וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות נמשכת: פוטין וארדואן לא ייפגשו בשולי ועידת האקלים

הקרמלין הודיע כי שני המנהיגים לא ייפגשו על אף הניסיונות של צרפת להרגיע את הרוחות לאחר הפלת המטוס הרוסי. ראש הממשלה הטורקי דאווטאולו אמר כי: "אף מדינה לא יכולה לדרוש מאתנו התנצלות"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הקרמלין הודיע היום (שני) כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומקבילו הטורקי רג'פ טייפ ארדואן לא ייפגשו בשולי ועידת האקלים בפריז. זאת, למרות מאמציה של צרפת לארגן פגישה כזו על רקע המצב המתוח בין המדינות בשל הפלת מטוס הקרב הרוסי. גורמים בלשכתו של ארדואן אישרו את הדיווח.

בנוסף, ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג במטה הברית בבריסל שבבלגיה כי "אף מדינה לא יכולה לדרוש מאתנו התנצלות". כמו כן, הוא טען כי "הצבא הטורקי רק עשה את עבודתו והגן על המרחב האווירי".

"קשה למנוע תקריות כאלה כל עוד יש שתי קואליציה שנלחמות בסוריה", הוסיף דאווטאולו, בהתייחסות למאמצים ליצור קואליציה מאוחדת במאבק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה ובעיראק, במקום הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית וזו בהובלת רוסיה. סטולטנברג מסר כי טורקיה "סיפקה לברית נאט"ו את כל המידע בנוגע לתקרית", והבהיר: "כל בעלות הברית תומכות באופן מלא בזכותה של טורקיה להגן על המרחב האווירי שלה".

עוד בוואלה! NEWS:
הושג הסכם: טורקיה תסייע בעצירת גל הפליטים ותקבל מיליארדים
מחווה טורקית: גופת הטייס הרוסי תועבר לידי מוסקבה
ועידת האקלים נפתחה: "לשכנע את העולם להתקדם בכיוון הנכון"

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו ומזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג, בריסל, 30 בנובמבר 2015. רויטרס
"כל בעלות הברית תומכות באופן מלא בזכותה של טורקיה להגן על המרחב האווירי שלה". דאווטאולו וסטולטנברג, היום/רויטרס

בהתאם לסנקציות נגד טורקיה שעליהן הורה הנשיא ולדימיר פוטין ביום שבת, גורמים בכירים מסרו כי ייאסר ייבוא תוצרת חקלאית מטורקיה, וכי רוסיה "עשויה להחריף את הסנקציות בהתאם לצורך". עם זאת, סגן ראש ממשלת רוסיה, ארקדי דבורקוביץ', מסר היום בתום ישיבת הממשלה במוסקבה, כי הממשלה עשויה להשהות את ההגבלות החדשות לכמה שבועות, "במטרה להפיג את המתח". סגנו של דבורקוביץ', איגור שובלוב, הוסיף כי רוסיה "תימנע לפי שעה מאיסור על ייבוא מוצרים תעשייתיים מטורקיה".

בתוך כך, גופתו של הטייס הרוסי אולג פשקוב, שנהרג בהפלת המטוס, הועברה היום בטיסה מיוחדת מאנקרה למוסקבה, לאחר שאתמול הגיעה לאנקרה מסוריה. זאת לאחר טקס צבאי בהשתתפות השגריר הרוסי ובכירים נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בוועידת האקלים בפריז, 30 בנובמבר 2015. רויטרס
לא ייפגש עם ארדואן. פוטין בפריז, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully