וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחווה טורקית: גופת הטייס הרוסי תועבר לידי מוסקבה

ראש ממשלת טורקיה הודיע כי גופתו של אולג פשקוב, שנשבתה תחילה על ידי הטורקמנים בצפון סוריה, תועבר לבירה הרוסית לפי בקשת הקרמלין. דאווטאולו: "הגופה מטופלת בהתאם למנהגים האורתודוקסים". נווט המטוס ניצל וחולץ על ידי צבא סוריה

צילום: רויטרס, יוטיוב; עריכה: שניר דבוש, גדי וינסטוק וקשת סידי

(הנווט הרוסי: "לא התקבלה כל אזהרה מחיל האוויר הטורקי")

גופתו של הטייס הרוסי שנהרג כשטורקיה הפילה את מטוסו הגיעה לטורקיה אתמול ותועבר לידי רוסיה לבקשת מוסקבה. כך אמר היום (ראשון) ראש הממשלה הטורקי אחמט דאווטאולו. המטוס הופל ביום שלישי האחרון באזור שבשליטת הטורקמנים שבצפון סוריה. תחילה דווח כי הגופה של אולג פשקוב נשבתה על ידי הטורקמנים, שאף ירו לעבר המטוס שהופל. אולם לאחר מכן, כך מתברר היום, היא הועברה לרשויות הטורקיות.

דאווטאולו, שדיבר במסיבת עיתונאים באנקרה בטרם טס לבריסל לפגישה בנושא הגירה עם מנהיגי האיחוד האירופי, ציין כי הגופה מטופלת בהתאם למנהגים האורתודוקסים. דאווטאולו הוסיף כי כשקואליציות שונות בעלות עמדות שונות פועלות בסוריה, תאונות כמו הפלת המטוס הרוסי עלולות לקרות, אלא אם הקואליציות חולקות מידע ומתאמות.

נווט המטוס, שנטש אותו בעודו צולל מטה, חולץ על ידי צבא סוריה והועבר לבסיס רוסי באזור בתום מבצע שנמשך כ-12 שעות. הפלת המטוס הרוסי, שגרמה לערעור היחסים בין שתי המדינות, נובעת מהתקרית שאירעה בגבול סוריה-טורקיה ביום שלישי. לפי גרסת מוסקבה, מטוסי קרב טורקיים מדגם F-16 הפילו את מטוס הקרב בזמן שהיה במרחב האווירי של סוריה. טורקיה, מצדה, טוענת כי פעלה לפי ההסכמים בין שתי המדינות ושהמטוס נכנס לשטחה האווירי.

תמונה של הטייס הרוסי שנהרג לאחר שמטוסו הופל בידי הצבא הטורקי, נובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
גופת הטייס הרוסי לאחר הפלת המטוס/צילום מסך, טוויטר

קונסטנטין מורחטין, נוווט מטוס הקרב הרוסי מסוג סוחוי Su-24 שהופל סיפר לאחר שחולץ כי "לא התקבלה כל אזהרה מחיל האוויר הטורקי" לפני הפלת המטוס. הטייס הבהיר כי לא חצה למרחב האווירי הטורקי, בניגוד לטענות שנשמעו מאנקרה.

אתמול חל שינוי קל בעמדה הטורקית באשר לתקרית שהובילה למשבר דיפלומטי בין שתי המדינות. הנשיא רג'פ טייפ ארדואן הודה אתמול לראשונה כי נעצב כששמע על התקרית ואמר: "הלוואי שזה לא היה קורה, אבל זה קרה. אני מקווה שזה לא יקרה שוב".

עם זאת, אמש חתם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם אמש על צו נשיאותי הנוגע ל"צעדים להגברת הביטחון הלאומי ולהגנת אזרחי רוסיה מפני פעולות לא חוקיות", שמפרט שורת סנקציות כלכליות נגד טורקיה - כך נמסר בהודעה רשמית מהקרמלין. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הרוסיים, הסנקציות כוללות הגבלות על ייבוא של מוצרים מסוימים, אולם טרם נודע באילו מוצרים מדובר. בנוסף, הצו קורא לחברות רוסיות להימנע מהעסקת אזרחים טורקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully