וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על חוק העמותות: הרצוג ענד בכנסת תג "יהודי לא מסמן יהודי"

28.12.2015 / 14:58

יו"ר האופוזיציה הגיע היום לכנסת עם התג על צווארו, במחאה על החוק שאושר אתמול בוועדת השרים לענייני חקיקה. הוא טען כי "החוק מלבה שנאה וקורע את עם ישראל. ברצח הפוליטי הבא נתניהו לא יוכל להגיד 'לא ראיתי לא שמעתי'"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג ענד היום (שני) בישיבת סיעת המחנה הציוני בכנסת תג עם הכיתוב "יהודי לא מסמן יהודי. יהודי לא מסמן בני אדם". זאת, במחאה נגד האישור שהתקבל אתמול בוועדת השרים לענייני חקיקה לגבי חוק סימון העמותות. הרצוג טען כי החוק "מלבה שנאה וקורע את עם ישראל. ברצח הפוליטי הבא ראש הממשלה נתניהו לא יוכל להגיד 'לא ראיתי לא שמעתי'".

בפתיחת ישיבת הסיעה ביקש הרצוג להתייחס "לחוק המטורלל שאישרה ממשלת ישראל", ואמר כי "יהודים לא יכולים לסמן בני אדם". עוד הוסיף כי "זהו חוק מסוכן, הוא מלבה שנאה, קורע את עם ישראל ופוגע קשה ביחסי החוץ של המדינה".

הרצוג אמר כי הוא "מתריע כבר כמה חודשים על רצח מתקרב" וטען כי "החוק הזה לא קשור לשקיפות. יש לו מטרה אחת – לסמן אויבים ולגרום לאנשים רבים לשנוא אותם שנאת דם מטורפת". לדבריו, "נתניהו עייף וחלש ואנחנו האלטרנטיבה היחידה לשלטונו. כל מי שאומר אחרת יורה בתוך הנגמ"ש ומחזק את שלטון נתניהו, אך אנחנו נחליף אותו כי מדינת ישראל צריכה שינוי".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
איילת שקד על חוק סימון העמותות: "לא פוגע באף זכות בסיסית"
חוק סימון העמותות: המסר של הימין לשמאל ולאירופה - אנחנו כאן כדי לשלוט
תג מיוחד וקנס כספי: השרים אישרו את "חוק סימון העמותות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרצוג בישיבת הסיעה עם התג על צווארו, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

החוק לסימון העמותות הוא אחד מהחוקים הטעונים והמדוברים ביותר בכנסת הנוכחית, שאמור להקשות על כמה מארגוני השמאל לקבל מימון ממדינות זרות. על פי הצעת החוק, שהביאה שרת המשפטים איילת שקד לאישור הוועדה, עמותות שעיקר המימון שלהן מקורו במדינות זרות יחויבו לציין זאת בפרסומים ובדוחות שהן עורכות, ומיועדים לציבור או זמינים לו.

זאת ועוד, בכל פניה לנבחר ציבור או בכל דיון שבו נערך פרוטוקול, יצטרכו נציגי הארגון לציין שהם מקבלים מימון ממדינה זרה, ובבואם לכנסת יהיה עליהם להסתובב עם תג מיוחד שבו ייכתב שמם ושם הארגון שאותו הם מייצגים. ההנחיה האחרונה, היא כנראה הסיבה שבגללה בחר הרצוג לענוד את התג.

הצעת החוק מתייחסת לכל עמותה שיותר ממחצית מהמימון שלה מגיע ממדינות זרות. ארגונים שלא יעמדו באחד התנאים הללו צפויים להיקנס בסכום של 29 אלף שקל. עמותות שעשויות להיפגע מהחוק הן "יש דין", "שוברים שתיקה", "בצלם", "שלום עכשיו" ועוד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
יצחק הרצוג ענד תג בכנסת: "יהודי לא מסמן יהודי", 28 בדצמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
התג שענד ח"כ הרצוג במחאה על חוק העמותות/צילום מסך, טוויטר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully