וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר על "שוברים שתיקה": "מחזק את מוסריותינו"

18.12.2015 / 14:26

אלוף (במיל') עמירם לוין, לשעבר גם המשנה לראש המוסד, הביע תמיכה בארגון במודעה שפרסם ב"הארץ" תחת הכותרת "גם אני שובר שתיקה". לדבריו, "'הם שומרים על חיילי צה"ל במקום בלתי אפשרי בו הפוליטיקאים הפקירו אותם"

צילום: שוברים שתיקה

אלוף (במיל') עמירם לוין, לשעבר אלוף פיקוד צפון, המשנה לראש המוסד ומפקד סיירת מטכ"ל, פרסם היום (שישי) הודעת תמיכה ב"שוברים שתיקה". במודעה שכותרתה "גם אני שובר שתיקה" שפרסם בעיתון "הארץ", כתב לוין: "'שוברים שתיקה' מחזקים את מוסריותנו. בתנאים הקשים שנכפים על צה"ל, עליו להיאבק יום יום כדי לעודד ולשמר רמת מוסר גבוהה".

עוד כתב: "'שוברים שתיקה' שומרים על חיילי צה"ל במקום בלתי אפשרי בו הפוליטיקאים הפקירו אותם. ההנחיות להשתקת 'שוברים שתיקה' הן הפוגעות והמחלישות את צה"ל. צה"ל חייב לעודד את שוברים שתיקה ושכמותם להשמיע קולם ללא מורא בצה"ל ובחברה הישראלית (ורק בצה"ל ובחברה הישראלית)".

לוין סיכם את דבריו וכתב: "כמי שהיה פעם לוחם ומפקד, והיום כאבא לשני קצינים קרביים ששרתו בצנחנים והיו וראו במו עיניהם, אני שובר שתיקה".

לקריאה נוספת:
שקד: "'שוברים שתיקה' מסית נגד המדינה ומשחיר את פניה"
סרטון התגובה של "שוברים שתיקה": "אם תרצו" ממומנת בידי אנטישמים
אחרי הסרטון המסית נגד פעילי שמאל - תלונה במשטרה נגד "אם תרצו"

עמירם לוין שוברים שתיקה. נמרוד סונדרס, צילום מסך
שובר שתיקה. עמירם לוין/צילום מסך, נמרוד סונדרס

לוין הוא לא הדמות הביטחונית הראשונה שיוצאת להגנת הארגון על רקע הסערה הנוכחית. שלשום התייחס יובל דיסקין, לשעבר ראש השב"כ, לקמפיין של "אם תרצו" נגד "שוברים שתיקה" וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "המתקפה על 'שוברים שתיקה' היא התחלה של קמפיין הסתה מדאיג". לדבריו, "גם אם הם מרגיזים, גם אם הם לא פעם לא מדייקים או עושים את מלאכתם לא תמיד נאמנה מבחינה מקצועית – עדיין תרומתם חשובה מאוד ועוזרת לשמור על הערנות הנדרשת בסוגיות אנושיות רגישות ביותר".

דיסקין קבע כי "המתקפה המתלהמת והפופוליסטית עליהם של גורמים פוליטיים שונים מיותרת לחלוטין. לא חייבים לאהוב אותם אבל הם חלק חשוב מאוד בכל שלטון דמוקרטי וחלק חשוב מעוצמתו".

עוד באותו נושא

מנכ"לית "שוברים שתיקה" נגד יעלון: "שיראה לי עדות אחת שקרית"

לכתבה המלאה

מחר: הפגנת תמיכה ב"שוברים שתיקה"

בימים האחרונים התפשטה התמיכה בארגון ברשתות החברתיות. כך, למשל, פוסטים בנושא בפייסבוק זוכים לשיתופים רבים. לאור העובדה כי הביקורת העיקרית נגד "שוברים שתיקה" היא הטענה כי העדים אנונימיים ולא ניתן לאמת את דבריהם, רבים משתפים עדויות וידאו של שוברים שתיקה, שבהם נחשפים העדים עם פרטים מלאים.

גם חברי כנסת, עיתונאים וידוענים נוספים משתפים פוסטים ועדויות כדי להביע את סלידתם מ"אם תרצו" ותמיכתם ב"שוברים שתיקה". רן גולדשטיין, מנכ"ל "רופאים למען זכויות אדם", פרסם פוסט ובו מנה 18 סיבות מדוע לדעתו פעילות הארגון צריכה להיעשות גם בחו"ל. בין היתר, ציין את ההסגר על עזה, ההבדל הלא קיים בין מרכז לימין בישראל והטענה כי לכבס את הכביסה המלוכלכת בישראל היא למעשה כסת"ח.

במוצאי שבת מתוכננת בתל אביב צעדת תמיכה ב"שוברים שתיקה". מנגד, ועד מתיישבי השומרון קרא לצאת ולהפגין נגד תומכי השמאל באותה הפגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully