וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל ב"אם תרצו": היינו לוקחים כסף גם מהיטלר

12.1.2011 / 16:00

לאחר שהתנועה בירכה על ההחלטה לחקור את מימון ארגוני השמאל, מתברר כי פעיל ב"אם תרצו" אמר לפני כשנה כי "היינו לוקחים כסף אפילו מהיטלר". תגובת התנועה: אמירה אומללה

לאחר שבירכה על הקמת ועדת החקירה הפרלמנטרית למימון ארגוני זכויות האדם, מתברר כי בתנועת "אם תרצו" יש מי שמאמין שבמקרה שלהם, המטרה מקדשת את האמצעים: פעיל בתנועה כתב לפני כשנה באינטרנט, כי "אם היטלר בכבודו ובעצמו היה נותן לנו כסף היינו לוקחים בשמחה ומשתמשים בו למען הציונות".

אייל אשכול, רכז המדיה והמחשוב בתנועת "אם תרצו" פרסם בתחילת שנת 2010 הודעה בבלוג של אוניברסיטת בן גוריון שעסק בקבלת מימון לתנועות חוץ פוליטיות את הדברים הבאים. בין היתר כתב: "משום מה יש צדקנים שחושבים שמקור תרומות יותר חשוב ממה עושים עם התרומות האלה. אם היטלר בכבודו ובעצמו היה נותן לנו כסף היינו לוקחים בשמחה ומשתמשים בו למען הציונות. אנחנו מאוד גאים בפעילות שלנו ולא משנה לנו מאיפה יגיע כסף. מה לעשות שאנחנו לא ממומנים על ידי האיחוד האירופי כמו שונאי ישראל".

ח"כ דני דנון (ליכוד), העתיד לעמוד בראש "הוועדה לבדיקת מעורבות ומימון ממשלות זרות של גופים וארגונים הפועלים כנגד האינטרס של מדינת ישראל", הגיב לדברים. לדבריו, בשלב זה הוא לא שולל את האפשרות כי גם תנועת אם תרצו, המזוהה עם הימין, תעמוד בשורת ה"חשודים", אם יתגלה כי תורמים בעלי עניין אנטי-ישראלי מימנו את פעילותה.

"לא נקבל כסף מאנטישמיים"

באגודה לזכויות האזרח לא התרגשו מהדברים, ואמרו כי "מתנועת 'אם תרצו' אין ציפיות לשמירה על אתיקה. מה שמטריד הרבה יותר הוא העובדה שבין אותם גורמים שמנהלים מסע רדיפה אחר ארגוני זכויות האדם והחברה האזרחית, ועוד בשם השקיפות לכאורה, יש גם כאלה שניזונים ממקורות כספיים מפוקפקים. ההתבטאות הזאת של אייל אשכול חוסה תחת עיקרון חופש הביטוי, ולכן אין שום עילה לפתוח בחקירה נגד אם תרצו בגלל ההתבטאות הזו".

מתנועת "אם תרצו" נמסר בתגובה כי לפני שנה אכן נאמרה אמירה אומללה וחסרת בסיס זו. אשכול הועמד על חומרת דבריו והתנצל. עוד נמסר כי "אנו מגנים בכל תוקף אמירה זו. הכתוב אינו מייצג את התנועה ואנו מתפלאים על כך שבחרתם לעסוק באמירה מטומטמת מלפני שנה ומתעלמים מהחשיפה החמורה כי קרנות ערביות ממנות ארגונים ישראלים במיליוני דולרים. בניגוד לארגונים אחרים, 'אם תרצו' לא קיבלה ולא תקבל לעולם כסף מארגונים אנטישמיים ואנטי ישראלים".

לפני שבוע הגיבה "אם תרצו" להחלטת הכנסת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית למימון ארגוני שמאל. התנועה בירכה על מה שהגדירה "החלטה חשובה של הכנסת". מהתנועה נמסר כי "אזרחי ישראל זכאים לדעת מהם האינטרסים והגורמים הבוחשים בדמוקרטיה הישראלית מתוך מטרה לכבול ידי ישראל, להחלישה ולהשמיצה מבפנים".

  • עוד באותו נושא:
  • אם תרצו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully