וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרוצחת השקטה בעולם" שמאיימת על פעילות צה"ל באזור

14.12.2015 / 1:18

שר ההגנה הרוסי חשף כי בים התיכון החלה לשייט הצוללת המתקדמת "רוסטוב על הדון", ואף שיגרה טילי שיוט לעבר יעדי דאעש בסוריה. החשש בצה"ל: תחשוף את פעילות הצבא ותעביר מידע לאיראן

עריכה: טל רזניק

(תיעוד: רוסיה תקפה לראשונה מטרות של דאעש באמצעות צוללת)

צה"ל מנהל בתקופה האחרונה שיחות תיאום עם צבא רוסיה בנוגע לפעילות הכוחות הרוסים בסוריה. בצבא הבינו מכמה שיחות שמוסקבה תבקש להגדיל את הצי הימי שלה במזרח התיכון לצורך הגברת הלחימה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). ואכן, בשבוע שעבר חשף שר ההגנה של רוסיה, סרגיי שויגו, עובדה מטרידה: הצוללת המתקדמת "רוסטוב על הדון", שבשל הקושי לגלות אותה מכונה הרוצחת השקטה גם "החור השחור", החלה לשייט ביום התיכון ואף שיגרה טילי שיוט לעבר יעדי דאעש בסוריה.

בשונה מהתיאום שאותו מוביל סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, עם אנשי הצבא הרוסי ישנו קושי גדול מאוד לתאם בין צבאות על תנועת צוללות, שמרבית פעילותן היא חשאית לחלוטין. "נוכחות הצוללת הרוסית מצמצמת את כושר התמרון הימי של צה"ל", מודה גורם ביטחוני בכיר.

עוד בנושא:
פוטין: "מעניקים סיוע אווירי ונשק לצבא סוריה החופשי"
"בירת המהפכה" נפלה סופית: אחרוני המורדים עוזבים את חומס
פוטין: "מקווה שלא נצטרך להשתמש בנשק גרעיני נגד דאעש"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מצמצמת את כושר התמרון של צה"ל". הצוללת "רוסטוב על הדון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצוללת הרוסית היא בעלת מנוע דיזל, חמושה בטילי טורפדו, שוקלת 4,000 טון ונעה במהירות של 20 קשר לשעה. היא מסוגלת לצלול לעומק של 300 מטר וכוללת 52 אנשי צוות שמסוגלים להפליג 45 ימים ללא עגינה בנמל. בשל השקט שבו היא פועלת, אזי ביחס לשאר הצוללות של הצי הרוסי, מסוגלת "הרוצחת השקטה" לתמרן במהירות במים רדודים - מה מאפשר לה להתקרב לחופים לצורכי איסוף מודיעין ופעולות אחרות.

אחד החששות העיקריים בצה"ל מנוכחות של צוללת שכזו הוא הסונארים המתקדמים שמותקנים עליה ומאפשרים לה לגלות ביתר קלות את הפעילות הימית סביבה. "ברגע שצוללת כזו פועלת באזור שלנו אתה לא תמיד יודע מתי היא מולך ומה היא עושה", הסביר גורם ביטחוני בכיר לשעבר. "כשמדובר בספינה או בכלי טיס קל יחסית לגלות את מה שמתרחש ולהימנע מחיכוך אבל כשמדובר בצוללת קשה מאוד לאתר אותה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות שבישראל דואגים להדגיש בכל הזדמנות כי "רוסיה אינה מדינת אויב ולא מהווה איום ישיר על ישראל", חשש נוסף הוא כי המידע שהיא תאסוף יגיע לידי גורמים עוינים. "רוסיה וסוריה נלחמים ביחד. מן הסתם המידע המודיעיני זורם אל הצבא הסורי. אם אסד ניסה לפי פרסומים זרים להעביר מערכות נשק מתקדמות לחיזבאללה למה שהוא לא יעביר גם מידע רגיש אם יש על ישראל להם ולאיראנים?", אמר הגורם הביטחוני הבכיר לשעבר. "הרוסים לא מטרידים את חיל הים באופן ישיר אבל חשוב להבין שהקואליציה שנרקמה בין רוסיה לסוריה, איראן וחיזבאללה היא רעה מאוד לישראל בטווח הארוך".

(עדכון ראשון: 19:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully