וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות רפובליקני רביעי בסימן מתקפה על טראמפ ועל פוטין "המאפיונר"

11.11.2015 / 9:38

רשת פוקס אירחה את העימות הרביעי בין המתמודדים הרפובליקנים במרוץ לנשיאות ארצות הברית, והרבו לתקוף - עניינית, יותר מאישית - את איל ההון הסנסציוני ואת תכניותיו "הלא מציאותיות" בנושאי סוריה והגירה. המועמד רוביו שנחשב לחסר ניסיון תקף את נשיא רוסיה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

המתמודדים הרפובליקנים במרוץ לנשיאות ארצות הברית תקפו הלילה (רביעי) במהלך העימות הרביעי של המפלגה את דונלד טראמפ על השקפותיו בנושא סוריה ועל היחסים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וכינו אותן פשטניות ובלתי מציאותיות. ג'ב בוש אף טען כי איל ההון לא יודע "איך העולם האמיתי עובד".

טראמפ, שמוביל זה חודשים לפי הסקרים את המרוץ הרפובליקני לנשיאות, שיבח מצדו את מאמציו של פוטין במאבק נגד החמושים מהמדינה האיסלאמית ואמר כי הוא יתמוך במנהיג הרוסי במאת האחוזים. "אם פוטין רוצה ללכת ולחסל את דאעש, אני בעד זה, 100% בעד, ואני לא מבין אף אחד שמתנגד לזה", אמר טראמפ. שמו של פוטין עלה כמה פעמים בעימות הרביעי ששודר ברשת פוקס. "לא פגשתי את פוטין מעולם, אבל אני יודע עליו מספיק כדי לומר שהוא מאפיונר", אמר הסנאטור מרקו רוביו מפלורידה.

"עלינו להיות חכמים. אי אפשר להמשיך להיות השוטר של העולם", אמר טראמפ והוסיף כי הפלת המטוס הרוסי על ידי החמושים בסיני משמעה כי "הוא לא יכול להיות מאוהב באנשים האלה. הוא נכנס בעובי הקורה וגם אנחנו יכולים". אך בוש, מושל פלורידה לשעבר, הטיל ספק ביכולת ההבנה של טראמפ את הסכסוך הסורי וטען כי הוא טועה לגביו. "אנחנו לא יכולים להיות השוטר של העולם, אך בוודאי יכולים להיות המנהיג של העולם", אמר בוש. הוא טען כי עמדותיו של טראמפ בעניין פוטין וסוריה נשמעות כמו "מונופול. העולם האמתי לא עובד ככה".

לקריאה נוספת:
סקר ראשון אחרי העימות השלישי: בוש ממשיך לדשדש, טראמפ וקרסון עולים
מועמד רפובליקני: "לו היהודים היו חמושים – היטלר היה נכשל"

המועמדים הרפובליקנים לנשיאות ארצות הברית בעימות הרביעי, 11 בנובמבר 2015. רויטרס
"לא יודע איך העולם האמתי עובד". טראמפ/רויטרס

טראמפ הותקף גם בגלל תכנית ההגירה שלו לפיה יש לבנות חומה בגבול מקסיקו ולגרש מהגרים בלתי חוקיים חזרה למדינה הלטינית. מושל אוהיו ג'ון קסיץ' ובוש מתחו ביקורת על התכנית של טראמפ, שרפובליקנים רבים חוששים כי תרחיק מצביעים היספנים – שחיוניים כל כך לניצחון בבחירות בנובמבר הבא.

"זו הבעיה עם זה. אנחנו צריכים לנצח את הבחירות, והדרך שבה ננצח ונזכה בנשיאות היא באמצעות תכניות מעשיות", טען בוש והוסיף כי צוותה של המתמודדת הדמוקרטית הילרי קלינטון צהל מאושר כששמע על התכנית הזו. בתגובה לאמירה זו, צייץ דובר הקמפיין של קלינטון כי הם גם צוהלים כרגע.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
המועמדים הרפובליקנים לנשיאות ארצות הברית בעימות הרביעי, 11 בנובמבר 2015. רויטרס
"פוטין גנגסטר". רוביו/רויטרס

האנקדוטה הקומית של הערב תיזכר במבוכה שנגמרה למועמד טד קרוז שהדהדה את הבלבול שאחז בריק פרי בעימות ב-2011. קרוז, כמו פרי, ניסה למנות כמה משרדי ממשל היה סוגר ונקב פעמיים בשם משרד המסחר.

העימות מגיע בזמן קריטי במרוץ הרפובליקני. בעוד ד"ר בן קרסון וטראמפ נלחמים על דירוגם הגבוה בסקרים, מנסה רוביו לבנות מומנטום מאז הופעתו העוצמתית בעימות האחרון. השבוע האחרון עמד בסימן דיווחים שליליים על קרסון, שחשפו אי דיוקים רבים בביוגרפיה שלו. רוביו בן ה-44, מצדו, מנסה להתמודד עם הביקורת עליו שגורסת כי הוא לא מנוסה דיו.

המועמדים הרפובליקנים לנשיאות ארצות הברית בעימות הרביעי, 11 בנובמבר 2015. רויטרס
המועמדים הרפובליקנים לנשיאות ארצות הברית בעימות הרביעי, 11 בנובמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully