וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם צה"ל פשט על מפעל לייצור בובות של יאסר ערפאת?

אילן זלאיט

14.12.2015 / 18:30

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי כוחות הביטחון פשטו על מפעל "רותם טויז", שבו מיוצרת בובה בדמותו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר. מנהל המפעל אמר כי הוחרמו 700 בובות ובדים המשמשים להכנת כאפיות. צה"ל: "הדיווח שקרי"

בובות בדמותו של יאסר ערפאת ואישה בשם זינה, אשר הוחרמו בפשיטת צה"ל על מפעל "רותם טויז" בטול כרם, דצמבר 2015. פייסבוק, צילום מסך
"אני זינה ואני יאסר". בובה בדמותו של יאסר ערפאת ובובה בדמותה של אישה פלסטינית בשם זינה/צילום מסך, פייסבוק

כוח צה"ל פשט לפנות בוקר (שני) על מפעל "רותם טויז" בטול כרם, והחרים חלק גדול מהסחורה במקום – כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. לפי עמוד הפייסבוק של המפעל, הוא מתמחה בייצור "בובות פלסטיניות", ובהם הבובות הפופולוריות יאסר – בדמותו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת, ובובה של אישה פלסטינית בשם זינה. בצה"ל מכחישים את הדברים וטוענים כי הדיווח שקרי.

בעל המפעל, ראסם חוסיין, אמר כי החיילים החרימו קרוב ל-700 בובות מהמפעל ואת כל הבדים המשמשים להכנת כאפיות. עוד ציין חוסיין כי הלוחמים גרמו נזק למכונות במקום. המפעל פועל למעלה מ-20 שנה ומלבד שתי הבובות, מיוצרים בו גם ציוד לחדרי ילדים וצעצועים.

עוד בוואלה! NEWS:
השר לביטחון הפנים נגד מח"ש: "מצר על ההחלטה לחקור שוטר שסיכל פיגוע"
14 פצועים בפיגוע דריסה בירושלים; המחבל חוסל
כיוס קשישים, עוקץ כספומטים ושוד אלים: כך פועלות "כנופיות התיירים"

בובות בדמותו של יאסר ערפאת ואישה בשם זינה, אשר הוחרמו בפשיטת צה"ל על מפעל "רותם טויז" בטול כרם, דצמבר 2015. פייסבוק, צילום מסך
פרסומת של מפעל "רותם טויז"/צילום מסך, פייסבוק

הדיווחים מגיעים לאחר שבשבוע שעבר סיכלו עובדי מכס חיפה הברחה של כ-4,000 בובות שפרצופיהן רעולי פנים, לבושות בגדים בצבעי דגל פלסטין ואוחזות אבן בידן. הבובות נתפסו במכולות שיובאו לארץ מאיחוד האמירויות הערביות בדרכן לרשות הפלסטינית. בשל הצבעים שלהן, וכן משום שעליהן כיתובים כמו "ירושלים לנו" ו"ירושלים, אנחנו באים", נחשד כי מדובר בחומר הסתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully