וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני דיין על עיכוב מינויו לשגריר: "זה סימון אנשים, עליית מדרגה"

יו"ר מועצת יש"ע לשעבר התייחס לראשונה בריאיון לתכנית "פגוש את העיתונות" לסירובה של ברזיל לקבלו כשגריר, וטען: "השאלה אם אהיה שגריר אינה חשובה, אלא אם המתנחל הבא שיימצא מתאים יידחה". הוא קרא לממשלה "להגיב בחריפות ולאחוז את השור בקרניו"

צילום מסך

לאחר כשלושה חודשים שבהם לא התייחס לפרשה, יו"ר מועצת יש"ע לשעבר דני דיין טען היום (שבת) בריאיון לתכנית "פגוש את העיתונות" של חדשות 2 כי סירובה של הממשלה בברזיל לקבלו כשגריר הישראלי מהווה "עליית מדרגה" בפעילותה של תנועת ה-BDS העולמית לחרם על ישראל. לטענתו, "יש פה טעות אופטית כאילו מדובר בעניין בילטראלי, אך ברזיל נקלעה שלא בטובתה לעניין הזה".

"סאיב עריקאת עוסק בסיכול המינוי שלי, כך אנחנו צריכים להתייחס לזה", הוסיף. "השאלה אם אהיה שגריר או לא אינה חשובה, אלא אם המתנחל הבא שיימצא מתאים להיות שגריר יידחה". לטענתו של דיין, "כפי שישראל הגיבה בחריפות לסימון מוצרים, כך צריך להגיב לסימון אנשים. זה יותר חמור". הוא הסביר כי מדובר ב"מקרה ראשון בעולם שבו מסמנים מתנחלים – והמדינה צריכה לטפל בזה".

עוד בוואלה! NEWS:
עריקאת על השגריר המיועד בברזיל: "מייצג פשעי מלחמה ואפרטהייד"
ברזיל מעכבת את מינוי דני דיין לשגריר - אך ישראל יושבת על הגדר
שגריר ישראל לשעבר: "מעבר לקו הירוק ישראל היא מדינת אפרטהייד"

דני דיין. נועם מושקוביץ
"הבעיה עם המינוי שלי לא נובעת מזה שהטרדתי מינית או שסחבתי חליפה משדה התעופה בהונג קונג". דיין/נועם מושקוביץ

לדבריו, "הבעיה עם המינוי שלי לא נובעת מזה שהטרדתי מינית או שסחבתי חליפה משדה התעופה בהונג קונג או שטויות שכתבתי בפייסבוק, אלא על רקע העקרונות שלי". יו"ר מועצת יש"ע לשעבר קרא לממשלה "לאחוז את השור בקרניו ולהתייחס לסוגיה האמיתית – האם מותר לפסול תושב יהודה ושומרון מתפקיד, בגלל היותו כזה. כשהאירופאים החליטו על סימון מוצרים, החליט ראש הממשלה להוציא אותם מהתהליך המדיני. לא יודע מה המקבילה בנושא הזה, אבל בטוח שמשרד החוץ יחשוב על זה".

ביום רביעי טען בכיר הרשות הפלסטינית עריקאת בריאיון לעיתון הברזילאי "פוליה" כי "ברזיל תאבד מאמינותה אם תסכים לפשעי מלחמה, אפרטהייד וקולוניזציה. זה מה שדני דיין מייצג". לדבריו, "דיין הוא מתנחל בלתי חוקי, שעבודתו היא להצדיק את הקולוניזציה הפושעת של ישראל בפלסטין. ראינו במינויו אישור מחדש למחויבות הישראלית להתנחלויות הבלתי חוקיות". עריקאת אחראי ברשות הפלסטינית על המשא ומתן עם ישראל, ומשמש בפועל כאחראי על תחום יחסי החוץ ברשות, למרות שהוא אינו שר החוץ באופן רשמי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
רמאללה, מאי 2015. זיו קורן, מערכת וואלה! NEWS
"איש אינו יכול להכחיש גם את המחויבות הברזילאית לסיום הכיבוש הישראלי". עריקאת/מערכת וואלה! NEWS, זיו קורן

לדברי עריקאת, אמנם מינויו של דיין הוא סוגיה הנוגעת ליחסים הישירים בין ברזיל וישראל, אך גם הוא מעריך, בדומה לדיין, כי יש לה השלכות גם ברמה הבינלאומית הרחבה יותר. "טוב שברזיל מכבדת את החוק הבינלאומי ומעבירה מסר לישראל שהיא איננה מעל החוק. בגלל אנשים כמו דני דיין אין כיום משא ומתן בין ישראל לפלסטינים", אמר. לבסוף קבע כי "איש אינו יכול להכחיש את תפקידה של ברזיל בהקמת מדינת ישראל, אך איש אינו יכול להכחיש גם את המחויבות הברזילאית לסיום הכיבוש הישראלי".

במשרד החוץ בירושלים מתלבטים כיצד להגיב להחלטה הברזילאית "לתקוע" את מינויו של דיין. כפי שפורסם שלשום בוואלה! NEWS, ראש הממשלה בנימין נתניהו העדיף עד כה לא ליזום משבר בנושא, מתוך הנחה שנשיאת ברזיל, דילמה רוסף, עלולה להיות מודחת מתפקידה בקרוב, ומי שיחליף אותה יאשר את המינוי במהרה. אלא שבימים האחרונים נראה כי הסיכויים לכך דווקא פוחתים, ולכן יש בכירים במערכת הסבורים כי על ישראל להגיב בתקיפות להתנהלות הברזילאית - גם במחיר של משבר משמעותי בין ישראל לבין המדינה החשובה ביותר בדרום אמריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully