וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ: אפגש עם נתניהו בישראל "בקרוב מאוד"

3.12.2015 / 10:30

המיליארדר אמר באירוע בחירות כי הוא "אוהב את ישראל, היא שותפה נהדרת שלנו". ייתכן כי הודעתו של טראמפ, תומך נלהב של ישראל ונתניהו, נועדה לחזר אחרי קולות של נוצרים אוונגליסטים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(העימות הרביעי בין מועמדי המפלגה הרפובליקנית, בחודש שעבר)

איש העסקים דונלד טראמפ, המתמודד בימים אלה על הנהגת המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית לקראת הבחירות לנשיאות ב-2016, הודיע הלילה (חמישי) כי בכוונתו להגיע "בקרוב מאוד" לביקור בישראל. המיליארדר הוסיף כי במהלך הביקור הוא ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. טראמפ לא מסר פרטים נוספים על הביקור המתוכנן, אולם הוא צפוי להיפגש הערב עם ארגונים יהודיים המזוהים עם מפלגתו, כך שייתכן שבמהלך פגישה זו יסביר יותר לעומק את תכניותיו.

טראמפ הודיע על הביקור במהלך אירוע בחירות שלו במדינת וירג'יניה, שהתמקד בסוגיית ההגירה לארצות הברית, אולם עלו במהלכו גם נושאי מדיניות חוץ. בהקשר הישראלי אמר טראמפ: "אני אוהב את ישראל, היא שותפה נהדרת שלנו". איש העסקים הנודע מרבה להדגיש את תמיכתו בישראל באירועי הבחירות שלו, ואף אמר בעבר כי אם הייתה מבקשת להפציץ את אתרי הגרעין של איראן, הוא כנשיא לא היה עוצר בעדה מלעשות זאת.

לקריאה נוספת:
סערה נוספת של טראמפ: הציע לעקוב אחר המוסלמים במדינה - וחזר בו
עימות רפובליקני רביעי בסימן מתקפה על טראמפ ועל פוטין "המאפיונר"
מועמד רפובליקני: אזרחי צרפת לא יוכלו לקבל ויזה באופן אוטומטי

המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ מציג את ספרו החדש במסיבת עיתונאים בניו יורק, 3 בנובמבר 2015. רויטרס
בדרך לישראל. טראמפ/רויטרס

טראמפ נוהג להציג את עצמו כ"חבר אישי" של ראש הממשלה נתניהו. בשנת 2013, במהלך מערכת הבחירות לכנסת, צולם טראמפ לסרטון תמיכה בנתניהו, באורך 35 שניות, ובו קרא לאזרחי ישראל "לבחור במנהיג חזק" ואמר כי "אין כמו נתניהו". הסרטון זכה לעשרות אלפי צפיות ביוטיוב. טראמפ התייחס אליו כמה פעמים במהלך הקמפיין הנוכחי שלו להנהגת הרפובליקנים. "נתניהו אמר לי שהוא העריך את זה מאוד", סיפר בהזדמנות אחת.

עם זאת, בניגוד למועמדים אחרים להנהגת הרפובליקנים, שהתחייבו לבטל את הסכם הגרעין עם איראן מיד עם כניסתם לבית הלבן, דווקא בנושא זה טראמפ מציג קו מחושב יותר. הוא אמנם הביע התנגדות להסכם ואמר כי "זה ההסכם הגרוע שראיתי בחיי", אולם לטענתו, לא ניתן יהיה לבטל אותו באופן מידי, ויידרש זמן ארוך יותר כדי לבחון את הסוגיה.

סקרי דעת הקהל מהחודשים האחרונים מראים באופן קבוע על הובלה של טראמפ במאבק על המועמדות הרפובליקנית לנשיאות ב-2016. טראמפ מוביל ברמה הארצית וכן בשתי המדינות הראשונות שבהן תתקיים הצבעה - איווה וניו המפשייר. עם זאת, באיווה היתרון שלו אינו מובטח, שכן שני מתמודדים אחרים - בן קרסון וטד קרוז - נמצאים במרחק של אחוזים בודדים בלבד ממנו. במדינה זו יש קהל גדול של מצביעים נוצרים אוונגליסטים, ובהחלט ייתכן שהדגשת הקשר לישראל וההודעה על הביקור המתוכנן פה, נועדה בין היתר לחזק את מעמדו של טראמפ בקרב המצביעים הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully