וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת על השגריר המיועד בברזיל: "מייצג פשעי מלחמה ואפרטהייד"

23.12.2015 / 17:15

בכיר הרשות התראיין לעיתון נפוץ במדינה הדרום אמריקאית ואמר כי היא תאבד מאמינותה אם יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, שמינויו מעוכב על ידי ברזיל זה שלושה חודשים, יקבל את התפקיד. לדבריו, "ברזיל תאבד מאמינותה וטוב שהיא מעבירה מסר לישראל"

צילום מסך

הפלסטינים משבחים את ברזיל על כך שהיא "תוקעת" את המינוי של דני דיין לשגריר ישראל במדינה: בריאיון היום (רביעי) לעיתון הברזילאי הנפוץ "פוליה" היוצא לאור בעיר סאו-פאולו, אמר בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, כי "ברזיל תאבד מאמינותה" אם תסכים לקבל את דיין כשגריר. ברזיל מעכבת את מינויו של דיין לשגריר זה שלושה חודשים, על רקע העובדה שהוא מתגורר בהתנחלות בגדה המערבית ושימש בעבר יו"ר מועצת יש"ע.

עריקאת הסביר כי המדינה הדרום אמריקאית תיפגע אם תאשר את המינוי. "ברזיל תאבד מאמינותה אם תסכים לפשעי מלחמה, אפרטהייד וקולוניזציה. זה מה שדני דיין מייצג", נכתב בעיתון. לדבריו, "דיין הוא מתנחל בלתי חוקי, שעבודתו היא להצדיק את הקולוניזציה הפושעת של ישראל בפלסטין. ראינו במינויו אישור מחדש למחויבות הישראלית להתנחלויות הבלתי חוקיות". עריקאת אחראי ברשות הפלסטינית על המשא ומתן עם ישראל, ומשמש בפועל כאחראי על תחום יחסי החוץ ברשות, למרות שהוא אינו שר החוץ באופן רשמי.

לקריאה נוספת:
שגריר ישראל לשעבר: "מעבר לקו הירוק ישראל היא מדינת אפרטהייד"

דני דיין. נועם מושקוביץ
"עבודתו היא להצדיק את הקולונזיציה הפושעת של ישראל". דיין/נועם מושקוביץ

לדברי עריקאת, אמנם מינויו של דיין הוא סוגיה הנוגעת ליחסים הישירים בין ברזיל וישראל, אך יש לה השלכות גם ברמה הבינלאומית הרחבה יותר. "טוב שברזיל מכבדת את החוק הבינלאומי ומעבירה מסר לישראל שהיא איננה מעל החוק. בגלל אנשים כמו דני דיין אין כיום משא ומתן בין ישראל לפלסטינים", אמר. לבסוף קבע כי "איש אינו יכול להכחיש את תפקידה של ברזיל בהקמת מדינת ישראל, אך איש אינו יכול להכחיש גם את המחויבות הברזילאית לסיום הכיבוש הישראלי".

במשרד החוץ בירושלים מתלבטים כיצד להגיב להחלטה הברזילאית "לתקוע" את מינויו של דיין. כפי שפורסם שלשום בוואלה! NEWS, ראש הממשלה בנימין נתניהו העדיף עד כה לא ליזום משבר בנושא, מתוך הנחה שנשיאת ברזיל, דילמה רוסף, עלולה להיות מודחת מתפקידה בקרוב, ומי שיחליף אותה יאשר את המינוי במהרה. אלא שבימים האחרונים נראה כי הסיכויים לכך דווקא פוחתים, ולכן יש בכירים במערכת הסבורים כי על ישראל להגיב בתקיפות להתנהלות הברזילאית - גם במחיר של משבר משמעותי בין ישראל לבין המדינה החשובה ביותר בדרום אמריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully