וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאת חובה באוניברסיטה העברית: עדויות של "שוברים שתיקה"

20.12.2015 / 14:13

סטודנטים באחד הקורסים לתואר שני בתקשורת מתבקשים לקרוא את ספרי העדויות של ארגון זכויות האדם שעומד בלב סערה ציבורית ופוליטית. כמה מהם זועמים על ההחלטה: "לא הגיוני שאוניברסיטה תלמד חומר של ארגון שמלכלך על ישראל"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: גדי וינסטוק

(3,000 בהפגנת שמאל בתל אביב: "השלטון מסית במקום להציע פתרונות", אתמול)

ספרי העדויות של ארגון "שוברים שתיקה", שספג לאחרונה ביקורת ציבורית חריפה, הם חלק מקריאת החובה בקורס לתואר שני בתקשורת באוניברסיטה העברית. הקורס, "בין כובש לקרבן: הקולנוע הישראלי והפלסטיני בתקופת האינתיפאדה", מועבר על ידי פרופ' רעיה מורג, ראש מכון סמארט לתקשורת באוניברסיטה ובעלת טור לקולנוע בעיתון "הארץ". באתר החוג כתוב כי הוא עוסק "בייצוג היחסים המורכבים בין עמדת הסובייקט של הקורבן לזו של הכובש/ת בקולנוע הישראלי והפלסטיני בתקופת האינתיפאדה".

כמה מהסטודנטים המשתתפים בקורס זועמים על הכללת העדויות בקריאת החובה. "זה חמור מאוד, גם אם נותנים לגיטימיות לשוברים שתיקה כארגון שבא לתת ביקורת, לא אמורים לחייב אנשים לקרוא את הספרים שלהם", אמר הסטודנט דרור באואר. "אני חושב שארגון שהוא נגד צה"ל בכל העולם והולך ללכלך על ישראל ועל החיילים וקורא להם 'רוצחים', לא הגיוני שאוניברסיטה עברית תלמד את זה ועוד כדרישת חובה".

עוד ידיעות בנושא:
3,000 בהפגנת שמאל בתל אביב: "השלטון מסית במקום להציע פתרונות"
מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר על "שוברים שתיקה": "מחזק את מוסריותינו"
סרטון התגובה של "שוברים שתיקה": "אם תרצו" ממומנת בידי אנטישמים

פתיחת הלימודים האקדמאית באוניברסיטה העברית, ירושלים. אוקטובר 2015. טלי מאייר
"הזיות של חיילים משוחררים". סטודנטים באוניברסיטה העברית/טלי מאייר

מלבד קולנוע ישראלי ופלסטיני, דן הקורס ב"בסוגיות הקשורות לייצוג הטראומה של הטרור, ייצוג הכיבוש והשינוי באופי המלחמה במאה ה-21", ומתבצע בו "ניתוח של יצירות עלילתיות ודוקומנטריות בולטות בשני הקורפוסים". בסילבוס הקורס מובהר כי יידונו בו "יצירות ספרות דוקומנטריות וספרי 'שוברים שתיקה'". בדרישות החובה בקורס מופיע גם ספר בן 347 עמודים שהוציא הארגון ב-2011, "כיבוש השטחים: עדויות חיילים 2000-2010, שוברים שתיקה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב', סטודנט שלקח את הקורס בשנה שעברה, סיפר כי המרצה הקרינה באחד השיעורים סרטוני עדויות חיילים של הארגון. "זה חרה לי מאוד כשהכריחו אותי לשבת מול המסך באמצע השיעור ולשמוע כל מיני הזיות של חיילים משוחררים שתיקה", העיד.

"כינון דיאלוג פתוח"

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "הקורס בין כובש לקורבן: הקולנוע הישראלי והפלסטיני בתקופת האינתיפאדה, הוא קורס בחירה הבודק את מגוון החומרים הדוקומנטריים הקולנועיים והספרותיים שיצאו לאור בישראל בתקופת האינתיפאדה. הצגת תמונה מקיפה ככל האפשר של היצירות הקולנועיות והספרותיות בתקופה זו כוללת את הספרים של 'שוברים שתיקה - שהם חלק מהתמונה. קורס זה מיועד לחשוף תלמידי תקשורת לתואר שני ליצירות המרכיבות את השיח התרבותי והציבורי. ככזה, הקורס שם דגש על קריאה ביקורתית של טקסטים מגוונים, מסוגים שונים, ועל כינון דיאלוג פתוח. תלמידי הקורס הזה, ככל קורס אחר, הם חלק מקהילה לומדת, פתוחה למתרחש בעולם ובארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully