וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית "שוברים שתיקה" נגד יעלון: "שיראה לי עדות אחת שקרית"

15.12.2015 / 0:31

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS התייחסה יולי נובק להחלטת שר הביטחון לאסור את כניסת חברי הארגון לפעילויות של צה"ל. "צביעות זה לשלוח חיילים להגן על מאחזים לא חוקיים", אמרה

עריכה: ניר חן

יולי נובק, מנכ"לית ארגון "שוברים שתיקה", התייחסה אתמול (שני) לדבריו של שר הביטחון, משה יעלון, שתקף אמש את הארגון ואסר את כניסת חבריו לכל פעילות של צה"ל. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמרה נובק כי "האמירה של שר הביטחון מצטרפת למסע התעמולה נגדנו ונגד כל מי שמבקר את מדיניות הממשלה". לדבריה, "צביעות זה לשלוח חיילים להגן על מאחזים לא חוקיים".

נובק הוסיפה כי "זה ארגון שאוסף עדויות מחיילים על מה שקורה יום יום בשטחים, ומצליבים ומאמתים ואז מוציאים לאור מתוך אמונה שחייבים לדעת מה קורה שם בשטח. אני יכולה להזמין את שר הביטחון, שייראה לי עדות אחת שהיא שקרית. אנו ארגון סופר רציני. 11 שנה לא מצאו לנו עדות שקרית. ובין אלף העדים יש אנשים עם דעות שונות. כך נראה הכיבוש וזה מפחיד".

עוד בוואלה! NEWS:
הידרדרות במצב הפעוט שנפצע ברגלו בפיגוע; אביו: "מקווים לטוב"
צה"ל נגד בובת יאסר ערפאת: פשיטה על מפעל צעצועים בטול כרם
כיוס קשישים, עוקץ כספומטים ושוד אלים: כך פועלות "כנופיות התיירים"

יולי נובק, ארגון "שוברים שתיקה", יוני 2015. מגד גוזני
"אנחנו מספרים את האמת". נובק/מגד גוזני

בהמשך התייחסה נובק לסרטונים ברשתות החברתיות שבהם נראים אנשי הארגון בשטח כשהם אומרים שחיילים יורים ללא הבחנה, ושחיילים נכנסו לבתים של פלסטינים לראות משחקי כדורגל. "כמה שזה מצער, הדברים האלה קורים. כן. חיילים ירו ללא הבחנה במהלך שנות האינתיפאדה השנייה, נורה ירי מקלעים לתוך שכונות. וכן חיילים נכנסים לתוך בתים ורואים משחקי כדורגל וחיילים נכנסים יום יום לתוך בתים של חפים מפשע.

"אלף חיילים, לוחמים ולוחמות מעידים יותר מכל", הוסיפה. "צה"ל מתחזק כיבוש במשך 48 שעות ושליטה צבאית כזאת אינה מוסרית. הבעיה היא לא בחיילים אלא במדיניות. המציאות היא מציאות מכוערת כי לשלוט על עם אחר זה עסק מלוכלך ואנחנו מספרים את האמת".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

גלאון ליעלון: "חזור בך מהניסיון להשתיק חיילים ולוחמים"

בתוך כך, יו"ר מרצ, זהבה גלאון, פנתה אתמול לשר הביטחון יעלון בבקשה לשנות את החלטתו. "מרצ מזדעזעת מהאופן הציני והמסוכן בו הנך מנצל את צה"ל - צבא העם, וקוראת לך כשר הביטחון לחזור בך מהניסיון להשתיק חיילים ולוחמים לשעבר, הנאבקים למען עתידה של ישראל", כתבה. "דבריך אתמול מהווים הכרזת מלחמה לא רק על 'שוברים שתיקה' אלא על הדמוקרטיה הישראלית כולה וניסיון נלוז להשתיק עמדות אשר לא מתיישרות עם עמדות הליכוד והימין בישראל".

גלאון הוסיפה: "שוברים שתיקה משמיעים קול ברור ונחוץ כנגד הכיבוש ולמען עתיד ישראל, כחברה מוסרית ודמוקרטית. חברות וחברי הארגון, חיילים בעבר וההווה, סיכנו את חייהם למען ביטחון המדינה וכעת עומדים על זכותם לספר לציבור הישראלי על המשימה אותה נשלחו למלא בשמו".

(עדכון ראשון: 19:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully