וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון התגובה של "שוברים שתיקה": "אם תרצו" ממומנת בידי אנטישמים

17.12.2015 / 0:37

ארגון זכויות האדם הגיב לעמותת הימין בסרטון המציג אותה כגוף בלתי שקוף, מראה דמויות שנויות במחלוקת הנמנות על תומכיה ומדגיש את סכנות ההסתה תוך השוואה לזו שהתנהלה נגד רבין. "אנו עדים להתרת דמנו"

צילום: שוברים שתיקה

ארגון זכויות האדם "שוברים שתיקה" הפיץ אתמול (רביעי) סרטון תגובה לזה שהפיצה עמותת "אם תרצו" אתמול, ובו הציג את תורמיה ותומכיה של עמותת הימין, תחת הכותרת "אנחנו לא צריכים סרטון הסתה". בין היתר, מוצג אחד מתומכיה לכאורה של עמותת הימין, ג'ון הייגי, הטוען כי הצורר הנאצי היטלר פעל על פי רצון האל במהלך השואה. כמו כן, מפקפקים אנשי "שוברים שתיקה" בלגיטימיות מקורות המימון של "אם תרצו", ומציגים את העמותה כגוף בלתי שקוף שמעודד לאלימות. סכנת ההסתה אף מודגשת בסרטון תוך התייחסות להפגנות נגד יצחק רבין בשנוץ ה-90.

הסרטון הופץ בתגובה לקריאתה של "אם תרצו" להוציא את "שוברים שתיקה" מחוץ לחוק, גינה את התנהלותם של פעיליו וטען כי הם עוזרים למחבלים. הוא מתחיל בהתייחסות לתורמים החסויים של "אם תרצו", ומציג דוחות כספיים לדוגמה - שבהם לא מצוינים שמותיהם של תורמים מסוימים. זאת, ככל הנראה כתגובה לטענות נגד ארגוני שמאל כי הם ממומנים על ידי גורמים זרים ועוינים לישאל. בהמשך, מוצגת כתבה ובה ציטוט של פעיל "אם תרצו", המעיד על כך שלדעתו, אין זה משנה מהיכן מגיע המימון לעמותה.

לקריאה נוספת:
פעיל ב"אם תרצו": היינו לוקחים כסף גם מהיטלר
הפועלים במודיעין מנסים לעכל את הפיגוע: "תקף בטעות ערבי שנראה יהודי"
תיעוד: תושבת חברון תוקפת פעילת שמאל ברחוב השוהדא

פעילות "שוברים שתיקה". שוברים שתיקה,
"ההסתה צומחת באדמה שמטפחת ממשלת הימין המתנחלי". שוברים שתיקה/שוברים שתיקה

בסיומו של הסרטון, מוצגת סכנת ההסתה בדבריהם של "אם תרצו", ומוצג ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר מכן, נראה קטע קצר של הפגנה נגד יצחק רבין - כשאיתה מופיעה הכתובית "אנחנו לא צריכים סרטון הסתה, אנחנו יודעים לאן זה מוביל".

אחיה שץ, דובר הארגון, מסר בתגובה עם הפצת הסרטון: "ההסתה הגסה והזולה הזו אינה מתרחשת בחלל ריק, היא צומחת באדמה הפוריה שמטפחת ממשלת הימין המתנחלי ומקבלת גיבוי של חברי כנסת ושרים. החל מראש הממשלה נתניהו, דרך שקד, בנט ולפיד. פניה של 'אם תרצו', התנועה שבית המשפט קבע שהיא בעלת סממנים פשיסטיים, היא כפני נבחרי הציבור שמאפשרים להשתוללות ולהתרת הדם הזו לקרות. שתיקתם של פוליטיקאים אלו, כמוה כמתן הכשר אישור להסתה. אנו עדים להתרת דמנו, דמם של לוחמים ולוחמות בצה"ל שבחרו, למרות הפחד והביקורת, להיות נאמנים לעצמם, לעמוד מול מציאות הכיבוש האיומה ולספר לאזרחי ישראל מה מתרחש בשטחים".

מפורום גיוס העדה הנוצרית נמסר בתגובה: "הניסיון להצמיד לכומר הייגי את התואר "אנטישמי" הוא שקרי ונבזי ומצביע שוב על כך ש"שוברים שתיקה" הוא ארגון שטחי, מזלזל בפועלו של הכומר הייגי למען עם ישראל ואינו מכבד שום דעות ואמונות דתיות השונות משל אנשי הארגון שמפגינים בורות בכל הקשור לתיאולוגיה נוצרית". עוד נמסר כי "שוברים שתיקה מסיתים נגד חיילי צה"ל, נגד ישראל נגד הדמוקרטיה ופוגעים גם במי שעומד לצד ישראל ופועל למענה. ארגון שכזה חוטא לאמת ואינו יכול לכנות את עצמו ארגון זכויות אדם וארגון של צדק ושלום. שוברים שתיקה הם ההיפך הגמור מכך".

(עדכון ראשון: 17:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully