וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון של "אם תרצו" מציג: פעילי שמאל "שתולים" עוזרים למחבלים

15.12.2015 / 13:21

בסרטון של עמותת הימין מוצגות 4 דמויות מארגוני זכויות אדם כשקול מכריז: "ברגע שהמחבל הבא דוקר אותך, הוא יודע שיגנו עליו". הוא הופץ על רקע "חוק השתולים" שמבקש לסמן עמותות שמקבלות מימון זר. מרצ פנתה ליועמ"ש בדרישה לפתוח בחקירה. דיווח מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

סרטון של עמותת הימין "אם תרצו" שהופץ הבוקר (שלישי) קורא להוציא את פעילי השמאל מחוץ לחוק, מגנה את התנהלותם ואף טוען כי הם עוזרים למחבלים. הסרטון מציג ארבע דמויות מארגוני זכויות אדם כמו "בצלם" ו"שוברים שתיקה" ומאשימם בסיוע למחבל שמתכוון לבצע פיגוע דקירה. הפעילים מכונים בפי "אם תרצו - "השתולים" מתוך כוונה שהם נשתלו למעשה בישראל על ידי מדינות זרות ופועלים בשלוחותיהם. הסרטון התקבל בזעם בקרב ארגוני השמאל שטענו כי מדובר בהסתה.

הסרטון נוצר על רקע הצעת החוק של ח"כ יואב קיש (הליכוד) שהוגשה אתמול, לפיה עמותה המקבלת מימון זר תסומן כ"שתולה". לפי הצעת החוק, עמותה כזו שהפרה לכאורה חובתה לפי החוק תיקנס במאה אלף שקלים. כמו כן, מוצע לקבוע בחוק כי "שתול" שיש במטרותיו או במעשיו או במעשי המועסקים בו פעילות עוינת נגד המדינה, ניתן יהיה להגיש לבית המשפט בקשה לפירוקו.

הסרטון נפתח בדמותו של מחבל שמתכוון לבצע פיגוע דקירה, כשברקע קוראת הקריינית: "לפני שהמחבל הבא דוקר אותך, הוא כבר יודע שישי מנוחין, שתול של הולנד, יגן עליו מחקירה בשב"כ, אבנר גבריהו מ'שוברים שתיקה', שתול של גרמניה, יקרא לחייל שינסה לסכל את הפיגוע פושע מלחמה, סיגי בן ארי, שתולה של נורבגיה, תגן עליו בבית המשפט, המחבל יודע שחגי אלעד מ'בצלם', שתול של האיחוד האירופי, יקרא למדינת ישראל פושעת מלחמה". בסיום הסרטון מוסיפה הקריינית: "חגי, ישי, אבנר וסיגי הם ישראלים. הם גרים כאן איתנו והם שתולים. כשאנחנו נלחמים בטרור - הם נלחמים בנו. חוק השתולים יכול להוציא אותם אל מחוץ לחוק, חתמו עליו".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
מנכ"לית "שוברים שתיקה" נגד יעלון: "שיראה לי עדות אחת שקרית"
יעלון תקף את ארגון "שוברים שתיקה": "תופעה בלתי נסבלת"
תיעוד: מתנחל יידה אבנים על פלסטיניות בחברון, החיילים התעלמו

קמפיין חדש של "אם תרצו" משווה בין פעילי שמאל למחבלים. ספק 500
"המחבלים נעטפים על ידי ארגונים ישראלים". צילום מהסרטון/ספק 500

פרסום הסרטון הוביל לתגובות נזעמות שטענו כי מדובר למעשה בהסתה. בתגובה לסרטון נמסר מארגון "בצלם" שהמנכ"ל שלו, חגי אלעד, הוא אחד הפעילים המוזכרים בו: "לא מפתיע שארגון שבית משפט קבע שהוא בעל סממנים פאשיסטיים, יבחר בטקטיקות הסתה נגד מי שלא מתיישרים עם הקו של השלטון. נמשיך בגאווה בעבודתנו לחשוף ולתעד את עוולות הכיבוש".

ישי מנוחין המוזכר גם הוא בסרטון מסר כי "הקמפיין של 'אם תרצו' נגד ארגוני זכויות האדם וכלפיי
בפרט מהווה הסתה אנטי-דמוקרטית חמורה. קורא לפגיעה בי ובאחרים ומהווה דרדור נוסף של המרחב הציבורי הישראלי במדינת ישראל לכיוונים פאשיסטיים ברורים".

מזכ"ל עמותת שלום עכשיו יריב אופנהיימר כתב בעמוד הטוויטר שלו כי "אחרי שבית המשפט הכתיר אותם כבעלי סממנים פאשיסטיים, 'אם תרצו' מרגישים מחוייבים להוכיח זאת שוב. בא לי להקיא".

מ"שוברים שתיקה" נמסר: "סרטון ההסתה האחרון והמסוכן של 'אם תרצו' הוא נדבך נוסף בקמפיין הפחדה והשתקה של ארגון שבית המשפט קבע כי הוא בעל מאפיינים פאשיסטיים, שממשיך את קו ההכפשות והשקרים של גורמים בממשלה ומחוצה לה, אלה שזנחו מזמן את עקרונות הדמוקרטיה. אנו דורשים מחברי הממשלה לגנות את ארגון 'אם תרצו' ולהוקיע את הצעת החוק המסוכנת של ח"כ קיש, שהיא חלק מקמפיין ההסתה. למרות מסע ההכפשות וההשתקה - נמשיך לספר על מציאות של כיבוש אותו אכפנו בעת שירותנו הצבאי כלוחמים בשטחים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"זו הוצאת דיבה על שומרי הסף של הדמוקרטיה"

בעקבות הסרטון פנתה ח"כ מיכל רוזין (מרצ) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לפתוח בחקירה בחשד להסתה. "קמפיין 'השתולים' של תנועת 'אם תרצו' מהווה הסתה בוטה וקיצונית נגד לוחמי צדק וארגוני זכויות אדם שבמסגרתם הם פועלים", אמרה. "זוהי הוצאת דיבה על שומרי הסף של הדמוקרטיה הישראלית ומטרתו להלך אימים על ארגוני השמאל. הניסיון לייצר דה-לגיטימציה ודה-הומניזציה לכל אותם אלו שדעותיהם אינם כעמדותיהם של הימין הקיצוני הוא סימון מטרות חיות וקריאה לסיכול ממוקד שסופו להסתיים באלימות".

אלון שוורצר, ראש אגף מדיניות של "אם תרצו" טען מנגד כי "אין פה שום הסתה". לדבריו, "הכול נסמך על עובדות והכול נעשה מרצון לחשוף את הציבור לפעילות שלהם. אנחנו רוצים שהציבור הישראלי יידע מה אותם אנשים שהם ממובילי הארגונים עושים בחו"ל, וישפוט אם זה מקובל עליו. בנוסף, אנחנו מעודדים חתימה על 'חוק השתולים', ואם הם חושבים שאלו מעשים אסורים נצליח לעצור את השתולים מפעילותם נגד מדינת ישראל". הוא הוסיף כי הסרטון עלה בהמשך ל"דוח השתולים" שפורסם אתמול. מדובר בדוח שמראה לכאורה את תזרימי הכספים של ישויות זרות לאותם ארגונים, בניסיון לחתור, כהגדרתו, תחת מדיניות מדינת ישראל.

ח"כ קיש התנער מהסרטון: "זו לא דרכי"

עם זאת, ח"כ קיש התנער מהסרטון. "אני מסתייג מהקמפיין הפרסונלי של 'אם תרצו'", אמר. "'חוק השתולים' בהובלתי הוא חוק חשוב במאבק מול ארגונים נתמכי מדינות זרות הפועלות נגד מדינת ישראל וצה"ל. ארגונים אלו משתמשים בין היתר, בשקרים, סילופים וחצאי אמיתות במסע הדה-לגיטימציה שאותו הם מנהלים. אני תומך בחוק ואמשיך לקדם אותו אבל אני מסתייג מהפרסונליזציה האגרסיבית בקמפיין של 'אם תרצו'. אני לא מתחבר לקמפיין וזו לא דרכי, אני עוסק במהות. החוק שלי בנפרד והקמפיין של אם תרצו בנפרד"

מארגון "שלום עכשיו" נמסר בתגובה לדברים כי "אחרי שבית המשפט קבע שלאם תרצו אלמנטים פאשיסטים הם עושים כל כדי להוכיח זאת. הסרטון שעלה הוא סרטון הסתה גבלסי ומסוכן. מצער שאם תרצו לא סיפרו לצופים כי מי שמימן את הסרטון הוא אותו גורם שמממן סיוע ותמיכה במחבלים יהודים ופושעי תג מחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully