וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר הורשע באחזקת סמים - אך לא ייכלא בגלל הטיפול בהוריו הנכים

14.12.2015 / 11:12

ברשותו של בן 27 מהצפון נמצאו סמים מסוג חשיש, קוקאין ו-MDMA. אף שהעונש המקסימלי על העבירה הוא שנת מאסר וחצי, בית המשפט החליט להטיל עליו רק קנס. "עונש חמור היה מוביל לפגיעה בלתי-מידתית בנאשם ובהוריו הנכים"

גבר מסניף קוקאין. ShutterStock
גבר מסניף קוקאין/ShutterStock

צעיר בן 27 מהצפון הורשע בהחזקת סמים מסוג חשיש, קוקאין ו-MDMA. היום (ראשון) החליט בין המשפט להטיל עליו עונש מקל בדמות קנס כספי, ולא לשלוח אותו לכלא או לעבודות שירות. זאת, אחרי שהתברר כי הצעיר מטפל בשני הוריו הנכים.

במהלך הדיונים סיפר האב המרותק לכיסא גלגלים על תרומתו הרבה של בנו לתפקוד היומיומי שלו. עו"ד ליאור בר זוהר שייצג את הנאשם מטעם הסניגוריה הציבורית הסביר כי ענישה חמורה תפגע קשות בטיפול בהורים. אף שעל העבירות שבהן הורשע הצעיר ניתן להישלח לשנה וחצי בכלא, שופטת בית משפט השלום בקריות, רמה לאופר-חסון, קיבלה את עמדת ההגנה וגזרה על הצעיר שבעה חודשים מאסר על-תנאי וקנס של 2,500 שקל.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
מדגמים בצרפת: כישלון לימין הקיצוני וללה פן בבחירות האזוריות
"הרוצחת השקטה בעולם" שמאיימת על פעילות צה"ל באזור
איראן מתכוננת ליום שאחרי חמינאי: "בוחנים מועמדים פוטנציאלים"

"המקרה אכן מיוחד הוא ואין כל ספק שנכותם הקשה של הורי הנאשם מלווה אותו ומשפיעה על חייו כל יום. מתחם העונש ההולם החזקה של מספר סוגי סמים בכמויות שצוינו נע בין מספר כמה חודשים, בפועל או בעבודות שירות, לבין למאסר של 18 חודשים", הסבירה השופטת. עם זאת, הוסיפה, כי "ענישה היא אינה נגזרת אוטומטית של סעיף האישום ואינה עניין טכני בלבד. היא לעולם תהיה תלויה בנסיבות העושה והמעשה. בשל הנסיבות המיוחדות של הנאשם, אני סבורה שיש מקום והצדקה לסטות לקולא".

לדברי השופטת לאופר-חסון, גם אם הייתה מטילה עליו עונש של עבודות שירות, נסיבות המקרה היו מביאות "לפגיעה בלתי-מידתית בנאשם ובהוריו הנכים". עוד קבעה השופטת כי "יש לאפשר החרגה ממתחם העונש לא רק מטעמי שיקום או הגנה על הציבור, אלא גם כאשר הדבר דרוש לשם מניעת אי-צדק וכאשר העונש בתוך המתחם חמור מדי. לטעמי, ראוי שהמחוקק ייתן דעתו לצורך לעגן חריג זה בחקיקה".

  • עוד באותו נושא:
  • סמים
  • נכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully