וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד המחבל מבניין "פנורמה". 5 דברים שצריך לדעת היום

רוני וולף

13.12.2015 / 7:15

תושבי מושב שדה צבי יפגינו בדרישה לתקן את מפגעי הכביש שבו נהרגים 16 בני אדם בשנה, ירושלים תציין 66 שנים להכרזתה בכנסת כבירת ישראל ועוד שלושה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

כתב אישום נגד המחבל מפיגוע הדקירה בבניין "פנורמה" בתל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המחבל משחזר את הפיגוע בבניין "פנורמה"/מערכת וואלה, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יוגש בבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד ריאד חאליל, המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בבניין "פנורמה" בתל אביב בחודש שעבר. חאליל, בן 36 ואב לחמישה מהכפר דורא שליד חברון, דקר למוות את ראובן אבירם ואהרון אסייב. במהלך חקירותיו בשב"כ ובמשטרה הוא חזר ואמר: "באתי לדקור יהודים", אך גם הביע חרטה על מעשיו. "אני מתנצל על מה שעשיתי, החיים שלי נגמרו פה", אמר. חאליל נכנס לישראל עם אישור כניסה חוקי שקיבל מהמנהל האזרחי ומהחקירה עולה כי הוא הגיע למסעדה שבה עובדים חבריו, שם אחד מבני משפחתו גנב סכין מטבח, ואז יצא למסע הרצח.

היום יהיה גשום וקר מהרגיל

גשם בגבעתיים, 30 בנובמבר 2015. ניב אהרונסון
גשם בגבעתיים/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום בבוקר ירד גשם ברוב חלקי הארץ בליווי בסופות רעמים בודדות. קיים חשש לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח והטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל. כמו כן, לראשונה העונה ייתכן שלג קל בפסגת הר החרמון. לא מדובר במערכת חורפית משמעותית, שכן החל משעות אחר הצהריים הגשמים ייחלשו בהדרגה. מחר ובשלישי יהיה מעונן חלקית וקצת פחות קר, וייתכן גשם קל בעיקר במישור החוף. ברביעי הטמפרטורות יישארו ללא שינוי ועדיין ירד גשם מקומי בצפון הארץ ולאורך החוף.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

תושבי שדה צבי יפגינו על המפגעים בצומת המושב

נועה שרי משדה צבי על הצומת שבה נהרגו שתי צעירות בערב שישי. מערכת וואלה
אביב נחמיאס/מערכת וואלה

אתם צריכים לדעת שהיום יפגינו תושבי מושב שדה צבי שבמועצה האזורית מרחבים בדרישה לטפל במפגעים הקיימים בכביש 293 המוביל למושב. בכביש, שהוגדר על ידי עמותת אור ירוק "כביש אדום", נהרגים מדי שנה כ-16 בני אדם בתאונות דרכים. רק בתחילת החודש נהרגו בכניסה ליישוב אביב נחמיאס וסימור נחום, בנות 17 מירושלים, כאשר היו בדרכן חזרה לבירה ממסיבה בנגב. מפרטי החקירה עולה כי הרכב שבו נסעו התנגש במשאית שהגיעה ממזרח למערב כאשר ניסו לפנות שמאלה לכביש 293. מדובר בקטע כביש ללא רמזורים וללא כיכרות שרבים מהנהגים בו נוסעים במהירות גבוהה ומסוכנת.

יום הולדת 85 לנתן זך

נתן זך לצד ארונו של מנשה קדישמן. ניב אהרונסון
נתן זך לצד ארונו של מנשה קדישמן/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום יחגוג המשורר נתן זך את יום הולדתו ה-85. זך, שנולד ב-13 בדצמבר 1930 בברלין, נחשב לפורץ דרך בשירה העברית ולאחד המשוררים העבריים החשובים במחצית השנייה של המאה ה-20 וראשית המאה ה-21. בין שיריו הידועים ניתן למצוא את "כי האדם עץ השדה", "אני שומע משהו נופל" ו"כולנו זקוקים לחסד". כמו כן, זך הוא חתן פרס ישראל לשנת 1995, פרס ביאליק ופרס אקו"ם לשנת תשס"ג על מפעל חיים בזמר העברי. ב-2010 דרשה שרת החינוך מירי רגב, בהיותה חברת כנסת, להסיר מתכנית הלימודים בבתי הספר את שיריו של זך, לאחר שהצהיר כי ישתתף במשט הומניטרי לרצועת עזה. זך לא מימש את הבטחתו, ושיריו עדיין נלמדים במערכת החינוך.

66 שנה להכרזה על ירושלים כבירת ישראל

תיירים בהר הזיתים צופים על העיר העתיקה. רויטרס
תיירים בהר הזיתים צופים על העיר העתיקה/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 66 שנה הכריזה הכנסת על ירושלים כבירת ישראל. מאז 1948 מעמדה החוקי והבינלאומי של ירושלים סבוך ומעורפל. תכנית החלוקה קבעה כי היא תהיה חלק מאזור בשליטה בינלאומית, אלא שבמלחמת העצמאות חולקה ירושלים בין ישראל וירדן וב-16 במאי 1948חוקקה ממשלת ישראל את פקודת "שטח נטוש", שבה נקבע כי בכל שטח ומקום שנכבשו, נכנעו או נעזבו רשאית הממשלה להטיל את החוק הקיים. מאז 1980 ירושלים היא הבירה היחידה בעולם שאין כל שגרירות בתחומה, לאחר שבאותה שנה העבירו כל השגרירויות שהיו בעיר את מקום מושבן לתל אביב במחאה על חוק יסוד: ירושלים בירת ישראל, הקובע כי ירושלים השלמה והמאוחדת היא בירת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully