וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טענות לשחיתות: נפתח הליך רשמי להדחת נשיאת ברזיל

יו"ר הבית התחתון הכריז על הקמת ועדה שתבחן את הטענות נגד דילמה רוסף בגין שימוש בכספי ציבור למימון קמפיין הבחירות. לפי הסקרים, האזרחים תומכים בכך. מפלגתה תעתור נגד הצעדים

דילמה רוסף במסיבת עיתונאים, 3 בדצמבר 2015. רויטרס
רוסף במסיבת העיתונאים שכינסה הלילה/רויטרס

יו"ר הבית התחתון בקונגרס של ברזיל, אדוארדו קוניה, הכריז אמש (רביעי) על פתיחה בהליכי הדחה נגד הנשיאה דילמה רוסף. מפלגות האופוזיציה הגישו לראשונה דרישה להדחתה של רוסף בחודש ספטמבר, בטענה כי הנשיאה הפרה את החוק והשתמשה בכספי ציבור לטובת קמפיין הבחירות שלה בשנה שעברה.

רוסף הגיבה לדברים בנאום לאומה, וטענה: "התאכזבתי לשמוע על החלטתו של יו"ר הבית התחתון. לא עשיתי כל דבר שגוי, ואין נגדי כל חשדות בדבר ניצול כספי ציבור". לדבריה, "אין לי חשבונות בבנקים זרים ואין לי נכסים שאני מסתירה". זאת, ברמיזה לפרשת שחיתות במעורבותו של קוניה, שנחשב לאחד מיריביה הפוליטים המרים של רוסף.

עוד בוואלה! NEWS:
לקראת החורף: "אלפי ילדים פליטים באירופה בסיכון"
נאום "מצב האומה" של פוטין: "טורקיה תתחרט על הפלת המטוס"
המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ: אפגש עם נתניהו בישראל "בקרוב מאוד"

הפגנה להדחתה של דילמה רוסף, ברזיליה, 3 בדצמבר 2015. רויטרס
"דילמה החוצה". הפגנה בברזיליה נגד הנשיאה/רויטרס

ועדה מיוחדת שתורכב מנציגי כל המפלגות בפרלמנט הברזילאי תבחן את הטענות נגד רוסף, וההצעה תעלה להצבעה בבית התחתון של הפרלמנט. אם יושג רוב של לפחות שני שלישים מהקולות, רוסף תושעה לתקופה של 180 ימים. למרות שהסיכויים להדחתה אינם גבוהים, מדובר באפשרות ממשית, ויתרה מכך, בסימן נוסף להיחלשות כוחה הפוליטי של הנשיאה, המתקשה לאחרונה לקדם בפרלמנט שורה של צעדים כלכליים.

רוסף זוכה לפופולריות נמוכה במיוחד, בעיקר בשל המדיניות הכלכלית שהיא מובילה, שלטענת מבקריה מונעת את התפתחות הכלכלה המקומית. סקרים אחרונים במדינה מצביעים על רוב בקרב הציבור הבריזלאי שתומך בהדחתה. מפלגתה של רוסף מתכננת לפנות לבית המשפט העליון בדרישה לעצור את ניסיון ההדחה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יו"ר הבית התחתון בפרלמנט של ברזיל, אדוארדו קוניה, ברזיליה, 3 בדצמבר 2015. רויטרס
קוניה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully