וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת האקלים נפתחה: "לשכנע את העולם להתקדם בכיוון הנכון"

כ-150 מנהיגי מדינות התכנסו בפריז, במטרה להגיע להסכם בינלאומי לבלימת התחממות כדור הארץ. באן קי מון: "חייבים לפעול מהר יותר". אובמה על הטרור: "איזה אתגר גדול יותר יש למי שרוצים להשמיד את העולם, מאשר הנחישות שלנו להציל אותו?"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ועידת האקלים הבינלאומית נפתחה היום (שני) בפריז. שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, התראיין לרשת "פראנס אינטר", וקרא: "זוהי ועידה של תקווה, שעשויה לשנות הרבה דברים". פביוס הבהיר כי אחת ממטרותיה המרכזיות של הוועידה היא "למצוא מנגנונים שיאפשרו לנו לעבור משלוש מעלות לשתיים בלבד", בהתייחסות למאמצים למנוע מטמפרטורת כדור הארץ לעלות ביותר משתי מעלות. "הצלחנו להימנע מהאסון של ארבע או חמש מעלות, אך חשוב להגיע לשתי מעלות", הוסיף.

"חשוב לשכנע את מדינות כל העולם להתקדם בכיוון הנכון, זה האינטרס של כולם", הבהיר פביוס, וציין כי 183 מדינות כבר הגישו הצעות מפורטות להפחתת פליטת גזי החממה. "אני הולך להשקיע את כל כוחותיי בהצלחת הוועידה. כל העבודה בשבוע הקרוב תתמקד בצמצום האופציות".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו המריא לפריז וייפגש עם פוטין והולנד לדון על התיאום בסוריה
לפני ועידת האקלים: אובמה נחת בפריז וחלק כבוד לקורבנות הפיגועים
ועידת האקלים נפתחה: גז מדמיע ומאה עצורים בהפגנות אלימות בפריז

עשרות ממנהיגי העולם הגיעו לוועידת האקלים בפריז. רויטרס
"כל העבודה בשבוע הקרוב תתמקד בצמצום האופציות"/רויטרס

היום הגיעו מנהיגי כ-150 מדינות לפריז לפתיחת הוועידה, COP21, והדיונים בוועידת האקלים הגדולה בהיסטוריה יימשכו עד ל-11 בדצמבר. לצד שינוי האקלים, המנהיגים צפויים לדון בפגישות בילטראליות בנושאים נוספים, בראשם המאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ופתרון המשבר הסורי.

פביוס עוד הבטיח כי "נעשה כל שניתן" על מנת לאפשר פגישה בילטראלית בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, בצל המשבר ביחסים בין המדינות לאחר הפלת מטוס הקרב הרוסי על ידי חיל האוויר הטורקי. עם זאת, הקרמלין מסר במהלך היום כי לא תתקיים פגישה בין השניים. עם זאת, נמסר כי פגישה עם אובמה בשולי הוועידה צפויה להיערך.

שר החוץ הצרפתי הוסיף כי שיתוף פעולה עם הצבא הסורי נגד דאעש "אינו אפשרי תחת הנהגתו של בשאר אסד". לדבריו, "אם נגיע לתקופת מעבר פוליטי ואסד כבר אינו מפקד על הצבא הסורי, נוכל לפעול יחד נגד הטרור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
וועידת האקלים הבינלאומית בפריז, צרפת, 30 בנובמבר 2015. רויטרס
סין אחראית ל-30% מפליטת גזי החממה בעולם. הנשיא שי ג'ינפינג והולנד, היום/רויטרס

נשיא צרפת פרנסואה הולנד, מזכ"ל האו"ם באן קי מון ובכירים נוספים באו"ם ובממשל הצרפתי קיבלו הבוקר את פניהם של המנהיגים באתר הוועידה בלה בורז'ה. בין המנהיגים שהגיעו, נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא סין שי ג'ינפינג, ראשי שתי המדינות המובילות בפליטת גזי חממה, שנפגשו בהמשך היום.

סין אחראית לכ-30% מפליטת גזי החממה בעולם, וארה"ב – ל-16%. רק הבוקר נרשמו בבייג'ינג ובצפון סין נתוני זיהום אוויר חריגים במיוחד, שחמורים מהם תועדו רק פעם אחת בהיסטוריה. בתום פגישתם, אמר אובמה: "אנו משוכנעים באחריות שיש בידינו לפעול". הנשיא ג'ינפינג קרא בנאומו "להכיר בשוני בין המדינות" וטען כי "יש לאפשר למדינות למצוא פתרונות עצמאיים לשינוי האקלים".

וועידת האקלים הבינלאומית בפריז, צרפת, 30 בנובמבר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו נפגש עם נשיא מונגוליה בשולי הוועידה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

"המאבק בטרור ובהתחממות הגלובלית קשורות באופן הדוק", כך אמר הנשיא הולנד בדברי הפתיחה. הוא הוסיף כי "מדינות עשירות חייבות לתרום יותר ממדינות עניות" למאבק בהתחממות כדור הארץ. "אנו חייבים להשאיר לילדינו עולם נקי מטרור ומוגן מאסונות", הבהיר.

מזכ"ל האו"ם באן קי מון אמר: "ההתחייבויות הלאומיות הן התחלה טובה, אך לא מספיקות. פריז מסמנת נקודת מפנה החלטית. אנחנו חייבים לפעול מהר יותר וחזק יותר, אם בכוונתנו לבלום את התחממות כדור הארץ לפחות משתי מעלות".

בפתח נאומו, נשיא ארצות הברית ברק אובמה הביע את תנחומיו לצרפתים בעקבות מתקפת הטרור בפריז, ואמר: "אנו מצדיעים לתושבי פריז שהתעקשו שהוועידה החיונית הזאת תמשיך. דבר לא ימנע מאתנו לבנות את העתיד שאנחנו רוצים עבור ילדינו". אובמה הוסיף: "איזה אתגר גדול יותר יש למי שרוצים להשמיד את העולם, מאשר הנחישות שלנו להציל אותו?".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בוועידת האקלים בפריז, 30 בנובמבר 2015. רויטרס
"זה הרגע שבו נחליט סופית שאנחנו הולכים להציל את העולם". אובמה, היום/רויטרס

אובמה הבהיר כי ארצות הברית מקבלת אחריות כ"כלכלה הגדולה בעולם והשנייה בפליטת גזי חממה", וטען כי פעולה גלובלית למאבק בשינוי האקלים "לא צריכה לפגום בצמיחה הכלכלית". לדבריו, "זו נקודת מפנה. זה הרגע שבו נחליט סופית שאנחנו הולכים להציל את העולם. אומות העולם מבינות את הדחיפות, ויודעות כי בכוחנו לעשות זאת".

במקביל, המשטרה הצרפתית מסרה הבוקר כי 317 מפגינים נעצרו בהפגנה לא מאושרת בפריז, שקראה לפתרון משבר האקלים. ההפגנה הסתיימה בריסוס גז מדמיע מצד השוטרים. מאז מתקפת הטרור בפריז לפני כשבועיים וחצי, צרפת פועלת תחת מצב חירום, שבמסגרתו נאסר על הפגנות. עם זאת, אלפי בני אדם השתתפו אתמול ב"צעדת האקלים".

(עדכון ראשון: 11:30)

וועידת האקלים הבינלאומית בפריז, צרפת, 30 בנובמבר 2015. רויטרס
אובמה והולנד/רויטרס
וועידת האקלים הבינלאומית בפריז, צרפת, 30 בנובמבר 2015. AP
פגישת הולנד ואבו מאזן, היום/AP
וועידת האקלים הבינלאומית בפריז, צרפת, 30 בנובמבר 2015. רויטרס
הנסיך צ'רלס והשרה לאיכות הסביבה של צרפת סגולן רויאל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully