט את תשומת הלב הציבורית מחתונת השנאה, אירועי דומא ופעילי הטרור היהודי, אנשי 'תג מחיר' והאלימות המשתוללת".

יולי נובק, ארגון "שוברים שתיקה", יוני 2015. מגד גוזני
"מסיטים את תשומת הלב הציבורית מחתונת השנאה". יולי נובק, מנכ"ל "שוברים שתיקה"/מגד גוזני

מלבד התזמון הבעייתי, "חוק העמותות" הוא חוק מסוכן, כך טוענים בארגון. "כאחד מחוקי הדגל של הבית היהודי, מטרתו לעשות דה-לגיטימציה לארגוני חברה אזרחית ולפגוע ביכולת של ארגוני זכויות האדם לקיים שיח ציבורי פתוח על הכיבוש ועל מחירו". לדבריהם, "החוק מהווה רדיפה פוליטית מאחר שהוא מסמן אך ורק ארגונים המזוהים עם זכויות אדם והשמאל בישראל.

"החוק אינו מטפל ואינו מוביל לחשיפת מקורות המימון האדירים והחסויים של עמותות הימין המתנחלי – יותר מחצי מיליארד שקלים שהועברו אליהם, וזהות התורמים של הרוב המוחץ של הסכום הזה חסויה". אחת הדוגמאות שהם מנו היא מקורות המימון החסויים של עמותת אלע"ד, עמותה הפועלת במזרח ירושלים, 426 מיליון שמקורם אינו גלוי לכל, ו-22.7 מיליון השקלים שקיבלה עמותת מועצת יש"ע, עמותת רגבים, הפועלת אחרי "פעילות בלתי חוקית של ערבים" באדמות המדינה, "אם תרצו" ועוד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"הממשלה מנסה להעלים את הכיבוש"

בעקבות העלאת החוק היום להצבעה בוועדה, פרסם האיחוד האירופי ביקורת על ממשלת ישראל שבה נאמר כי החוק יעשה נזק למדינה מבחינה בינלאומית. גם בארגון "בצלם", שעשוי להיפגע במידה שיאושר החוק, אמרו דברים דומים. חגי אלעד, מנכ"ל הארגון, אמר: "לתייג או לא לתייג, זו לא השאלה. הממשלה מנסה להעלים את הכיבוש ולהאשים דווקא את מי שמתנגד לו, ארגוני זכויות אדם, בביקורת הבינלאומית שהוא מייצר. העולם מתחיל לוותר על ישראל, אנחנו לא מוותרים ולא נוותר, גם אם הימין יחוקק עוד חוקים בזויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully