וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 פצועים בפיגוע דריסה בירושלים; המחבל חוסל

נהג התנגש בעוצמה באזרחים שעמדו בתחנת אוטובוס בסמוך לגשר המיתרים שבכניסה לירושלים. שניים נפצעו בינוני ותינוק בן שנה פצע קשה. המחבל, תושב בית חנינא, נורה למוות, וברכבו נמצא גרזן

צילום: מצב ביטחוני גלובלי - יצי ביוד, אלי ויזל, חטיבת דובר המשטרה, אודי קורן - חדשות אונליין, רוני כנפו, דוברות מד"א, רויטרס, עריכה: מתן חדד, גדי וינסטוק

14 בני אדם נפצעו היום (שני) בפיגוע דריסה שאירע בסמוך לגשר המיתרים שבכניסה לירושלים. מחבל תושב מזרח העיר שנהג במכונית פרטית פגע בעוצמה באזרחים שעמדו בתחנת אוטובוס. תשעה מהפצועים פונו לבית החולים שערי צדק שבבירה - שניים במצב בינוני, ותינוק בן שנה באורח קשה. חמישה נוספים פונו במצב קל לבית החולים הדסה עין כרם.

מהמשטרה נמסר כי המחבל - עבד אל-מחסן חסונה, בן 21 מבית חנינא, הגיע מכיוון שדרות רבין לעבר התחנה שמתחת לגשר המיתרים בשדרות הרצל, עלה על המדרכה ודרס את האזרחים שהמתינו. איש כוחות ביטחון, מאבטח ואזרח שהבחינו במתרחש ירו במחבל בטרם הספיק לצאת מכלי הרכב. מאוחר יותר אותר גרזן במכונית. "פעילותם המהירה והמדויקת שהביאה לנטרול המחבל, מנעה פיגוע גדול יותר", אמר מפקד מחוז ירושלים ניצב משה אדרי.

גל טרור - עוד כותרות
השוטר שחיסל המחבלת בפיגוע במחנה יהודה נחקר בחשד לירי לא מוצדק
מאתמול: 300 מאבטחים אזרחיים באוטובוסים בירושלים
כתב אישום נגד המחבל מבניין "פנורמה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח אף הוא את פעולתם "הנחושה" של אנשי כוחות הביטחון אשר "הצילה חיים ומנעה אסון כבד". "אנחנו עומדים בפני סוג של טרור חדש, טרור של יחידים. הוא מאתגר לא רק אותנו, אלא גם מדינות אחרות בעולם - ואנחנו כל הזמן פועלים כדי להיאבק בטרור הזה. אין לי שום ספק שבסופו של דבר נגבור עליו", אמר נתניהו ואיחל החלמה לפצועים באירוע.

רגע חיסול המחבל בפיגוע הדריסה בירושלים. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
רגע חיסול המחבל/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
זירת הפיגוע סמוך לגשר המיתרים, ירושלים. 14 בדצמבר 2015. נועם מושקוביץ
זירת האירוע בירושלים, היום/נועם מושקוביץ

חובש בכיר במד"א משה אייכל שהיה הראשון באירוע סיפר: "עמדתי בצדו השני של הכביש כששמעתי קולות ירי. מיד חציתי את הכביש למקום האירוע, ראיתי כלי רכב על המדרכה צמוד לתחנת האוטובוס. בתוך התחנה ובסמוך אליה שכבו מספר נפגעים כשהם סובלים מחבלות מדממות בגפיים. דיווחתי למוקד מד"א על האירוע ויחד עם כוחות גדולים של מד"א שהגיעו הענקנו טיפול רפואי ופינינו את הפצועים לבתי החולים בירושלים".

זירת הפיגוע סמוך לגשר המיתרים, ירושלים. 14 בדצמבר 2015. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע סמוך לגשר המיתרים, ירושלים. 14 בדצמבר 2015/נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע סמוך לגשר המיתרים, ירושלים. 14 בדצמבר 2015. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע סמוך לגשר המיתרים, ירושלים. 14 בדצמבר 2015/נועם מושקוביץ

אתמול ניתסה מחבלת פלסטינית בת 15, לאמה בקרי, לדקור יהודי באזור המוסכים של קריית ארבע, בסמוך לשער הכניסה המערבי לעיר. היא נורתה ונוטרלה בטרם הצליחה לבצע את המעשה. אמבולנס צבאי פינה אותה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשמצבה מוגדר בינוני והיא סובלת מפציעות בפלג גופה התחתון.

הגרזן שנתפס ברכבו של המחבל בפיגוע הדריסה בירושלים, 14 בדצמבר 2015. חטיבת דובר המשטרה
הגרזן שנמצא ברכב הפוגע/חטיבת דובר המשטרה

ביום שישי אירעו בתוך שעה שני ניסיונות לפיגועי ירי ודריסה בגדה. במחסום ג'למה שבאזור ג'נין נורה ונפצע מחבל, שהגיע עם נשק למקום וירה לעבר הכוחות. הוא נמלט עם רכב מסחרי ואושפז בבית חולים בג'נין. על פי דיווחים, במחסום ג'למה הגיע המחבל למעבר וירה באמצעות נשק ארוך ממרחק של כמה עשרות מטרים לעבר הכוח שבמקום. מאבטחי רשות המעברים במשרד הביטחון הבחינו בו, ירו עליו ופגעו בו. בשלב זה הגיע למקום רכב מסחרי שאסף את המחבל הפצוע ונמלט עמו לעבר השטח הפלסטיני. שם, על פי רשת "סקיי ניוז" בערבית, טופל המחבל בידי הסהר האדום ופונה לבית חולים בג'נין. כוחות הביטחון ערכו סריקות באזור ואיתרו את הרכב המסחרי, שבו נמצאה סכין.

בהכנת הידיעה השתתף עמרי נחמיאס

(עדכון ראשון: 14:54)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל הירוי במכונית/מערכת וואלה!, צילום מסך
פינוי פצועים מפיגוע הדריסה סמוך לגשר המיתרים. בי"ח שערי צדק. ירושלים. 14 בדצמבר 2015. יואב דודקביץ'
פינוי פצועים לבית החולים שערי צדק/יואב דודקביץ'
פינוי פצועים מפיגוע הדריסה סמוך לגשר המיתרים. בי"ח שערי צדק. ירושלים. 14 בדצמבר 2015. יואב דודקביץ'
פינוי פצועים מפיגוע הדריסה סמוך לגשר המיתרים. בי"ח שערי צדק. ירושלים. 14 בדצמבר 2015/יואב דודקביץ'
אמבולנס בכניסה למיון בי"ח שערי צדק, ירושלים. 14 בדצמבר 2015. יואב דודקביץ'
אמבולנס בכניסה למיון בי"ח שערי צדק, ירושלים. 14 בדצמבר 2015/יואב דודקביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully