וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ציד מכשפות נגדי": המועמד קרסון הולך ומסתבך בשקרים על עברו

כלי תקשורת בארה"ב חקרו את האוטוביוגרפיה של המועמד הרפובליקני והעלו ממנה אי דיוקים: האקדמיה שלא העניקה מלגה ומעשי הגבורה בשל רצח לותר קינג שלא התרחשו. הקמפיין ייפגע?

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בן קרסון בריאיון: "מוסלמי אינו מתאים לכהן כנשיא")

ד"ר בן קרסון, המתמודד במרוץ לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הרפובליקנית, הולך ומסתבך לנוכח אי-דיוקים ביוגרפיים שצצים חדשות לבקרים בימים האחרונים לגבי עברו. כמה כלי תקשורת חקרו לעומק את האוטוביוגרפיה שלו, "ידיים מוכשרות", שיצאה לאור בשנת 1990, ומצאו כמה פיסות מידע שאינן מתיישבות עם זכרונות האנשים שגדלו עמו.

קרסון, המסתמן כמועמד החביב על הפעילים השמרנים ונלחם נגד דונלד טראמפ על המקום הראשון בפריימריז הרפובליקנים, סיפר באוטוביוגרפיה שלו על מלגה יוקרתית שקיבל מהאקדמיה הצבאית ווסט פוינט. אך אתר החדשות הפוליטי "פוליטיקו" הפריך טענה זו. קרסון גם סיפר כי ניסה לדקור את חברו בעברו העני, אולם מכרים ששוחחו עם CNN טענו כי אינם זוכרים אותו כנער אלים.

דוגמה נוספת לאי-דיוקים של המועמד האפרו-אמריקני ניתן למצוא בטענתו לפיה בימים שאחרי ההתנקשות במרטין לותר קינג ג'וניור, הוא – אז תלמיד תיכון סאותווסטרן שבדטרויט – הגן בגבורה על כמה תלמידים לבנים מפני מתקפות זעם. הוא סיפר כי החביא אותם במעבדת ביולוגיה, שם עבד. אולם העיתון "וול סטריט ג'ורנל" ערך ראיונות עם כמה מבני כיתתו של קרסון ומורתו לפיזיקה - ולא הצליח לאמת את הסיפור.

עוד כתבות על קרסון:
סקר ראשון אחרי העימות: בוש ממשיך לדשדש, טראמפ וקרסון עולים
העימות הרפובליקני השלישי: הופעה חיוורת לטראמפ, בוש מתרסק
מועמד רפובליקני: "לו היהודים היו חמושים – היטלר היה נכשל"

המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית בן קרסון עונה על שאלות על עברו האקדמי, 6 בנובמבר 2015. רויטרס
קרסון מתגונן/רויטרס

לפי העיתון, כל התלמידים זכרו את הפרעות אך אף לא אחד מהם יכול היה לשחזר הסתתרות עם קרסון במעבדה. פרט ביוגרפי זה שימש את קרסון, עת ניסה לרכוש את לבם של מצביעים אוונגליסטים, שנפלו בקסמו של ניורוכירורג שטען כי עבד עם נוער במצוקה.

לנוכח הטענות, מנסה קרסון להדוף אותן ולהצטייר כאדם שנגדו מתנהל ציד מכשפות תקשורתי. במסיבת עיתונאים ביום שישי האחרון, הוא האשים את העיתונות בחוסר בחינת עברו של הנשיא ברק אובמה. המועמד המבטיח גם טען ש"התקשורת משוחדת" והצהיר כי גייס לפחות שלושה מיליוני דולרים למרות הדיווחים השליליים נגדו. באשר למלגה – שב וחזר קרסון כי היא הוצעה לו, אך הסביר כי דחה אותה.

לפי הסקרים האחרונים, קרסון מדביק את הפער מהמועמד המוביל טראמפ. בחלק מהסקרים המשווים בינו לבין קלינטון, הוא גם מצליח לעקוף אותה. לא ברור כיצד ישפיעו הגילויים החדשים על עברו על הקמפיין, אולם נראה כי ההיסטוריה נטולת הרבב שלו הולכת ומזדהמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully