וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיוס קשישים, עוקץ כספומטים ושוד אלים: כך פועלות "כנופיות התיירים"

14.12.2015 / 16:31

הם מגיעים במסווה של תיירים רגילים, מסתובבים עם מצלמות ופאוץ', אבל לא מבקרים במקומות הקדושים - אלא גונבים מעוברי אורח וחוזרים למולדתם. המשטרה כבר מכירה את הפושעים הזרים, ותפסה השבוע שבע חוליות שונות. צפו בתיעוד

צילום: חטיבת דובר המשטרה

ישראל משקיעה מאמצים רבים להגדיל את מספר התיירים המגיעים לישראל, אבל יש להניח שבמשרד התיירות היו מעדיפים לוותר על ענף תיירות הפשע. בשבועות האחרונים תפסו משטרת נתב"ג, משטרת תל אביב ומשטרת פתח תקווה שבע חוליות פשיעה של אזרחים זרים שכייסו ושדדו אזרחים תמימים.

שלוש מהכנופיות הן של אזרחי קולמביה ופרו, שהתמחו בכיוס, בשוד ובגניבה. שלוש נוספות מורכבות מאזרחים רומנים ומאוקראינים שמתמחים בפעולות עקיצה בכספומטים. כנופיית שודדים קנדים, המבוקשים על ידי משטרת מונטריאול והאינטרפול, נתפסה גם היא.

מדובר בתופעה החוזרת מדי שנה, כשבכל פעם רואים במשטרה שלושה גלים של תיירות פשע. הגל הראשון - בחורף, לקראת החגים הנוצריים, השני - בסוף האביב והשלישי - בתחילת הקיץ. הפושעים מגיעים במסווה של תיירים רגילים, שוכרים חדרי מלון וכלי רכב מסתובבים עם מצלמות ופאוץ', אבל לא מגיעים לארץ הקודש כדי לבקר במקומות הקדושים, אלא כדי לגנוב מאזרחים תמימים ולחזור למולדתם.

עוד בוואלה! NEWS:
צעיר הורשע באחזקת סמים - אך לא ייכלא בגלל הטיפול בהוריו הנכים
לקראת ההכרעה בערעורו: הרב פינטו התפלל עם חסידיו בקבר יוסף
כך פעלו בתי זונות במגדלי היוקרה של רמת גן

תיעוד: עוקבים אחר קשישה מהבנק ושודדים 3,000 דולר מכספי הפנסיה שלה. חטיבת דובר המשטרה
חברי הכנופיה הקולומביאנית מכייסים את הקשישה בחולון/חטיבת דובר המשטרה

הכנופיה הדומננטית זה שנים היא הקולומביאנית. מדובר, על פי ההערכות, בעשרות או במאות קולמביניאנים ופרואנים, שמסתובבים באירופה ובארצות הברית וגם מגיעים לישראל.

אחת משלוש החוליות הקולומביאניות שנתפסו בימים האחרונים מורכבת מארבעה חברים, ששיטת פעולתם תועדה במצלמה. הם נראים בתיעוד נצמדים לקשישה, תושבת חולון שהגיעה לסניף הבנק בעיר למשוך את קצבת הפנסיה שלה - יותר מ-3,000 דולרים. אחד מהם אמר לקשישה, שמתהלכת עם הליכון, כי נפל לה דבר מה. היא התכופפה ואז הוא שלף את ארנקה.

חוליה קולומביאנית אחרת נלכדה על ידי משטרת מרחב ירקון אחרי שחבריה כייסו תייר רוסי שהכירו במלון, וגנבו ממנו 15 אלף דולרים. חוליה שלישית נתפסה על ידי משטרת נתב"ג לאחר שחבריה כייסו תייר באמצעות "תרגיל הקטשופ". אחד מחברי החוליה פנה לתייר והצביע על כתם קטשופ בחולצתו לכאורה, וכפעולת הסחה אף ניקה אותו בעזרת מטלית. בינתיים, חברו כייס את הקורבן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

27 אלף שקלים נשדדו מאזרח תמים שנכלא בדירה

שלוש חוליות נוספות שחבריהן ממזרח אירופה נתפסו לאחרונה גם הן, כאמור. חלק מהחוליות מתקינות מצלמה ו"שפתיים" על כספומטים, גונבות באמצעותן את נתוני כרטיסי האשראי של אזרחים תמימים ואז משכפלים אותם. חוליות אחרות מושכות כספים בהיקף של מאות אלפי שקלים, שחלקם מועבר מיד לחשבונות בחו"ל.

החוליה האחרונה שנלכדה מורכבת מקנדיים שהגיעו עם דרכונים קנדיים ואירופיים. חבריה, שמבוקשים גם על ידי האינטרפול ומשטרת מונטריאול, חשודים שביצעו שוד בשיטת "התפוז המכני". במסגרת השוד כלאו צעיר שהכירו בדירה, ואז שדדו ממנו 27 אלף שקלים. זאת, לאחר שהובילו אותו לכספומט ואילצו אותו, על פי החשד, למשוך כסף ולהעבירו לידהם. אתמול הוארך מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully