וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת האקלים נפתחה: גז מדמיע ומאה עצורים בהפגנות אלימות בפריז

למרות האיסור הגורף לקיים הפגנות שנכנס לתוקף אחרי מתקפת הטרור, מאות בני אדם יידו חפצים וירו זיקוקים לעבר המשטרה בכיכר הרפובליקה. האזור נחסם ותחנת המטרו נסגרה. "מצב חירום, מדינת משטרה"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

מייקל קאדוט, מפקד משטרת פריז, הודיע היום (ראשון) כי כמאה בני אדם נעצרו במהלך אירועים אלימים שפרצו באחת מהפגנות המחאה לרגל ועידת האקלים המתכנסת היום בפריז. על פי עדויות מהמקום, כמה מפגינים רעולי פנים, שככל הנראה משתייכים לתנועות אנטי-קפיטליסטיות ופציפיסטיות, יידו חפצים וירו זיקוקים לעבר המשטרה. זאת, במחאה על האיסור הגורף שהוציאה המשטרה על ההפגנות לאור מצב החירום במדינה, שהוכרז לאחר מתקפת הטרור הקטלנית בעיר.

על פי כלי תקשורת במדינה, בהפגנה השתתפו מאות בני אדם שצעקו לעבר המשטרה: "מצב חירום, מדינת משטרה". כוחות הביטחון ירו בתגובה רימוני גז מדמיע, חסמו את האזור באופן חלקי, כמו גם את תחנת המטרו במקום, וכאמור עצרו עשרות אנשים. "כל העצורים הפרו את האיסור על קיום הפגנות", אמר קאדוט. לדבריו, במהלך העימותים לא היו נפגעים מקרב כוחות המשטרה ומהמפגינים.

עוד כתבות מהעולם:
אסד לבכיר איראני: "מדינות האויב מגבירות את הסיוע למורדים"
הנסיכה שרלוט בת כחצי שנה: צפו בתמונות שצילמה האם מידלטון
חרף האיסור על הפגנות בפריז: שרשרת אנושית ונעליים למען הסביבה

הפגנות אלימות בכיכר הרפובליקה בפריז, למען השגת הסכם להאטת שינויי האקלים. נובמבר 2015. AP
ההפגנות האלימות בפריז, היום/AP

"אני תקוע בפינת הכיכר ומוקף במאות מפגינים הנהדפים בידי המשטרה באופן שיטתי", דיווח כתב הגארדיאן הבריטי. "אף אחד לא יכול להיכנס ולצאת מהאזור". הכתב ציין כי כ-500 אנרכיסטים מיידים בקבוקי זכוכית לעבר המשטרה. כתבת אחרת של העיתון ציינה כי המפגינים יידו נעליים על השוטרים וכי "נשמעו פיצוצים חזקים מאוד, ומאוחר יותר הסתבר כי מדובר בזיקוקים". כמו כן דווח כי המשטרה העלתה מסוק לאוויר כי לפקח אחר האזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנות אלימות בכיכר הרפובליקה בפריז, למען השגת הסכם להאטת שינויי האקלים. נובמבר 2015. AP
כיכר הרפובליקה, היום/AP

כאמור, פעילי סביבה בפריז לא הורשו להפגין למען השגת הסכם להאטת שינויי האקלים כמו מקביליהם ברחבי העולם, ועל כן, הם החליטו להציב נעליים ברחובות פריז, סימן לאזרחים שהיו אמורים לצעוד. כמו כן, מאות בני אדם יצרו שרשרת אנושית במרכז פריז והחזיקו בידיהם פוסטרים שעליהם נכתב "צדק אקלימי ו-"תשאירו את (דלק המאובנים) בקרקע".

במקום ההפגנה בפריז, ערכו ארגוני סביבה צעדות מחוץ לצרפת במהלך סוף השבוע והיום. יותר מ-50 אלף איש הפגינו בלונדון, בירת בריטניה. "זוהי הצעדה הנוגעת לאקלים הגדולה ביותר בהיסטוריה של המדינה", אמר אחד המארגנים. בנוסף, ברומא דיווחו מארגני הצעדה כי 20 אלף איש הפגינו למען המאבק בשינויי האקלים.

הפגנות אלימות בכיכר הרפובליקה בפריז, למען השגת הסכם להאטת שינויי האקלים. נובמבר 2015. AP
הפגנות אלימות בכיכר הרפובליקה בפריז, למען השגת הסכם להאטת שינויי האקלים. נובמבר 2015/AP

יותר מ-140 מנהיגים מהעולם מתאספים בפריז לשיחות שמטרתן השגת הסכם להאטת ההתחממות הגלובלית. מזכ"ל האו"ם באן קי מון נועד הבוקר עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד כדי לדון עמו על הסוגיות הרלוונטיות. גם נשיא ארצות הברית ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו צפויים להגיע ביומיים הקרובים לפריז.

הוועידה, שתיפתח באופן רשמי מחר תימשך עד 11 בדצמבר, תאובטח על ידי כוחות ביטחון רבים בעקבות הפיגועים שאירעו בתחילת החודש. נציגים מ-19 מדינות מבקשים להשיג הסכם להפחתת גזי חממה כדי להגביל את ההתחממות הגורמת לעליית מפלס הים ולמזג אוויר קיצוני שמאיים על אוכלוסיות רבות בעולם.

הפגנות אלימות בכיכר הרפובליקה בפריז, למען השגת הסכם להאטת שינויי האקלים. נובמבר 2015. AP
אחד ממאת העצורים/AP
הפגנות אלימות בכיכר הרפובליקה בפריז, למען השגת הסכם להאטת שינויי האקלים. נובמבר 2015. רויטרס
הפגנות אלימות בכיכר הרפובליקה בפריז, למען השגת הסכם להאטת שינויי האקלים. נובמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully