וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאום "מצב האומה" של פוטין: "טורקיה תתחרט על הפלת המטוס"

נשיא רוסיה פתח את נאומו השנתי בפני הפרלמנט בהתבטאויות חריפות נגד "הסטנדרטים הכפולים" של אנקרה: "אללה לקח מהם את שפיותם". עוד התייחס פוטין למאבק בשחיתות ולמשבר הכלכלי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(תיעוד רוסי: "ארדואן מעורב ברכישת נפט מדאעש")

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קרא היום (חמישי) כי "ההנהגה הטורקית אחראית באופן ישיר למותם של אנשינו בסוריה. לעולם לא נשכח את זה, וטורקיה תתחרט על מה שעשתה". פוטין חזר על טענתו בדבר הקשר לכאורה של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן לרכישת נפט מארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) והוסיף בהתייחסות להפלת מטוס הקרב הרוסי על ידי חיל האוויר הטורקי: "אני לא יכול להבין את זה, היו דרכים אחרות לפתור את זה".

"היינו מוכנים לשתף פעולה עם טורקיה בנושאים הכי רגישים", הוסיף בנאום "מצב האומה" השנתי בפני הפרלמנט במוסקבה. "רק אללה יודע למה הם עשו זאת, אני מניח. אללה החליט להעניש את האליטה השולטת בטורקיה בכך שלקח מהם את שפיותם". עם זאת, טען פוטין: "לא נגיב באופן מסוכן ופזיז. התגובה שלנו לא נועדה להשיג מטרות פוליטיות קצרות טווח, אלא נחליט על תגובה אחראית".

עוד בוואלה! NEWS:
דאעש מאיים בסרטון חדש על רוסיה: "מרגל רוסי" הוצא להורג
רוסיה מאיימת לחשוף "ראיות חדשות" על תמיכת טורקיה בדאעש
ארדואן: לא נגיב על הסנקציות "האמוציונליות" של רוסיה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מבקר בצרפת. AP
"אני לא יכול להבין את זה, היו דרכים אחרות לפתור את זה". פוטין/AP

לטענתו של הנשיא, "רוסיה תמיד הייתה בחזית המאבק בטרור". בהתייחסות לארגונים בדלנים במדינה, הוסיף פוטין: "כמעט מיגרנו את הטרור ברוסיה. זה לקח עשר שנים, אבל הצלחנו להבריח את הטרוריסטים מרוסיה". לדבריו, "לא נאפשר מקומות בטוחים לטרור". הנשיא הרוסי עוד יצא נגד "המוסר הכפול" של חלק מהמדינות המעורבות במאבק נגד דאעש.

פוטין התייחס למשבר הכלכלי במדינה, וטען כי "המצב קשה, אך לא קריטי". הוא קרא להנהגה "להקשיב לעם", בהתייחסות לביקורת הציבורית על המיתון הקשה בתקופה האחרונה. כמו כן, יצא פוטין נגד השחיתות השלטונית במדינה, והוסיף כי "כל הקבוצות האתניות במדינה חיות בחופשיות".

מטוסי קרב בריטים ממריאים מקפריסין לתקיפה בסוריה, 3 בדצמבר 2015. רויטרס
"נמשיך לקבל בברכה כל פעולות נגד הטרור כחלק מהלחמה בדאעש". מטוס בריטי בבסיס בקפריסין, היום/רויטרס

מוקדם יותר היום, הקרמלין בירך על הצטרפות בריטניה לתקיפות נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה. "נמשיך לקבל בברכה כל פעולות נגד הטרור כחלק מהלחמה בדאעש", אמר דימיטרי פסקוב דובר הקרמלין. "אנו מאמינים שהיעילות של התקיפות תשתפר משמעותית אם יהיה תיאום". בצל המתיחות בין רוסיה לטורקיה במסגרת הפעילות הצבאית הבינלאומית בסוריה, היום ייפגש שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב עם מקבילו הטורקי מבלוט צ'בושואלו בבלגרד, בשולי כינוס של הארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה.

לאחר הפלת המטוס הרוסי בגבול סוריה-טורקיה, מוסקבה הטילה סנקציות נגד אנקרה, במסגרתן נאסר ייבוא תוצרת חקלאית מטורקיה והוטלו הגבלות על מעבר בין המדינות ועל העסקת גורמים טורקיים. עם זאת, סגן ראש ממשלת רוסיה, ארקדי דבורקוביץ', מסר בתום ישיבת הממשלה שלשום, כי הממשלה עשויה להשהות את ההגבלות החדשות לכמה שבועות, "במטרה להפיג את המתח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully