וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפסיקים לשתוק: ישראל תנקוט צעדים נגד ברזיל בשל עיכוב מינוי השגריר

27.12.2015 / 20:21

בדיון שנערך בלשכת ראש הממשלה, הוחלט על שורת צעדים שיינקטו לאחר שמינוי דני דיין, ראש מועצת יש"ע לשעבר, מתעכב זה שלושה חודשים. בין הצעדים: זימון השגריר לשיחה ושליחת מסרי אכזבה. גורם במשרד החוץ: "מפסיקים להתייחס לאירוע כאילו הוא לא קיים"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

לאחר שלושה חודשים של סחבת מכוונת מצד ברזיל, ישראל תתחיל להגיב לעיכוב במינויו של דני דיין לשגריר במדינה. בדיון שהתקיים היום (ראשון) בנושא, הוחלט על שורת צעדי תגובה ישראליים אל מול ההתנהלות הברזילאית. ישראל מתכננת להתחיל מצעדים קלים יחסית ולהחריף את תגובתה לאורך זמן, אלא אם הברזילאים ישנו את עמדתם ויסכימו לאשר את המינוי של דיין.

בישיבה שהתקיימה היום הציגה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי תכנית פעולה הדרגתית, שתצא לפועל כבר בימים הקרובים. בשלב הראשון תיקבע שיחה לשגריר ברזיל בישראל, שבאופן מפתיע טרם זומן לשיחה רשמית בנושא, אף שמינויו של דיין "תקוע" במשרד החוץ הברזילאי. במקביל, גורמים בכירים בישראל יעבירו מסרים רשמיים למקביליהם בברזיל לגבי האכזבה שישראל חשה מהתנהלותה, כמו גם אזהרה לגבי הצעדים שישראל עשויה לנקוט בהמשך.

עוד בנושא:
דני דיין: "700 אלף ישראלים בשטחים פסולים מלכהן כשגרירים"
סערת מינוי דני דיין לשגריר בברזיל: נתניהו מכנס דיון מיוחד
דני דיין על עיכוב מינויו לשגריר: "זה סימון אנשים, עליית מדרגה"

דני דיין: לבנט חסר עדיין את הניסיון כדי לכהן כראש ממשלה. נועם מושקוביץ
מחכים לאישור. דני דיין/נועם מושקוביץ

התכנית שהציעה חוטובלי אמנם לא מהווה תגובה חריפה, אך אחרי שלושה חודשים של שתיקה ישראלית כמעט מוחלטת, יש בכך שינוי משמעותי. "הדבר החשוב כרגע הוא שאנחנו מפסיקים להתייחס לאירוע הזה כאילו הוא לא קיים", הסביר לוואלה! NEWS גורם במשרד החוץ. ברזיל אמנם לא דחתה באופן רשמי את מינויו של דיין, אך החליטה לעכב אותו לזמן בלתי מוגבל, בתקווה שישראל תקרא את הכוונות ותמשוך את המינוי לאור העובדה שדיין כיהן כראש מועצת יש"ע.

עוד החלטה שתיושם כבר בימים הקרובים היא פעילות הסברה בנושא המינוי בקרב הקהילה היהודית ברזיל - המונה יותר ממאה אלף בני אדם - במטרה לגייס אותה למאבק למען אישור מינויו של דיין. בהקשר הזה, בימים האחרונים חתמו יותר מאלף איש על עצומה שהופצה בברזיל למען אישור מינויו של דיין והיא תוגש לבכירי השלטון במדינה ביוזמתו של אזרח יהודי מהעיר קוריטיבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
סגנית השר ציפי חוטובלי, ישיבת סיעת הליכוד, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"לא נקבל פסילת שגריר על רקע אידאולוגי". חוטובלי/נועם מושקוביץ

בישראל לא בטוחים אם הפעילות מול ברזיל, שצפויה להסלים ולהגיע לכדי משבר של ממש בין המדינות אם ברזיל תמשיך לעכב את המינוי, בסופו של דבר תוביל לאישור מינויו של דיין. אך הנחת העבודה היא שגם אם פעולות התגובה של ישראל לא יובילו לשינוי הקו של ברזיל, אין לישראל ברירה אלא להגיב בתקיפות, שכן ההימנעות הברזילאית ממינוי דיין לשגריר מהווה תקדים בעייתי. בהודעה שהפיצה לשכתה של סגנית השר חוטובלי נכתב כי "מדינת ישראל לא תקבל תופעה של פסילת שגריר על רקע אידאולוגי. אנו נפעל באמצעים הדיפלומטיים כדי להבהיר זאת בצורה הברורה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully