וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימות הרפובליקני השלישי: הופעה חיוורת לטראמפ, בוש מתרסק

29.10.2015 / 8:30

המיליארדר והמנתח לשעבר קרסון, שני המועמדים המובילים לראשות המפלגה, היו תחת מתקפה מצד יתר המתחרים. מושל פלורידה לשעבר התמקד בחברו מרקו רוביו, שתואר כמנצח הגדול של הדיון

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

המועמדים לראשות המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית התכתשו ביניהם הלילה (חמישי) בעימות השלישי שהתקיים בקולורדו ודונלד טראמפ ובן קרסון – שנמצאים במקומות הראשונים לפי הסקרים – היו תחת מתקפה מצד יתר שמונת המתחרים. המנצחים הגדולים היו הסנאטורים מרקו רוביו וטד קרוז, שהתעלו על יריביהם ועשויים לשנות פעם נוספת את המגמה במפלגה. "רוביו ניצח הלילה בזכות תבונה, חוש הומור טוב, אמירות קצרות ותוכן", אמר ארי פליישר, שהיה מזכיר התקשורת של הנשיא ג'ורג' וו. בוש.

מושל אוהיו ג'ון קסיג גינה את "תכנית המסים הפנטזיונרית" שלהם והוסיף: "אנחנו לא יכולים לבחור במישהו שלא יודע איך לעשות את העבודה שלו". קרסון, מנתח לשעבר שעקף לאחרונה בסקרים את המיליארדר טראמפ, חווה לילה שקט מבחינתו. תכנית המסים שלו, שמבוססת על עקרונות תנ"כיים, תוארה כ"פנטזיה" על ידי קסיג, שתקף גם את כוונתו של טראמפ לגרש 11 מיליון מהגרים בלתי-חוקיים ולבנות חומה בגבול עם מקסיקו. מנגד, איש העסקים בעל הפה הגדול נראה תשוש וכי מי שמיצה את המרוץ האינטנסיבי.

לקריאה נוספת בנושא
פול ראיין יהיה יו"ר בית הנבחרים: "חזון חדש לארצות הברית"
בזמן הביקור בוושינגטון: נתניהו ינאם במכון המזוהה עם הדמוקרטים
שרדה את המבחן: קלינטון עברה שימוע של 11 שעות - ויצאה מנצחת

המיליארדר דונלד טראמפ בעימות הרפובליקני השלישי בקולורדו, 29 באוקטובר 2015. רויטרס
הופעה חיוורת. דונלד טראמפ, הלילה/רויטרס

קרב פנימי נוסף נרשם בין מושל פלורידה לשעבר ג'ב בוש והסנאטור רוביו. אחיו של הנשיא לשעבר ג'ורג' וו.בוש קרא לרוביו, שהיה בעבר יד ימינו, לפרוש מהסנאט בשל רקורד ההצבעות הגרוע שלו. למרות החלטתו של בוש לתקוף את חברו רוביו על פעילותו בקונגרס, האחרון יצא המנצח בדו-קרב בין השניים שבסיומו נתן מושל פלורידה הופעה חיוורת נוספת.

אחרי שבעימות הקודמים חוסר ניסיונו של רוביו בן ה-44 עמד לו לרועץ, הלילה הוא הצליח להתעלות מעל היתר. כשנשאל לגבי הונו האישי, הוא ציין את שורשיו במעמד הפועלים בתור מהגר קובני שגדל במיאמי וחזר ארוכות על סיפורו האישי כדי למשוך את האזרחים קשיי היום. "אני לא חושש לכסף האישי שלי, אני מודאג לגבי כספו של האזרח הממוצע", אמר. "בזה הדיון צריך לעסוק".

גם התקשורת עמדה במוקד העימות – הסנאטור מטקסס קרוז זכה למחיאות הכפיים הרועמות ביותר כשתקף את הרשת המארחת CNBC. "השאלות שנשאלו עד כה מוכיחות מדוע העם האמריקני לא סומך על התקשורת. זה לא קרב בכלוב", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מושל פלורידה לשעבר ג'ב בוש והסנאטור מרקו רוביו בעימות הרפובליקני השלישי בקולורדו, 29 באוקטובר 2015. רויטרס
המתקפה לא צלחה. רוביו משקיף על ג'ב בוש, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully