וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאה עם ילקוט בי"ס לדקור יהודים: אישום נגד "מחבלת המספריים"

11.12.2015 / 10:25

על פי כתב האישום, הפלסטינית בת -16 החליטה לבצע את הפיגוע בשוק מחנה יהודה בבירה יחד עם בת דודתה כנקמה על מות אחיה, פעיל פתח, מירי צה"ל לפני שנתיים. בת הדודה נורתה למוות, והנאשמת נורתה ונפצעה קשה. סעיפי האישום: שני ניסיונות רצח והחזקת סכין

צילום: צילומי אבטחה, חטיבת דובר המשטרה, TPS, דוברות מד"א, רוני כנפו; עריכה: טל רזניק

(צפו בתיעוד הפיגוע שנחשף בוואלה! NEWS)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שישי) לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר כתב אישום נגד פלסטינית בת 16, תושבת כפר עקב שבמזרח העיר, בגין ביצוע הפיגוע יחד עם בת דודתה ב-23 בנובמבר ברחוב יפו בבירה, ליד שוק מחנה יהודה. היא מואשמת בשתי עבירות של ניסיון רצח ובהחזקת סכין. הפרקליטות אף ביקשה את מעצרה של הנאשמת עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.

על פי כתב האישום, השתיים החליטו לבצע את הפעולה כנקמה על מות אחיה של בת הדודה, הנערה הדיל עוואד, ב-2013 מאש צה"ל. על פי דיווח האתר הפלסטיני "דוניא אל-וטן", האח היה פעיל בזרוע הצבאית של פתח.

בבוקר האירוע יצאו השתיים מביתן כשהן נושאות תיקי בית ספר, כדי לא לעורר את חשד בני משפחתן, לכאורה, ונסעו באוטובוס לירושלים. לאחר שהתפללו במסגד אל-אקצא הן רכשו שני זוגות מספריים על מנת לבצע באמצעותם את הפיגוע. הן עלו לרכבת הקלה וירדו בסמוך לבית העייריה. משם הן צעדו ברחוב יפו, במטרה למצוא שם יהודים, כשבדרכן הצביעה עוואד על עוברים ושבים ברחוב, כשהיא אומרת: "אני רוצה לרצוח אותו".

עוד בוואלה! NEWS:
"רציתי להרוג כמה שיותר חיילים": בן 18 מירושלים נאשם בניסיון רצח
בתום מצוד של שעות: נעצר המחבל מפיגוע הדריסה ליד בית אריה
המחבל בן ה-11 הועבר למעון של שירותי הרווחה; "לא תהיה ברירה אלא לשחררו"

פיגוע דקירה בשוק מחנה יהודה בירושלים: שתי מחבלות דקרו פלסטיני - ונורו. ספק 500
דקירה במספריים. מתוך תיעוד הפיגוע/ספק 500

בסביבות השעה 11:20 הגיעו השתיים לאזור לשכת הבריאות ברחוב יפו, וראו את י', תושב בית לחם בן 64, יושב על ספסל. או אז עוואד ניגשה אל ודקרה אותו בעורפו ובגבו באמצעות המספריים, במטרה להרגו - אך פצעה אותו קל בלבד. י' נמלט מהמקום כשהוא מדמם והשתיים המשיכו בדרכן כשהן אוחזות ומניפות כל אחת מספריים בידה.

בשלב זה א', בן 64, התקדם בריצה לכיוון הזירה. עוואד פנתה לכיוונו, הניפה לעברו את המספריים וניסתה לדקור אותו בגופו, שעה שהנאשמת עומדת לידה ומאיימת על הסובבים בתנועות דקירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מזוג המספריים ששימש את הנערות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעל חנות תכשיטים ברחוב הגיע למקום והכה את הנאשמת באמצעות כיסא והנאשמת נפלה לקרקע. קרובת המשפחתה הניפה את המספריים לעברו של א', עד שירה בה באמצעות אקדח שנשא עמו. שוטר שעבר במקום עם ניידת משטרתית, הצטרף ל-א' וירה לעבר עוואד והנאשמת.

דוד אשור, בעל החנות שהכה את המחבלת, סיפר בשעתו על המעשה. "בסמוך לשעה 11:00 שמעתי מחוץ לחנות צעקות 'דוקרים אותי! דוקרים אותי!' יצאתי החוצה, ומהאינסטינקט לקחתי כיסא מהחנות ליד. רצתי לכיוון וראיתי שתי מחבלות, אחת עם מספריים. התמקדתי בה, נטרלתי אותה עם הכיסא, ואז בא שוטר וירה בה". על גילה הצעיר של המחבלת הוסיף: "היא הייתה ילדה, לבושה כתלמידה. הכול היה מכוסה פרט לפנים. היא לא צעקה ולא דיברה".

מותה של עוואד נקבע במקום ואילו הנאשמת נפצעה באורח קשה. היא עדיין מקבלת טיפול רפואי וסנגוריה אף הגישו תלונה למשטרה בגין הירי לעברה, בטענה שהיה לא מוצדק משום שבעת שבוצע שכבה הנאשמת על הקרקע ולא היוותה סכנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופת בת דודתה של הנאשמת, שנורתה למוות בפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully