וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לביטחון הפנים נגד מח"ש: "מצר על ההחלטה לחקור שוטר שסיכל פיגוע"

14.12.2015 / 17:30

השר ארדן השמיע את הביקורת בעקבות חקירת השוטר שהרג ופצע את המחבלות שביצעו את "פיגוע המספריים" בכניסה לשוק מחנה יהודה בחודש שעבר. "מדוע מנסים לשפוט את כוחות הביטחון על החלטות של שבריר של שנייה בזירת פיגוע. זו לא מעבדה"

צילום: צילומי אבטחה, חטיבת דובר המשטרה, TPS, דוברות מד"א, רוני כנפו; עריכה: טל רזניק

(תיעוד הפיגוע שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS, בחודש שעבר)

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן יצא היום (שני) נגד ההחלטה לחקור את השוטר שירה בשתי הנערות הפלסטיניות שביצעו את פיגוע המספריים בסמוך לכניסה לשוק מחנה יהודה בירושלים בחודש שעבר. מהאש נהרגה הדיל עוואד בת ה-16 ונפצעה בת דודתה בת ה-14 נורהאן. השוטר נחקר בשבוע שעבר במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בחשד לגרימת מוות וניסיון לגרימת מוות, ושוחרר לביתו ללא תנאים מגבילים.

"אני מביע צער על ההחלטה של מח"ש לחקור את חבלן המשטרה שסיכל את הפיגוע בירושלים שבו השתתפו שתי נערות", אמר השר במהלך דיון בכנסת. "אני לא מצליח להבין מדוע כל פעם מנסים לשפוט את כוחות הביטחון על החלטות של שבריר של שנייה בזירת פיגוע, כאילו מדובר במעבדה וכאילו ניתן לדעת ברגע אחד איזה עוד כלי נשק או חומרי נפץ נמצאים על גופם של המחבלים", תהה. ארדן הוסיף כי בזמן אירוע לא קל לקבוע "אם אפסו כוחותיהם של המחבלים או אם הם עדיין יכולים לדקור את מי שמתקרב אליהם".

עוד ידיעות בנושא
צפו ברגעי הטירוף בירושלים: המחבלות מנופפות בסכין - ומנוטרלות
יצאה עם ילקוט בי"ס לדקור יהודים: אישום נגד "מחבלת המספריים"
השוטר שחיסל המחבלת בפיגוע במחנה יהודה נחקר בחשד לירי לא מוצדק

השר ציין כי הוא "מכבד את סמכותה של מח"ש", אולם הבהיר שהוא מקווה שהחקירה נגד השוטר החשוד תסתיים במהרה בסגירת התיק. "אנחנו חייבים לגבות את כוחות הביטחון שמצילים חיים בגופם פעם אחר פעם".

פיגוע דקירה בשוק מחנה יהודה בירושלים: שתי מחבלות דקרו פלסטיני - ונורו. ספק 500
המחבלת מנופפת במספריים בזמן הפיגוע בכניסה לשוק מחנה יהודה/ספק 500

השוטר - שירה עשרה כדורים לעבר שתי המחבלות - נחקר במשך כמה שעות, והשיב באופן מפורש לשאלות החוקרים. בין היתר אמר שהיה בגפו כשהסתער לעבר השתיים, והסביר כי הירי בוצע על מנת לנטרל ולא על מנת להרוג אותן. לראיה, כך טען, לא ירה בראשן. הוא אמר כי ירה מטווח קצר מאוד על מנת לוודא שלא להפעליל במקרה מטען חבלה - אם היה כזה על גופן. בסיום החקירה, שוחרר כאמור השוטר ללא תנאים מגבילים ונשקו האישי לא נלקח ממנו, דבר שעשוי להעיד כי במח"ש לא מתכוונים להגיש נגדו כתב אישום בפרשה.

החקירה נפתחה על פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, לפי המלצת פרקליט המדינה, והיא נועדה לבדוק את הטענות שלפיהן השוטר ירה גם לאחר שלא נשקפה סכנה מהמחבלות. כמו כן, היא נפתחה בעקבות תלונה מטעם עורכי הדין של משפחת המחבלת למח"ש, שטענו כי הירי בוצע כאשר הנערה הייתה כבר פצועה. לדבריהם, זה היה "חיסול בדם קר".

המחבלת בפיגוע דקירה ברחוב יפו, ירושלים. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
זירת האירוע בחודש שעבר/נועם מושקוביץ
פיגוע דקירה ברחוב יפו, ירושלים. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
פיגוע דקירה ברחוב יפו, ירושלים. נובמבר 2015/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully