וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פול ראיין יהיה יו"ר בית הנבחרים: "חזון חדש לארצות הברית"

ברוב של 200 מול 43, נציגי המפלגה הרפובליקנית בחרו את מחליפו של ג'ון ביינר הפורש. טרם בחירתו, הוא הביע תמיכה בהצעת התקציב. "יש לנו חובה להציע אלטרנטיבה. אנחנו הולכים להתקדם ולהתאחד, זהו פתחו של יום חדש"

יו"ר בית הנבחרים הנבחר פול ראיין, 28 באוקטובר 2015. רויטרס
הצעיר ביותר בתפקיד מאז 1869. ראיין, היום/רויטרס

המפלגה הרפובליקנית הכריזה היום (רביעי) על פול ראיין כמועמד הרשמי מטעמה למשרת יו"ר בית הנבחרים האמריקני, שיחליף בתפקיד את ג'ון ביינר. לאחר כמה שבועות של מחלוקת פנימית בנוגע לזהות המועמד שייבחר, התאחדו הרפובליקנים מאחורי ראיין בן ה-45. 200 נציגים הצביעו בעדו, ורק 43 תמכו במועמד הנוסף, דניאל וובסטר.

מינויו של ראיין, חבר בית הנבחרים מטעם מדינת ויסקונסין, צפוי להיות מאושר באופן רשמי על ידי בית הנבחרים מחר. למרות שביקש בתחילה להישאר בתפקידו כיו"ר ועדת המסים והתקציבים, חברי מפלגתו שכנעו אותו להציג את מועמדותו לתפקיד הבכיר. להערכת גורמים בוושינגטון, המינוי יקשה על ראיין להתמודד לנשיאות ארצות הברית בעתיד.

עוד בוואלה! NEWS:
בזמן הביקור בוושינגטון: נתניהו ינאם במכון המזוהה עם הדמוקרטים
שרדה את המבחן: קלינטון עברה שימוע של 11 שעות - ויצאה מנצחת
נתניהו בפתח פגישתו עם קרי: "ההסתה של אבו מאזן הובילה להסלמה"

יו"ר בית הנבחרים הנבחר פול ראיין, 28 באוקטובר 2015. רויטרס
"יש לנו חובה, כאן בבית העם, לעסוק בענייני העם". ראיין, לאחר ההצבעה היום/רויטרס

לאחר 17 שנים בבית הנבחרים, ראיין יהיה ליו"ר הבית הצעיר ביותר מאז ג'יימס בליין, שמונה לתפקיד בשנת 1869 בגיל 39. לפני ההצבעה היום, הביע ראיין תמיכה בחוק התקציב, שהקשו חברי בית הנבחרים לאשר בימים האחרונים. לדבריו, התקציב "ייקח אותנו לפתרון חוסר הוודאות שאנו שרויים בו, ולכן אני מתכוון לתמוך בו".

בדברים שנשא במסיבת עיתונאים הערב בגבעת הקפיטול, הוסיף ראיין כי המדינה "הולכת בכיוון לא נכון", והבטיח להציע חזון חדש לבית הנבחרים. "יש לנו חובה, כאן בבית העם, לעסוק בענייני העם ולהציע דרך טובה יותר קדימה, לתת אלטרנטיבה", אמר. לטענתו, בחירתו על ידי המפלגה "פותחת יום חדש בבית הנבחרים".

על יו"ר בית הנבחרים היוצא, אמר ראיין כי ביינר "שירת בענווה ובהצטיינות, ואנו חבים לו תודה גדולה. עם זאת, מחר אנחנו פותחים דף חדש. אנחנו לא הולכים להיות בבית שנראה כפי שנראה בשנים האחרונות. אנחנו הולכים להתקדם, אנחנו הולכים להתאחד. המפלגה איבדה את חזונה, ואנו נציג חזון חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully