וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצה באוני' העברית לימד עם שלט "שתול"; ייתכן שיינקטו נגדו צעדים

30.12.2015 / 1:50

פרופ' מהפקולטה למשפטים מהאוניברסיטה שבבירה הסביר כי מחה נגד חוק סימון העמותות בכך ש"ציית להנחיותיה של השרה איילת שקד" ותייג את עצמו. האוניברסיטה בודקת אם המרצה הביע עמדה פוליטית בשיעור - מעשה המנוגד לתקנון

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

(שרת המשפטים על חוק סימון העמותות: "יגביר את השקיפות")

פרופ' אלון הראל מהפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית הגיע אתמול (שלישי) להרצאתו במסגרת קורס תורת המשפט, עם שלט שעליו נכתב "שתול", מוצמד אל חולצתו, כמחאה נגד חוק סימון העמותות, שעליו חתומה שרת המשפטים איילת שקד. מאחר שהתקנון באוניברסיטה אוסר על הבעת עמדה פוליטית בשיעורים, נפתחה בדיקה של המקרה. אם יתברר כי אכן מדובר בהבעת עמדה, נגד פרופ' הראל עלולים להינקט צעדים משמעתיים. אולם גורם בהנהלת האוניברסיטה אמר לוואלה! NEWS כי "אם זה נכון, הוא באמת הסתבך".

"לא פנו אליי מהנהלת האוניברסיטה ואני לא חושב שזו עבירת משמעת", אמר מנגד הראל לוואלה! NEWS. "אני הבנתי מהשרה שקד שחשוב מאוד שנתייג אנשים ואני פשוט מרחיב את ההגדרה של העניין הזה", הוא הסביר את מעשיו. "אני חושב שתיוגים זה דבר רע אבל אם מחייבים אותנו לתייג אנשים בכנסת אז שיתייגו גם באוניברסיטה". הוא הוסיף בעוקצנות כי "זו עמדתה של הגברת שקד ואני חושב שצריך למלא אחריה".

פרופ' הראל טוען כי לא הביע שום עמדה פוליטית בשיעור. "הכול התנהל כסדרו. צר לי שהאוניברסיטה לא פנתה אליי. הסיפור של התיוגים הוא מסוכן, אין לו סוף והוא לא מאפשר לנו להתייחס לאנשים כמו שהם, מבלי שאנו מיד מכניסים אותם לקטגוריות. אני חושב שזה רע מאוד ומנצל את ההזדמנות לבקש מגברת שקד לשקול מחדש את הצעת החוק שלה", נימק את התנגדותו לחוק סימון העמותות.

לקריאה נוספת:
מרצה באוניברסיטה העברית נגד השרה שקד: "חלאה ניאו-נאצית"
קריאת חובה באוניברסיטה העברית: עדויות של "שוברים שתיקה"

פרופ אלון הראל מהפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית. פייסבוק, אתר רשמי
"אני פשוט מרחיב את ההגדרה של עניין התיוגים", פרופ' הראל והשלט/אתר רשמי, פייסבוק

לא מדובר בפעם הראשונה שפרופ' הראל משגר אמירות מעוררות מחלוקת. במהלך הפגנה בשכונת שייח ג'ראח בירושלים ב-2010, אמר: "התנ"ך בתחת שלי". לאחרונה הוא הגיב לפוסט של פרופ' עמירם גולדבלום - המרצה שתקף שלשום את שרת המשפטים וכינה אותה "חלאה ניאו נאצית" - שכתב כי "האקדמיה בישראל צריכה להקיא את 'אם תרצו' מתוכה". הראל הציע לו: "לסמן את הבריונים האלו".

אתמול צילמו סטודנטים בקורס את הראל עם השלט "שתול" והעלו את התמונות לפייסבוק. הפרופ' הגיב לתמונות וכתב: "צייתי להנחיות של המלומדת שקד ותייגתי את עצמי". דיון סוער התפתח ברשת ופרופ' הראל מיהר להגיב: "תודה חברים יקרים על התגובות הנסערות. אני רציתי דווקא לרצות את תנועת 'אם תרצו' ולציית להנחיות של השרה שקד. אני מופתע שאתם כל כך מתנגדים לכך. אני באמת לא יודע מה עליי לעשות? האם עליי לתייג את עצמי או לא? תגידו לי ואני אציית".

השרה שקד: בוחנת מהלך משפטי כדי למנוע סימון מוצרי התנחלויות. מאצ'י הוף
"זו עמדתה של הגברת שקד ואני חושב שצריך למלא אחריה", אמר הראל/מאצ'י הוף

עם התפתחות הוויכוח, החל הראל לרכך את הטון: "קינדרלעך, אני אבקש תגובות מנומסות התואמות את ערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. 'לסלק את אלון הקשיש מישראל' זה לא יפה. גם לקרוא לו 'בוגד' זה פוגעני. אני מבקש שתחוו את דעתכם האם מדובר בפריט לבוש אופנתי".

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה כי "הנושא ייבדק על ידי האוניברסיטה. חל איסור להביע עמדות פוליטיות בשיעורים. אם הובעה עמדה פוליטית, יינקטו צעדי משמעת נגד המרצה".

(עדכון ראשון: 22:20)

יצחק הרצוג ענד תג בכנסת: "יהודי לא מסמן יהודי", 28 בדצמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
התג שעמו הסתובבו ח"כים במחנה הציוני בתגובה לחוק/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully