וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3,000 בהפגנת שמאל בתל אביב: "השלטון מסית במקום להציע פתרונות"

20.12.2015 / 2:35

אלפים צעדו בעקבות הקריאות בגנות הנשיא ריבלין והקמפיין נגד ארגוני השמאל. "הידיים הן ידי אם תרצו - אבל הקול הוא קולו של בנימין נתניהו ושרי ממשלתו", הצהיר אחד ממארגני ההפגנה. מולם הפגינו כ-30 פעילי ימין, בהם אורן חזן והצל, שכינה את המפגינים "בוגדים"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: גדי וינסטוק

כ-3,000 מפגינים צעדו אמש (שבת) ממצודת זאב שברחוב קינג ג'ורג' לאנדרטה לזכר יצחק רבין שבכיכר רבין בתל אביב במחאה על מה שהם מכנים "גל הסתה ששוטף את הארץ". המוחים יצאו לרחובות בעקבות הקריאות בגנות הנשיא ראובן ריבלין וכן קמפיין "אם תרצו" נגד ארגוני זכויות אדם, בהם "שוברים שתיקה". מולם הפגינו כ-30 פעילי ימין, בהם חבר הכנסת אורן חזן והראפר "הצל". במהלך ההפגנה השליך אחד מפעילי הימין בקבוקים לעבר הפגנת השמאל. לא היו נפגעים.

בהפגנת השמאל השתתפו יהודים וערבים ממפלגות וארגונים שונים שכותרתה: "עומדים ביחד נגד השלטון שמסית במקום להציע פתרונות, נגד ניסיונות ההשתקה וההפחדה של הימין הקיצוני בממשלה ומחוץ לה". דני פילק, מיוזמת "עומדים ביחד" וממארגני ההפגנה אמר: "אנחנו מתחילים את הצעדה שלנו נגד ההסתה הפרועה והמסוכנת של הימין מול מצודת זאב, כי הידיים הן ידי אם תרצו - אבל הקול הוא קולו של בנימין נתניהו ושרי ממשלתו. הממשלה נכשלה, ההבטחה היחידה שהם מסוגלים לקיים זה שלעולם נאכל חרב, ומסתירים את הכישלון על ידי הסתה נגד מי שחושף את מחדליהם".

כאלף פעילי שמאל מפגינים נגד ההסתה בתל אביב. 19 לדצמבר 2015. שבתי בנדט, ספק 500
חברי סיעת מרצ בהפגנה בתל אביב/ספק 500, שבתי בנדט

גם חבר הכנסת דב חנין מהרשימה המשותפת השתתף בהפגנה. "ההסתה היא מפלטו האחרון של הנכשל", אמר חנין. "ממשלת הימין הקיצוני, שמובילה אותנו למבוי סתום בכל הכיוונים, מנסה לגלגל את האשמה על השמאל. בשבוע שבו נתניהו נותן מתנת ענק לטייקוני הגז מנסים לשכנע את הציבור שהבעיה היא 'שוברים שתיקה'". יריב אופנהיימר, מזכ"ל "שלום עכשיו" הוסיף: "אלפי אנשים יצאו כדי להגיד: לא ניתן לימין להמשיך להסית ולהתיר דם, לא של נשיא המדינה ולא את דמם של פעילי השמאל".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

פעיל ימין מחזיק בשלט ועליו תמונת ראש הממשלה במדים נאציים:

מנגד, טען חבר הכנסת חזן כי אין מחזה יותר משפיל ומביש מלראות את "שונאי ישראל צועדים פה כאילו בגאווה עם דגלי אויבנו". בהמשך אף כינה אותם "בוגדים". "אני משפשף את העיניים שלי ומתקשה להאמין. אני עדיין סולח להם, הם עדיין לא מבינים שהראשונים שיפגעו בהם הם הפלסטינים. אבל אנחנו נשמור עליהם, נחבק אותם". חזן הוסיף: "אני קורא לחבורת ההזויים והבזויים האלה לפתוח עיניים, לשטוף פנים ולהתעורר בבוקר ולהתוודות שהם טעו. אנחנו כאן כדי להישאר ונמשיך לומר באמונה ואהבה שארץ ישראל לעם ישראל. ואתה יודע מה, יש גם מחילה לבוגדים". אחד הפעילים החזיק בשלט ועליו תמונת ראש הממשלה במדים נאציים שנלקחה מעמוד הפייסבוק הפרטי של עורך באתר ynet כדוגמה לכאורה להסתה של איש שמאל.

שגיא קייזלר מוועד מתיישבי השומרון, אחד ממארגני ההפגנה, הוסיף כי "ראינו בתקשורת שיש הפגנה ואמרנו שאנחנו מתחברים לזה. אנחנו ציבור שרגילים שמסיתים נגדו. באנו לפה כדי להראות שגם אנחנו נגד הסתה. באנו לפה עם שלטים שמציגים הסתה של השמאל".

עשרות פעילי ימין מפגינים נגד ארגוני השמאל בתל אביב. 19 לדצמבר 2015. שבתי בנדט, מערכת וואלה! NEWS
"די להסתת השמאל". מפגיני הימין/מערכת וואלה! NEWS, שבתי בנדט

מוסי רז, חבר מפלגת מרצ, אמר כי "באנו לכאן כדי להגן על חופש הביטוי לפני שיקרה אסון ולהגן על כל מה שיקר לנו מציפורני הימין הקיצוני". אלון-לי גרין מיוזמת "עומדים ביחד", הצטרף לדבריו. " דווקא בשבוע שבו נחשף שיש מיליון ילדים עניים ושבו המשיכו להידקר אנשים ברחוב - הימין, שנמצא בשלטון בלי שום הפרעה, החליט להאשים את השמאל בכישלונות שלו. אנחנו הגענו להפגין נגד ממשלת הימין הקיצוני כדי להגיד שההסתה לא תעבור. אנחנו נמשיך לדרוש ישראל צודקת יותר, בלי כיבוש ועם שלום וביטחון ונמשיך גם להזכיר לממשלה שהיא אחראית לחוסר הביטחון, לא אנחנו". מיה כץ, פעילה בתנועת "לוחמים לשלום", שבה לוקחים חלק ישראלים ופלסטינים שהחליטו לזנוח את הנשק, אמרה כי לא תירתע. "על אף האווירה המצמצמת כל ניסיון להביע מגוון דעות בציבור הישראלי, אנו ב'לוחמים לשלום' נמשיך ונאבק על חובתנו להציף את תמונת המציאות הקשה בשטחים. נמשיך במאבק לסיום הכיבוש. אנו, ישראלים ופלסטינים, מציעים דרך אחרת לחיות כאן בכבוד ובביטחון".

(עדכון ראשון: 21:30)

כאלף פעילי שמאל מפגינים נגד ההסתה בתל אביב. 19 לדצמבר 2015. שבתי בנדט, ספק 500
כאלף פעילי שמאל מפגינים נגד ההסתה בתל אביב. 19 לדצמבר 2015/ספק 500, שבתי בנדט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully