וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ לשעבר: "תרומתם של 'שוברים שתיקה' חשובה מאוד"

יובל דיסקין התייחס בעמוד הפייסבוק שלו לקמפיין נגד ארגוני השמאל וסיפר כי כראש שב"כ קרא את כל מאמריהם ודוחותיהם. "לא חייבים לאהוב אותם אבל הם חלק חשוב מאוד בכל שלטון דמוקרטי וחלק חשוב מעוצמתו"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין התייחס אמש (רביעי) למתקפה נגד ארגון "שוברים שתיקה" שהגיעה לשיא בקמפיין של עמותת הימין "אם תרצו", שבו הם כונו פעיליו "שתולים". בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, כתב: "המתקפה על 'שוברים שתיקה' היא התחלה של קמפיין הסתה מדאיג". דיסקין סיפר כי כראש שב"כ קרא כמעט כל מאמר שכתבו ארגונים כמו "שוברים שתיקה, "בצלם" או "הוועד הציבורי נגד עינויים" וזאת משום שלטענתו תרומתם חשובה מאוד.

דיסקין נימק את דבריו: "הם (הארגונים) מספקים מראה נוספת חשובה ביותר לפעילותנו. גם אם הם מרגיזים, גם אם הם לא פעם לא מדייקים או עושים את מלאכתם לא תמיד נאמנה מבחינה מקצועית – עדיין תרומתם חשובה מאוד ועוזרת לשמור על הערנות הנדרשת בסוגיות אנושיות רגישות ביותר". ראש השב"כ לשעבר קבע כי "המתקפה המתלהמת והפופוליסטית עליהם של גורמים פוליטיים שונים מיותרת לחלוטין. לא חייבים לאהוב אותם אבל הם חלק חשוב מאוד בכל שלטון דמוקרטי וחלק חשוב מעוצמתו".

הסרטון של "אם תרצו" שפורסם השבוע נפתח בדמותו של מחבל שמתכוון לבצע פיגוע דקירה, כשברקע קוראת הקריינית: "לפני שהמחבל הבא דוקר אותך, הוא כבר יודע שישי מנוחין, שתול של הולנד, יגן עליו מחקירה בשב"כ, אבנר גבריהו מ'שוברים שתיקה', שתול של גרמניה, יקרא לחייל שינסה לסכל את הפיגוע פושע מלחמה, סיגי בן ארי, שתולה של נורבגיה, תגן עליו בבית המשפט, המחבל יודע שחגי אלעד מ'בצלם', שתול של האיחוד האירופי, יקרא למדינת ישראל פושעת מלחמה". בסוף הסרטון קובעת הקריינית: "נלחמים בטרור - הם נלחמים בנו".

לקריאה נוספת:
סרטון התגובה של "שוברים שתיקה": "אם תרצו" ממומנת בידי אנטישמים
אחרי הסרטון המסית נגד פעילי שמאל - תלונה במשטרה נגד "אם תרצו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלק מהסרטון של אם תרצו נגד ארגוני השמאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב"שוברים שתיקה" טענו כי הסרטון הוא חלק מקמפיין הסתה נגדם. "סרטון ההסתה האחרון והמסוכן של 'אם תרצו' הוא נדבך נוסף בקמפיין הפחדה והשתקה של ארגון שבית המשפט קבע כי הוא בעל מאפיינים פאשיסטיים, שממשיך את קו ההכפשות והשקרים של גורמים בממשלה ומחוצה לה, אלה שזנחו מזמן את עקרונות הדמוקרטיה. אנו דורשים מחברי הממשלה לגנות את ארגון 'אם תרצו'. למרות מסע ההכפשות וההשתקה - נמשיך לספר על מציאות של כיבוש שאותו אכפנו בעת שירותנו הצבאי כלוחמים בשטחים". היום הפיץ ארגון זכויות האדם סרטון תגובה שהציג את עמותת הימין כגוף בלתי שקוף, שדמויות שנויות במחלוקת נמנות עם תומכיה והדגיש את סכנות ההסתה תוך השוואה לזו שהתנהלה נגד ראש הממשלה המנוח יצחק רבין.

דיסקין הסביר בדבריו כי הוא לא אוהב את "שוברים שתיקה", "לא כי הם 'שוברים שתיקה' – אני לא אוהב את פעילותם בחו"ל ואת העובדה שאינם מסתפקים במערכת המשפט והביקורת במדינת ישראל שלמיטב הכרתי ושיפוטי מטפלים ברצינות רבה בדרך כלל כשמגיעה אליהם עדות או תלונה. אני גם לא אוהב את 'הוועד הציבורי נגד עינויים' ולא משתגע על 'בצלם', ואני לא אוהב כל כך עיתונאים שלא אוהבים את המדינה שלהם", כתב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הפוסט שכתב ראש השב"כ לשעבר:

דיסקין המשיך: "אנחנו מדינה שנמצאת במציאות מאוד מורכבת של לחימה בטרור לאורך שנים ארוכות המחייבת אותנו להפעיל כוחות ביטחון רבים בתוך אוכלוסייה אזרחית. אנחנו גם מדינה ששולטת ביהודה ושומרון על עם אחר ומפעילה שם מערכות דין שונות לאזרחים ישראלים ולתושבי האזור הפלסטינים. על כן ברור כי במצב כה מורכב, כאשר צה"ל הוא הריבון בשטח והוא שולט על אוכלוסייה אזרחית שאין לה זכויות אזרחיות שוות הכפופה למערכת דין שונה, טוב שיש עיתונאים וטוב שיש ארגונים לא ממשלתיים המפקחים על הפעילות של גופי הביטחון השונים הפועלים בשטח".

בדיון סוער שנערך אתמול במליאה התייחסו יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו לנושא. נתניהו, שנדרש על ידי הרצוג לגנות את המתקפה נגד הנשיא ראובן ריבלין אמר: אני מתנגד לכל שיח אלים כלפי הנשיא וכלפי כל מנהיג בישראל. אך אגן על כל אדם שירצה להביע את דעתו. יש לי בקשה מהרצוג. תעלה לבמה ותגנה את ארגון 'שוברים שתיקה' שמשמיץ את חיילי צה"ל ומשמיץ את אזרחי ישראל. ענה עלה לכאן".

בתגובה השיב הרצוג: "טוהר הנשק הוא ערך עליון. והצבא שלנו הוא צבא מוסרי ונשיא עומד בכנס בארה"ב ואומר את זה בקול. אני רוצה לומר לכם, כל ארגוני המגזר השלישי הם חלק מחברה ישראלית תוססת. 'שוברים שתיקה' חצו גבולות במקרים מסויימים, אבל צריך לאפשר לאלו שנלחמו בחזית לומר את שיש להם לומר. גם אם אני סולד מהדעה, אלחם כדי שהיא תישמע. תפסיקו עם מסע ההסתה הזה. תפסיקו להעביר לעם שלנו שאנחנו תחת מצור. יש אלטרנטיבה".

(עדכון ראשון: 21:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully