וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן הביקור בוושינגטון: נתניהו ינאם במכון המזוהה עם הדמוקרטים

28.10.2015 / 16:11

בעוד כשבוע וחצי יבקר ראש הממשלה בארה"ב וידון עם הנשיא אובמה ב"חבילת הפיצוי" בעקבות הסכם הגרעין. יממה לאחר מכן ינאם ב"מרכז האמריקני להתקדמות", שתיאר את הסכם הגרעין "הישג היסטורי"

מערכת וואלה!

(אובמה: מקווה לקדם שיחות על הגדלת החבילה הביטחונית לישראל, לפני חודשיים)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי לבקר בעוד כשבוע וחצי בוושינגטון ולהיפגש עם הנשיא, ברק אובמה. אמש (שלישי) נודע כי במהלך ביקורו בבירה האמריקנית, הוזמן נתניהו גם לשאת נאום בפני מכון מחקר המזוהה עם האגף השמאלי של המפלגה הדמוקרטית, "המרכז האמריקני להתקדמות" (Center for American Progress), וזאת לאחר שבשנה האחרונה הוא הואשם בהתקרבות מוגזמת דווקא לצד הרפובליקני בפוליטיקה האמריקנית.

נתניהו הוזמן על ידי המכון לדבר על הנושא הפלסטיני, על הסכם הגרעין עם איראן ועל יחסי ישראל-ארצות הברית. באתר החדשות היהודי-אמריקני "Jewish Insider" נכתב כי הנאום יתקיים יממה לאחר הפגישה בין נתניהו לבין אובמה, ב-10 בנובמבר. המכון שבפניו ידבר נתניהו תיאר את הסכם הגרעין בין איראן למעצמות כ"הישג היסטורי והדרך הטובה ביותר למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני", וזאת בניגוד מוחלט לקו התקיף שהוביל ראש הממשלה נגד ההסכם.

לקריאה נוספת בנושא
מאמצים גדולים, הצלחה מועטה: הפגישות עם קרי לא יגשרו על הזעם
דיווח: אבו מאזן דרש מקרי לחקור את "ההוצאות להורג בידי ישראל"
אבו מאזן ועבדאללה ידרשו מקרי: השב את המצב בהר הבית כמו לפני ספטמבר 2000

בנימין נתניהו ברק אובמה. AP
אובמה ונתניהו בפגישתם בשנה שעברה/AP

ההזמנה לדבר בפני המכון בעל האג'נדה השמאלנית לא נולדה במקרה: שגרירות ישראל בוושינגטון והלובי הפרו-ישראלי איפא"ק פעלו ישירות מול המכון כדי ליזום את ההזמנה. זאת כחלק מניסיון לתקן את יחסיה של ישראל עם המפלגה הדמוקרטית, ובמיוחד עם האגף השמאלי במפלגה זו, שנפגעו קשות בשנים האחרונות עקב המתיחות בין נתניהו לאובמה. במהלך הנאום, נתניהו צפוי להציג קו מתון יחסית בנושא הישראלי-פלסטיני, ולטעון כי הוא מחויב מאוד לחזון שתי המדינות, אולם אין ביכולתו לקדם חזון זה בשל הסרבנות בצד הפלסטיני.

מאזן את ההופעות הפומביות

עד לפני כשנה וחצי ניהל את המכון ג'ון פודסטה, יועץ פוליטי בכיר המזוהה עם המפלגה הדמוקרטית שכיום מנהל את קמפיין הנשיאות של הילרי קלינטון. את פודסטה החליפה בניהול המכון נירה טנדן, שעבדה בעבר בממשל של ביל קלינטון ונחשבת גם כן מקורבת להילרי.

הילרי קלינטון מעידה בפני הקונגרס האמריקני בעניין הפיגוע בלוב 23 אוקטובר 2015. רויטרס
קלינטון/רויטרס

יממה לפני פגישתו עם אובמה צפוי נתניהו לקבל אות הוקרה ממכון מחקר אחר בוושינגטון, מכון Heritage, שמזוהה דווקא עם האגף הימני ביותר של המפלגה הרפובליקנית. מכון זה נחשב לביקורתי ביותר כלפי אובמה, וייתכן כי בשגרירות הישראלית חששו שהופעה של נתניהו בפורום הזה, יממה לפני הגעתו לבית הלבן, תציף מחדש את ההאשמות על כך שראש הממשלה פועל עם הרפובליקנים נגד הממשל. על הרקע הזה, ההופעה בפני המכון השני, המזוהה עם הדמוקרטים, נועדה "לאזן" את לו"ז ההופעות הפומביות של ראש הממשלה בוושינגטון.

מלבד הפגישה עם אובמה וההופעות בפני שני מכוני המחקר המנוגדים, נתניהו צפוי לנאום גם באירוע של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. בנאומו הוא ידגיש את חשיבות היחסים בין ישראל לארצות הברית בעת הזו, וינסה להעביר מסר פייסני לממשל האמריקני. פגישתו עם הנשיא אובמה תתמקד ב"חבילת הפיצוי" הביטחונית שישראל תקבל בעקבות ההסכם עם איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully