וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד לבכיר איראני: "מדינות האויב מגבירות את הסיוע למורדים"

29.11.2015 / 17:40

נשיא סוריה נפגש עם יועצו הבכיר של חמינאי ואמר כי מאז החל המבצע המשולב עם איראן וחיזבאללה, "מדינות האויב מסלימות את המצב". לפי דיווחים, טורקיה וערב הסעודית פועלות לחימוש האופוזיציה

יוטיוב

נשיא סוריה בשאר אסד שוחח היום (ראשון) עם עלי אכבר ולאיתי, יועצו הבכיר של עלי חמינאי, המנהיג הרוחני של איראן, וטען בפניו כי אויביה של מדינתו הגבירו את אספקת הנשק ואת המימון למורדים המתנגדים להמשך משטרו. זאת, לדבריו, מאז שהחל המבצע הצבאי לכיבוש מחדש של אזורים נרחבים, בסיוע של לוחמים מאיראן ומחיזבאללה. כלי התקשורת הרשמיים במדינה דיווחו כי אסד אמר ליועץ הבכיר שהתמיכה הצבאית שמקבלת מדינתו מאיראן ומרוסיה גרמו למדינות האויב, שבשמן לא נקב, "להסלים את המצב ולהגביר את המימון והציוד של הטרוריסטים".

אסד הוסיף כי הבסת קבוצות המורדים הלוחמים במשטרו היא "תנאי מוקדם להצלחת של פתרון מדיני למשבר, אשר אותו יקבע העם הסורי". ולאיתי השיב לאסד כי מדינתו תמשיך לתמוך בסוריה, וכי "המלחמה בטרור היא מכריעה עבור האזור והעולם כולו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אסד בפגישה עם ולאיתי, מאי האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול הודיע הצבא כי טורקיה הגבירה את אספקת הנשק והתחמושת לקבוצות המורדים בסוריה. כמו כן, גורם צבאי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס בשבוע שעבר כי שימושם של המורדים בטילי נ"ט אמריקניים מסוג TOW הולך וגובר. לדבריו, את הטילים מממנת ערב הסעודית והם מסופקים דרך טורקיה. עוד אמר הגורם כי לכלי נשק מסוג זה יש השפעה משמעותית בשדה הקרב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הביע אופטימיות מהתקדמות הצבא. אסד בריאיון לרשת "פיניקס" בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר התראיין אסד לרשת "פיניקס" היושבת בהונג קונג, הביע אופטימיות רבה בכל הנוגע להתקדמות כוחותיו בשטח בחסות התקיפות של רוסיה, והתייחס בחיוב למאמצים הבינלאומיים לפתרון המשבר במדינתו. "עכשיו אני יכול להגיד כי הצבא נוחל הצלחות כמעט בכל חזית. הוא מצליח להתקדם לכיוונים רבים ולאזורים נרחבים באדמת סוריה", אמר אסד

לאחרונה התקיימה פגישה בווינה בין בכירים ממדינות העולם במטרה ליצור מסגרת לקידום הסכם השלום במדינה השסועה. הוויכוח המרכזי בין המדינות נוגע לעתידו של אסד: רוסיה מתעקשת כי על אסד להישאר בשלטון ולהשתתף בבחירות בסוריה, בעוד ארצות הברית ומדינות רבות מהמערב טוענות כי לא ניתן לפתור את המשבר כל עוד אסד בשלטון.

אסד אמר בריאיון כי "זוהי זכותי" להתמודד בבחירות, אך ציין כי "מוקדם מדי" להגיד אם בכוונתו לעשות זאת. "זה תלוי בתחושותיי בנוגע לעם הסורי, כלומר, אם הם מעוניינים בשלטוני או לא", אמר. "אי אפשר לדבר כעת על משהו שיקרה אולי בעוד כמה שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully