וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מאיימת לחשוף "ראיות חדשות" על תמיכת טורקיה בדאעש

משרד ההגנה הרוסי מסר כי בשבוע הבא יוצג מידע חדש, לאחר פרסום פרטים המוכיחים לכאורה כי אנקרה רוכשת נפט מהארגון האיסלאמיסטי בסוריה. בכיר רוסי: "לא מצפה מארדואן להתפטר, אבל הוא הבטיח לעשות זאת". טורקיה תרכוש גז מקטאר במקום מרוסיה

צילום: משרד ההגנה הסורי

רוסיה תציג בשבוע הבא "ראיות חדשות" על תפקידה של טורקיה באימון, חימוש והברחת לוחמים זרים לארגונים האיסלאמיסטיים בסוריה – כך מסרו היום (רביעי) בכירים במשרד ההגנה הרוסי, במסגרת תדרוך לכלי התקשורת ובו נחשף מידע המוכיח לכאורה את קשריו של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ובני משפחתו להברחות הנפט מהאזורים שבשליטת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). במסגרת המשבר ביחסים בין שתי המדינות בעקבות הפלת מטוס הקרב הרוסי על ידי חיל האוויר הטורקי בחודש שעבר בגבול סוריה-טורקיה, חשפה היום מוסקבה תמונות לוויין של שיירות נפט שמובילות לטענת הרוסים נפט מדאעש לטורקיה.

עם זאת, ברוסיה לא פירטו בנוגע למידע המפליל בנוגע לארדואן ולמקורביו, ולא הציגו ראיות התומכות בטענה כי הנשיא הטורקי מעורב באופן אישי בהברחות הנפט. אחד הבכירים הבהיר במהלך התדרוך כי הקרמלין "לא מצפה מהנשיא ארדואן להתפטר בעקבות הראיות החדשות, למרות שהבטיח לעשות זאת. התפטרותו אינה מטרה של רוסיה, והיא עניין של העם הטורקי בלבד".

עוד בוואלה! NEWS:
ארדואן: לא נגיב על הסנקציות "האמוציונליות" של רוסיה
אובמה: על רוסיה וטורקיה להתמקד באויב המשותף דאעש
המתיחות נמשכת: פוטין וארדואן לא ייפגשו בשולי ועידת האקלים

צילום לוויין של משאיות נפט בגבול טורקיה-סוריה. משרד ההגנה הרוסי, אתר רשמי
צילומי הלוויין שפורסמו היום על ידי משרד ההגנה הסורי מגבול סוריה-טורקיה/אתר רשמי, משרד ההגנה הרוסי
צילום לוויין של משאיות נפט בגבול טורקיה-סוריה. משרד ההגנה הרוסי, אתר רשמי
צילום לוויין של משאיות נפט בגבול טורקיה-סוריה/אתר רשמי, משרד ההגנה הרוסי

"טורקיה היא הצרכן המרכזי של נפט שנשדד מבעליו החוקיים, סוריה ועיראק", טען סגן שר ההגנה של רוסיה אנטולי אנטונוב. "על פי המידע שקיבלנו, ההנהגה הפוליטית הבכירה במדינה מעורבת בעסק הנפשע הזה. במערב, אף אחד לא העלה שאלות בנוגע לעובדה שבנו של נשיא טורקיה עומד בראש אחת מחברות האנרגיה הגדולות, או שבנו מונה למשרד האנרגיה. איזה עסק משפחתי נפלא!".

מדובר בטענות שנשמעו ממוסקבה פעמים רבות מאז תקרית הפלת המטוס. באנקרה דחו שוב ושוב את הטענות, ותהו היום מדוע נחשף המידע – שמרביתו מחודש אוגוסט האחרון – דווקא כעת. במקביל, כלי התקשורת המזוהים עם הקרמלין פרסמו בימים האחרונים דיווחים רבים על הסיוע שמעבירה לכאורה טורקיה לארגונים איסלאמיסטיים בסוריה, בראשם דאעש.

ארדואן הגיב לטענות ואמר כי "לאף אחד אין זכות להשמיץ" את טורקיה. בדברים שנשא בעת ביקור רשמי בדוחא, בירת קטאר, שב והכריז ארדואן כי יתפטר אם הטענות בדבר מעורבותו ברכש נפט מדאעש יוכחו. מוקדם יותר, הבטיח ארדואן שלא להטיל סנקציות נגדיות על רוסיה, אחרי שזו עצרה את מכירת חבילות הנופש למדינה ואסרה לייבא רשימה של פירות וירקות מטורקיה בשל תקרית הפלת המטוס בשבוע שעבר.

עוד באותו נושא

פוטין: "טורקיה קונה נפט מדאעש"; ארדואן: "תוכיח"

לכתבה המלאה
נשיא טורקיה ואמיר קטאר, דוחא, 2 בדצמבר 2015. נשיאות טורקיה, אתר רשמי
ארדואן ואמיר קטאר שייח תמאם בן חמד השני, היום/אתר רשמי, נשיאות טורקיה

"רוסיה היא שותפה אסטרטגית שלנו. נמשיך לספק להם סחורות, כולל מזון", הדגיש ארדואן בריאיון שהעניק לכתבים טורקים במטוסו הנשיאותי. לדבריו, העיצומים "האמוציונליים" של מוסקבה לא עולים בקנה אחד עם "כבוד המדינה". "מבחינה זו, טורקיה שומרת על אצילותה. אנחנו לא משתמשים באותה שפה כמוהם. אנחנו מצפים מהם לשנות את שפתם", הסביר הנשיא.

במקביל, טורקיה חתמה היום על שורת הסכמים עם קטאר בנוגע לשיתוף פעולה בכמה תחומים, כמו גם על הסכם למעבר חופשי בין המדינות, ללא צורך באשרת כניסה לתיירים. בין 15 ההסכמים, טורקיה התחייבה לפרויקט לטווח ארוך לרכישת גז טבעי מקטאר, מדינה ששמה נקשר עם זה של כמה ארגונים איסלאמיסטיים במזרח התיכון, בהם ג'בהת א-נוסרה. לאחרונה, גורמים רוסיים טענו כי "הממשלה עשויה להקפיא" את פרויקט העברת הגז הטבעי לטורקיה, שהעבודה עליו החלה לאחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully